Het is nu wo sep 26, 2018 3:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geesten en schouwen
Geplaatst: vr mei 22, 2015 7:34 pm 

De laatste tijd ben ik mij gewaar van verschillende entiteiten. Ik zie ze staan in mijn ooghoek. Eerst gebeurde dit enkel thuis, maar nu gebeurt het ook op andere plaatsen (school, werk, het bos, ....) Nu zijn het altijd verschillende figuren, nooit dreigend, ze staan er gewoon.

1st dacht ik dat ik een geest in huis had gehaald, maar als het overal gebeurt kan het dit niet zijn ofwel?

Nu, ik ben nooit extreem spiritueel gewaar geweest, maar sinds Ide me geholpen heeft mijn energie blokkade lichtjes op de heffen word ik steeds meer gewaar. Vaak krijg ik koude rillingen over mijn lijf, minstens 20 keer per dag. Het lijkt net of een geest door mij passeert.

Nu dacht ik van te schouwen om te zien hoe of wat dit is, maar ik vraag mij af of dit wel een veilig idee is.

Alle advies is welkom.

Berichttitel: Re: Geesten en schouwen
Geplaatst: za mei 23, 2015 10:01 pm 

Hoi Luna!

Weet je zeker dat die koude rillingen niet een fysieke oorzaak hebben?

Heb je last van de entiteiten?
Ik heb ook wel eens de gewaarwording dat er entiteiten om me heen zijn. Die doen ook nooit wat. Ze staan er ook gewoon maar een beetje te staan. Vroeger toen ik nog jong was en veel (religieuze) mensen kenden die vol zaten met enge verhalen over boze geesten was ik er bang voor, maar nu doet het me niet meer zoveel eigenlijk.

Wat schouwen is weet ik niet. Misschien kan iemand die er meer in thuis is je daar over adviseren.

Geplaatst: zo mei 24, 2015 1:51 pm 

Ferda schreef:
Hoi Luna!

Weet je zeker dat die koude rillingen niet een fysieke oorzaak hebben?

Ben 99% zeker. Het is geen koude rilling zou als een normale koude rilling. Ik krijg ze zelfs wanneer ik in bad lig, of een pull aanheb. Het voelt ook niet echt als een koude rilling, eerder alsof er een hand over mijn rug gaat, het zij lichtjes.

Geplaatst: di mei 26, 2015 7:34 pm 

Dit gevoel ken ik maar al te goed.
Ik was mij vroeger als kind al gewaar van geesten en het onzichtbare.(en na de dood van mijn zus nog een beetje harder, zo heeft mijn zus mij na haar dood enkele keren bij volle maan bezocht om mij te troosten, mij sterker te maken)
Tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling, versterkte dit gevoel alleen nog.
Nu zo bijna een jaar geleden heb ik een ongeluk met mijn brommertje gehad, waarbij ik even bewusteloos ben geweest, niet lang denk ik maar lang genoeg om iemand mijn naam in mijn oor te horen fluisteren.
een onduidelijke maar doch duidelijke stem.
ik schoot met een ruk omhoog, ik keek om me heen maar zag niemand.
Sindsdien voel en zie ik dat het onzichtbare me nog harder in de gate houdt.
In de schaduwen die niet bewegen, zie ik soms iets of iemand kijken, maar bij een knippering van mijn ogen ineens niets meer.

Het grappige is dat ik mij ook gewaar ben van de minder goede kant van het geestenrijk.
Maar dat het mij niet bang of angstig maakt.
Het maakt mij alleen nieuwsgierig om echt contact te maken met het geestenrijk.
En het is juist die nieuwsgierigheid die me beangstigd.

zware tijd,
hoop,
licht,
op de loop,
liefde op het eerste zicht.
de waarheid blijft verborgen,
verborgen door de staat,
waarom leven de armen in ieder land op straat,
verdriet,
een traan,
een leven dat weer moet gaan.

Geplaatst: do jun 11, 2015 10:29 am 

Schouwen, daar ben ik sinds kort mee begonnen en opzich is het redelijk veilig lijkt me. Ik doe het met een zelfgemaakte zwarte spiegel. Omdat ik toch voorzichtig wil zijn doe ik het in een cirkel, en zorg ik ervoor dat ik niet helemaal alleen ben. Er zijn niet echt rare of enge dingen gebeurd. Ik zou wel adviseren om niet actief naar geesten proberen te zoeken, net als met een ouija bord. Ik heb er nooit mee gewerkt (spirit bords) maar het hoeft niet eng te zijn. Als je het idee van een zwarte spiegel in een donkere kamer onprettig vindt kan je ook schouwen in regenplassen of meren, gewoon overdag wanneer er weinig wind is. Het werkt hetzelfde maar er hangt dan wel een hele andere sfeer. Je kan ook schouwen in kristallen bollen, het stereotype, maar het werkt wel voor sommigen mensen. Zelfs een telefoonscherm of die van een tablet kan werken als een zwarte spiegel. Je kan ook proberen te schouwen met vuur, of (wie)rook. Je kan proberen om met elk element te werken. Er zijn veel mogelijkheden. Net als hekserij zelf wordt het vaak als gevaarlijk gezien door mensen die er geen ervaring mee hebben, maar dat hoeft het niet te zijn.

Geplaatst: zo jul 12, 2015 3:20 am 

Mooi geschreven, Mele. Ik denk verder ook dat je bij dit soort dingen met een goed gevoel van openheid achter moet staan.

Geplaatst: ma jul 13, 2015 3:10 pm 

Luna,

Ik denk dat je in ieder geval niet veel kwaads kan doen. Ik heb nog nooit iemand geweten die negatieve gevolgen heeft overgehouden aan schouwen. Zolang je respect toont voor de entiteit waarmee je in contact wilt komen, lijkt me er geen probleem. Gebruik dus bijvoorbeeld soorten wierook die aangenaam zijn en wees steeds correct in het contact. Als het echt, naar jouw gevoel, om een boze entiteit gaat kan je nog steeds (beleefd) het contact verbreken.

Om eventuele angsten wat te temperen kan je een cirkel werpen die jou kracht en veiligheid verleent.

Geplaatst: za aug 22, 2015 11:53 pm 

Je verhaal klinkt bekend, van die schimmen, beweging etc. Vanuit je ooghoeken dat heb ik mijn hele leven al. Kan geen kwaad naar mijn idee, als ik een onprettige vibe krijg stuur ik het mentaal weg of brand ik wat salie.

Als ik mag vragen, hoe heb je jou energie blokkades opgeheven? Ik heb het gevoel dat dit bij mij al een tijd nodig is maar weet niet waar ik beginnen moet en wat effectief is.

Hoe staat het er nu mee? Heb je meer of minder gezien? Heb je nog geschouwd?

Liefs,

Elora

[ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur