Het is nu vr dec 14, 2018 5:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jehova Getuige en zanger Prince overleden.
Geplaatst: ma apr 25, 2016 6:20 pm 

Ja, het gaat om die bekende van laatst in het nieuws.

Ik hoorde van mijn moeder dat hij bekeerd was. Nou houd ik dat natuurlijk niet in de gaten, maar bij zijn dood werd dat bekend. In zijn zangcarrière stond hij bekend als nogal op seks georiënteerde muziek, zoals wel vele artiesten uit de massa-media. (wereldse muziek :mrgreen:)

citaat: "Zijn zoontje Gregory stierf een week na zijn geboorte aan een zeldzame genetische afwijking. In 2001, het jaar van zijn bekering, stierven zijn vader en zijn moeder, in een periode van zes maanden. Hoewel dat nooit is bevestigd, zou de laatste wens van Mattie Shaw geweest zijn dat haar zoon zich zou bekeren." http://newsmonkey.be/article/66227

Best een interessant artikel om te lezen, ik vond het zo net. En ik moet eerlijk zeggen dat mij dit verhaal bij andere mensen bekend voorkomt; dat er "iets" gebeurd in het leven zoals een ongeluk met bijna doodervaring, een groot verlies, of allerlei gebeuren waarop men op ergernis van onbegrip stuit en dit bepaalde mensen aan het denken zet de levensfilosofie/ gedachten radicaal veranderd. Wordt vaak door hen als een moment van geestelijke ontwaking beschreven.

Hetzelfde kan natuurlijk ook andersom gebeuren, wat dan wel moeilijker is, omdat je na een aantal jaren geen omgang met normale mensen, zoals vrienden/ kennissen, buiten de sekte om hebt. Dit gebeurd dan meer als je als kind in zo'n sekte geboren wordt en jijzelf meer vrijheid wilt van denken en doen. Je bent dan geïsoleerd opgevoed, wat het contact maken buiten de 'bubbel' moeilijker maakt (het nooit meedoen met verjaardagen, feestjes, etc). In de tijd dat ik bijvoorbeeld deels bekeerd raakte als ongedoopt, was het geen probleem om met hen te verbreken. Ik ken immers gewone mensen zoals familie, vrienden en kennissen en ga gewoon weer mijn weg zoals ik altijd wel deed.

Hij heeft verder goed gekozen en ik wens hem een opstanding in het paradijs toe. Daar zullen vast een hoop "sexy motherfuckers" op hem wachten voor een oneindige paradijselijke buurt! whahaa :lol:

Maar serieus, de zanger Prince heeft natuurlijk totale afstand gedaan van zijn beroemdheid, ziet zijn levenscarrière als verloren tijd en de onchristelijke muziek wat deze zanger gezongen en gemaakt heeft, daar moet hij wel spijt van hebben en verafschuwen. Eenmaal in het paradijs zal zijn beroemdheid volgens de bijbel, zoals de Wachttoren Bijbel en Traktaat-genootschap (WTG) van de Jehova's Getuigen (JG) zegt; geheel uit de geheugen zijn gewist van deze zanger en bij alle bijbehorende mensen in het koninkrijk Gods, dezen zullen niets meer herinneren. Daar dragen de vrouwen zeker hun rok tot over de knieën en hij zal zich daar gedragen om voor eeuwig te mogen leven... :mrgreen:

Als hij dat niet doet, zo zeggen ze, dan zal hij daar na het slapen nooit meer wakker worden ;)

Berichttitel: Re: Jehova Getuige en zanger Prince overleden.
Geplaatst: di apr 26, 2016 10:34 am 

Vind wel dat je hem als artiest tekort doet..de tekst van sign o' the times uit 1987 is toch prachtig en. Spreekt wel uit dat deze man geen simpele seksliedjes zanger was.

Oh yeah!

In France, a skinny man died of a BIG disease
With a little name
By chance his girlfriend came across a needle
And soon she did the same
At home there are 17-year-old boys
And their idea of fun
Is being in a gang called The Disciples
High on crack and totin' a machine gun

Time
Times

Hurricane Annie ripped the ceiling of a church
And killed everyone inside
U turn on the telly and every other story
Is tellin' U somebody died
A sister killed her baby cuz she couldn't afford 2 feed it
And yet we're sending people 2 the moon
In September, my cousin tried reefer 4 the very first time
Now he's doing horse - it's June

Times
Times

It's silly, no?
When a rocket ship explodes and everybody still wants 2 fly
But some say a man ain't happy unless a man truly dies
Oh why?

Time
Time

Baby make a speech, Star Wars fly
Neighbors just shine it on
But if a night falls and a bomb falls
Will anybody see The Dawn?

Time
Times

Is it silly, no?
When a rocket blows and.. and everybody still wants 2 fly
Some say a man ain't happy truly until a man truly dies
Oh why, oh why?
Sign "O" the times

Time
Time

Sign "O" the times mess with your mind
Hurry before it's 2 late
Let's fall in love, get married, have a baby
We'll call him Nate
If it's a boy

Time
Times

Berichttitel: Re: Jehova Getuige en zanger Prince overleden.
Geplaatst: di apr 26, 2016 12:40 pm 

Mooie tekst. Ik begrijp het en ik respecteer en waardeer hem juist van harte als een top artiest/zanger.
Hij is echt een top artiest en ik vind muziek uit de jaren tachtig echt de supergeneraties, vooral dan de afro Amerikaanse stromingen, dat ligt echt goed in de oren en vind ik onwijs, ook om die clips te zien.

Ik weet dat zijn manier van optreden tijdens zijn top-carrière als verkeerd wordt gezien door de genootschap die hem bekeerd heeft. Maar dat ziet die genootschap sowieso in alles wat leuk is :roll: En hij zijn verleden "wereldse" imago heeft moeten berouwen en de rug toe keren, mocht hij door door die genootschap gedoopt zijn. "Wereldse" betekend volgens de leerinstelling van de WTG: van Satan en zijn demonen. (wat ik uiteraard ook complete bullshit vind) Natuurlijk wil hij zijn dierbaren weer terug zien.

Niet dat het mij verder uitmaakt, ieder zijn/haar keuze, maar ik vond het gewoon grappig om te weten en wilde dit delen :)

Ik zie het al voor mij als hij de velddienst in zou gaan (bekende huis aan huis prediking) om bijbelstudie te geven. Die zal vast iemand goed kunnen bekeren, een meid die grote fan is en de deur open doet, en hem ziet, al gillend in verbazing hem verwelkomt, en hij de keurige tucht komt brengen :lol: = *geen seks voor het huwelijk, *niet te bloot kleden, *vooral geen drugs, *hetero gedragen, *altijd braaf zijn.. :mrgreen: etc, etc..

Ik wens hem verder zijn opstanding toe en een gezegend leven in het koninkrijk Gods :roosje:
Zelfs al geloof ik niet in de leven na de dood van al die religieuze mythologie, geloof ik wel in Liefde.
En dat Liefde Geest is, die God wordt genoemd, luistert naar oprechte gebeden en werkelijk helpt.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur