Het is nu wo nov 14, 2018 10:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De koeien dragen staarten
Geplaatst: di nov 10, 2015 12:16 am 

Het is weer zo ver, morgen Sint Maarten! :D De kinderen gaan weer langs de deuren, heb jij al snoep in huis? Vorig jaar en die jaren daarvoor, kwamen er heel weinig kinderen langs de deur. Ik had, zoals altijd, veel snoep in de voorraad gekocht. En ik koop graag de lekkerste snoep :mrgreen: nee, serieus.
Ik vind het alleen zo somber als er bijna niemand langs komt zingen en snoep vragen :( want ik vind het altijd zo`n leuke traditie. Mijn flat ziet er misschien niet uitnodigend uit? Of is het omdat moslims hun kinderen dat verbieden? (ik woon in een moslimwijk). Is het omdat er veel junks en aso`s in mijn flat wonen? Het zal best. Er wonen echter zeer veel kinderen in mijn buurt. De ouders zeggen vaak dat ze met hun kids ergens anders gaan Sint Maarten.

Langs mijn ouders huis komen veel kinderen, zij wonen in het "vroeger/ mooi was die tijd" gedeelte van IJmuiden en ook daar zijn veel kids. Misschien ga ik 11 november wel gewoon bij mijn ouders thuis snoep geven :mrgreen: Mijn moeder is namelijk niet zo enthousiast met het geven van snoep en ik wel.
Maar ergens vind ik het dan weer sneu als ze bij mijn huis voor een dichte deur staan. Ach ja..

Hoe dan ook, wat doen jullie met Sint Maarten?
ps: niet vergeten snoep te halen :)

Berichttitel: Re: De koeien dragen staarten
Geplaatst: di nov 10, 2015 7:44 am 

Goed dat je me eraan herinnert, we hebben altijd 1 groepje kinderen die langskomen, omdat ik een wijk met vooral flats woon en niemand heeft zin om steeds helemaal naar beneden te gaan, maar wij wonen op de eerste verdieping dus moet het soms wel haha. Jammer genoeg heb ik morgen salsa tot laat in de avond (is ook leuk, maar jammer dat het dan ook sint maarten is) maar ik zal mijn ouders erop wijzen :)

Geplaatst: di nov 10, 2015 9:55 am 

Wij vieren geen Sint-Maarten. En bij ons komt ook nooit iemand aan de deur, dus dat is een meevaller. We wonen te afgelegen daarvoor.
Maar wij hebben wel een kleine soort traditie op 11 november. We gaan dan naar de wildmarkt in Bouillon. Daar kan je dus vers wild kopen, doen ze ook een soort stoet telkens voor de jacht te vieren. Maar buiten dat is het gewoon de markt van lekkernijen! Neuzekes, nougat, honingproducten, kazen, ... noemt maar op en allemaal lokaal geproduceerd. Echt heerlijk. Daarnaast kan je er ook andere dingen vinden zoals dingen gemaakt van hout, kleding, heel wat andere producten en ook heel lekker eten.
En Bouillon is ook gewoon een hele mooie stad om te bezoeken, midden in de Ardense bossen gelegen.

Geplaatst: wo nov 11, 2015 1:40 pm 

Het zal ook vast aan de hoogte van de flats liggen, dat je dan steeds op en af moet. En ik kan wel begrijpen dat ouders van kinderen ervoor kiezen om in een gezellige buurt snoep te halen. En het is vast een samenhang van vele dingen waarom bijna niemand de flat wilt kiezen waarin ik woon. Ach ja, bij mijn ouders is het een stuk gezelliger en komen er genoeg leuke en vrolijke buurtkinderen langs :D

Een maat van mij vroeg mij of ik vanavond wilde gaan zwemmen, maar ik ga niet want ik vind Sint Maarten te leuk om over te slaan :mrgreen:

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur