Het is nu zo jan 21, 2018 6:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Contact met goden en godinnen.
Geplaatst: ma nov 04, 2013 12:30 pm 

Beste Peoples,

Ik heb eigenlijk een hele directe vraag, of eigenlijk 2 directe vragen.
Hebben jullie welleens contact gehad met goden of godinnen ??
En zo niet denken jullie dat het mogelijk is ?

Ik ben ook wel erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Berichttitel: Re: Contact met goden en godinnen.
Geplaatst: ma nov 04, 2013 12:59 pm 

Ik geloof niet in een intelligente kracht vóór de schepping.
Goden zijn in mijn ogen een menselijke personificatie van de energie die overal is, zich manifesterend in de natuurkrachten zoals wij ze kennen.

Dus 'contact met Goden' is dan niet eens een issue. Wij bestaan uit dezelfde kracht dus staan er in feite altijd mee in contact.
Het contact dat gezocht wordt is een bewustzijn van de verbinding op een ander, dieper niveau. Niet weten of zien, maar voelen.
Het is ook het voelen van het contact met de andere manifestaties van deze oerkracht (de rest van de planeet, of het universum, andere mensen of dieren of planten).

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: ma nov 04, 2013 3:10 pm 

Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet beantwoorden. Ik zal het proberen :)
Ik ben het wel eens met Diana Ferona wat ze in het tweede deel zegt, in het eerste deel zegt ze dat ze de goden en godinnen als een personificatie van de energie ziet. Ik zie bijvoorbeeld juist de natuur zelf als een soort van personificatie van de goden en de godinnen, andersom dus.
Als ik iets kwijt moet, begin ik in mijn hoofd een soort van 'gesprek' met een godheid, niet dat het echt een gesprek is. Ik doe gewoon meer mijn verhaal en that's it. Ik geloof wel dat het mogelijk is om in contact te staan met de godin en godinnen (dan heb ik het over direct contact) en dan wel weer op de manier zoals Diana Ferona beschrijft. Ik geloof niet dat je echt een gesprek met ze aan kunt gaan ofzo. Hmmm... volgensmij is mijn verhaal echt heel onduidelijk :) Als je het niet snapt moet je het maar even zeggen.

Geplaatst: ma nov 04, 2013 4:08 pm 

Ik heb wel eens contact gehad met goden en godinnen. Hiervoor zag ik ze altijd als personificatie van de energie maar dat is sindsdien veranderd.

Geplaatst: ma nov 04, 2013 6:37 pm 

NiamhBrennaDarcy schreef:
Ik heb wel eens contact gehad met goden en godinnen. Hiervoor zag ik ze altijd als personificatie van de energie maar dat is sindsdien veranderd.

Oh wat leuk! Zou je ons hier wat meer over willen vertellen? Daar ben ik best wel benieuwd naar namelijk! Ik snap dat het heel erg persoonlijk is, dus het hoeft niet natuurlijk! :)

Geplaatst: ma nov 04, 2013 9:11 pm 

Ik denk het wel, maar ik weet het nooit helemaal zeker. Kan ook best mijn gedachten zijn die een spelletje met mij spelen. :lol:

Geplaatst: ma nov 04, 2013 10:23 pm 

Boireann Elois schreef:
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet beantwoorden. Ik zal het proberen :)
Ik ben het wel eens met Diana Ferona wat ze in het tweede deel zegt, in het eerste deel zegt ze dat ze de goden en godinnen als een personificatie van de energie ziet. Ik zie bijvoorbeeld juist de natuur zelf als een soort van personificatie van de goden en de godinnen, andersom dus.
Als ik iets kwijt moet, begin ik in mijn hoofd een soort van 'gesprek' met een godheid, niet dat het echt een gesprek is. Ik doe gewoon meer mijn verhaal en that's it. Ik geloof wel dat het mogelijk is om in contact te staan met de godin en godinnen (dan heb ik het over direct contact) en dan wel weer op de manier zoals Diana Ferona beschrijft. Ik geloof niet dat je echt een gesprek met ze aan kunt gaan ofzo. Hmmm... volgensmij is mijn verhaal echt heel onduidelijk :) Als je het niet snapt moet je het maar even zeggen.

Ah, B. probeert iets te beschrijven dat niet te beschrijven is. Krijg je dit he? :type:
Ik vind het ook heel moeilijk, hoor.

Geplaatst: ma nov 04, 2013 10:47 pm 
Site Admin

Ik heb eens voor een ritueel een godin 'geinvoceerd'. Dat betekent dat je zo'n godheid als het ware in jezelf uitnodigt. Ik weet niet zo goed of ik geloof dat goden en godinnen als zodanig bestaan, ik zie 't meer als goddelijke energie die zich in een bepaalde vorm manifesteert/kenbaar laat zijn. Tijdens 't ritueel wat ik deed, voelde ik wel degelijk de aanwezigheid van de godin die ik uitgenodigd had. En of dit daadwerkelijk de godin zelf was, of mijn eigen fantasie/inlevingsvermogen (ik had de tijd daarvoor besteed aan het bestuderen van de godin om wie 't ging) maakt me eigenlijk niet zoveel uit: het voelde heel krachtig en mooi om de wereld 'door de ogen van die godin' te zien. Het heeft me zeker bepaalde inzichten gebracht en nieuwsgierig gemaakt wat andere goden en godinnen te brengen hebben.

Het gaat mij in 't werken met goden, godinnen, goddelijke krachten etc. meer om de beleving, wat doet het met mij, dan wat 'werkelijkheid' is (en let's face it, dat is ook maar betrekkelijk). Alleen al het bestuderen van en je verdiepen in bepaalde godheden of simpelweg God en Godin kan je heel veel brengen.

Veel plezier!

Liefs,

Kyra

Geplaatst: di nov 05, 2013 1:21 pm 

Mijns inziens is aanroepen niet zozeer daadwerkelijk het naar je toehalen van een macht of kracht, maar het ontsluieren van iets dat altijd en overal aanwezig is.

Geplaatst: di nov 05, 2013 3:33 pm 

Voor mij geld hetzelfde als bij NiamhBrennaDarcy,

Ik heb dit weekend een Astrale reis gemaakt (geleid door mijn clan leider)

Hiervoor dacht ik eigenlijk dat alles goddelijk was, dus die energie die door alles en iedereen heen loopt.
En dat we die energie graag een plaatje willen geven vind ik best erg logisch.

Maar ik ben Cernunnos tegen gekomen in mijn reis samen met Brigit.
Wat ik echt een super fijne ervaring vond maar ik stond er ook best wel paf van..

Achteraf heb ik dus aan haar verteld (degene die de reis leidde)
Dat ik deze 2 goden tegen ben gekomen en ze vertelde dat ze inderdaad in haar oor gefluisterd kreeg dat deze goden contact met mij hebben gemaakt.

Maar toch zit er nog een kleine twijfel bij of dit wel echt is natuurlijk.
Ik heb het idee dat ik ditsoort ervaringen wel vaker mee zal maken in mijn clan en ik zal jullie ook wel op de hoogte houden over mijn ervaringen en of mijn visie op dit gebied veranderd.

BB Arden

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur