Het is nu di okt 23, 2018 7:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Europa op zijn Grieks
Geplaatst: do okt 18, 2012 5:19 pm 

FulgrimAtham

Ik had nog niet verwacht Holland te lijden op dat niveau. Het spijt me om je woorden te horen... :(

Je herinnert me de abnormale voorstel van onze regering om geld te sparen in de gezondheidszorg: Wie een terminal of chronische ziekte heeft, moeten de behandelingen zelf betalen omdat het een zaak zonder oplossing is, dus het is zinloos om sociaal geld uit te geven...En ze ondersteunen euthanasie niet.

whitecrane schreef:
Eerlijk gezegd zie ik in Nederland de mensen nog niet zo snel massaal in opstand komen als in Griekenland. Misschien komt dat pas als de crisis nog erger toeslaat.

Maar dan is het te laat. Ondanks dat ik op manifestaties ben, ze helpen niets tot nu toe. Niet hier, niet in Griekenland.
Het is te laat. Dit is meer een kwestie van "voorkomen is beter dan genezen".

Wat me pijn doet is ten eerst de onverschilligheid en later de onmacht van mensen.
Mensen lijken net struisvogels te zijn die hun hoofd in het zand begraven als ze angst voelen.
In tijden van Censuur mensen konden niets doen. In tijden van democratie mensen doen niets.

Geplaatst: vr nov 09, 2012 9:35 pm 

Europa komt nu ook op onze biljetten te staan. Misschien is al deze ellende wel haar wraak na die ontvoering van Zeus.

Geplaatst: vr nov 09, 2012 11:49 pm 

Mooi gesteld Antithesis. :)

Wat is de ellende die jullie zelf treft?

Liefs,
Aphro

Geplaatst: zo nov 11, 2012 8:09 pm 

Deze 5 min film (gepromoot door een Portugese politicus) is in Duitsland verboden.
De Berlijnse autoriteiten weigerden de clip bekend te maken om politieke redenen. (Link van de krant: http://www.cmjornal.xl.pt/detalhe/notic ... -com-video)
En morgen Merkel arriveert in Portugal ...

Hier is de link, in het Engels vertaald: http://www.youtube.com/watch?v=9Eoplij52MI

Er is niets meer hypocriet dan democratische censuur...

Geplaatst: zo nov 11, 2012 8:56 pm 

Gelukkig ben jij ook wakker Hebinoonanoko :)

Geplaatst: zo nov 11, 2012 8:56 pm 

Schapen slapen.

Geplaatst: ma nov 12, 2012 4:08 am 

Ik ben "wakker", maar ik zie-niet/weet-niet wat waarheid of valsheid is.
Toch... het lijkt mij dat wie slaapt kan dromen. En wie wakker wordt leeft een echt nachtmerrie.

"Wat is de ellende die jullie zelf treft?"

Ik heb een arbeidscontract. Maar, mijn baas vertelde me dat ik krijg betaald wat ik werk.
Officieel moet ik per maand, 500E krijgen. Ik krijg 200e...

Om een voorbeeld van mijn maandelijkse rekeningen te geven:
40e Elektriciteit
20e Water
60e internet, telefoon, tv, mobiele telefoon
25e gas

Door mijn werk en gebrek aan vervoer, ik moeten benzine betalen.
Benzine per maand: 120e.

Deze maand: 280e extra voor mijn autoverzekering.
Mijn hond was ziek, dus: 110e naar de dierenarts. Ze is zo een oud vrouwtje (Net 15 jaar oud! :)) dat elke maand moet ik naar de dierenarts.

En ik heb het niet over eten (supermarkt) en extra's ... ook, zoals ik altijd zeg: "ik betaal geen huur, en ik heb geen kinderen te voederen".

Aphro, Neem me niet verkeerd: Hoe ouder ik word hoe gelukkiger ik geestelijk ben met mijn keuzes.
Ik ben nog nooit zo blij met mezelf geweest :) Ik vond/vind in mijn persoonlijk leven alles wat ik op zoek was/ben, dus dit is niet een slachtoffer post. Het is wel een financiële een politiek standpunt.

Ook en toch: Deze crisis laat mij groeien.
Ik geef nog meer waarde aan dingen.
Ik weet meer te besparen. En zie ook (dat wist ik al) dat geluk niets te maken met geld heeft.

Whitecrane was een wake-up call hier toen hij vroeg "If i was loosing my marbles". Ik dacht over dat voor lang! :) Het duwde me naar de aarde een beetje meer. Maar/En het is een dual voortdurend gevoel. Zoals ik begon: ik zie-niet/weet-niet wat waarheid of valsheid is. Maar... Ik voel me alsof ik ben "limbo dansen" met een geestelijk gevuld glimlach. Ik been heel boos en verward over dit. Ik ben een echt (20!) Oktober weegschaal die zonder balance continue zich afvraagt: "Wat is did hel, wat is dit godelijk? Wat is dit voor kwaadheid wat is dit voor mededogen?!"

Kusje :)

http://www.youtube.com/watch?v=HYRGjMSUoU8

Geplaatst: do nov 22, 2012 11:01 pm 
Site Admin

Die Weegschaal herken ik in 'de wereld' (voor zover je daarvan kan spreken) zeker: enerzijds zie je veel initiatieven opstaan die uitgaan van creatieve oplossingen bedenken, rijkdom delen, contact maken, blij zijn met wat er is en de waarde inzien van menselijke verbintenissen. Anderszijds lijken er ook mensen, instituten, machthebbers te zijn die zich vastklampen aan bezit, aan ik, wij tegenover zij, en zo mogelijk nog meer teruggetrokken en zoveel mogelijk bij zich houdend leven. Ik vind het een boeiende maar wel moeilijke tegenstelling die er lijkt te zijn. En misschien is het allemaal hetzelfde.

Liefs,

Kyra

Geplaatst: za nov 24, 2012 8:31 pm 

"En misschien is het allemaal hetzelfde."

Juist!...Gek heh?..
Het is fijn om te zien dat ik een beetje begrepen ben.

Liefs :)

Geplaatst: wo nov 28, 2012 12:46 am 

We worden al lange tijd gevoed door de gedachte dat het diepe crisis is en dat we het heel zwaar hebben. Dit is enkel en alleen gebaseerd op financiën. Er is meer dan alleen 'De Financiële Wereld'. Inderdaad: onze creativiteit wordt meer aangesproken, winst! Onze onderlinge verbondenheid, liefdevolle relaties. Winst! Enz. Waarom halen we daar niet meer genoegen uit? :)

Liefs,
Aphro

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur