Het is nu ma sep 24, 2018 4:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Contact met goden en godinnen.
Geplaatst: do nov 07, 2013 10:40 am 

Boireann Elois schreef:
NiamhBrennaDarcy schreef:
Ik heb wel eens contact gehad met goden en godinnen. Hiervoor zag ik ze altijd als personificatie van de energie maar dat is sindsdien veranderd.

Oh wat leuk! Zou je ons hier wat meer over willen vertellen? Daar ben ik best wel benieuwd naar namelijk! Ik snap dat het heel erg persoonlijk is, dus het hoeft niet natuurlijk! :)

Natuurlijk :)
Het begon met mijn interesse in de Noordse mythologie.
Ik zal beginnen met het tweede verhaal. Na een tijdje mooie verhalen lezen besloot ik om een trance reis te proberen zodat ik die techniek kon leren kennen. Omdat yggdrasil, een grote boom die naar alle werelden zou reiken, in die verhalen veel voor kwam heb ik er voor gekozen om daar naartoe te reizen. Daar aangekomen kwam er iemand naar me toe die me zijn hand aanreikte. Dit was Loki, die hier contact met me kon maken en me vroeg om elkaar te leren kennen.
Ik vond Loki toen al een van de interessantste figuren uit de mythologie.
Na deze ervaring ben ik gaan nadenken en tot de conclusie gekomen dat de Goden meer zijn dan personificaties van energie. Ik heb er toen ook voor gekozen om met Loki verder te werken, omdat hij me zo lang al aansprak.

Mijn eerste ervaring was voor mij destijds moeilijk uit te leggen. Het gebeurde tijdens het Samhain ritueel van vorig jaar. Dit is het dagboekbericht wat ik online had gezet:

Ik dreef in een kleermakerszit houding vanuit de lucht naar beneden en landde op een boomstam die als bank diende. In het midden van de cirkel was de haard, het passievolle vuur. Maar dat was niet het eerste wat ik zag. Het eerste wat ik zag was gezelschap. Onbekende gezichten, maar bekende zielen. Vrienden, geliefden en Goden, hoewel zij zowel god als vriend en geliefde konden zijn. Ik vroeg de elementen zich bij de groep te voegen en in de haard van de cirkel verenigden zij zich. Ze waren één, maar toch individuen. Toen ik mijn aandacht lostrok van de haard, benaderde één van de bekende zielen mij. Een God, die naar mij toe kwam als geliefde. Hij streelde mijn gezicht en glimlachte naar me voordat hij wat tedere woorden sprak. Hij transformeerde in de vadergod. Anders dan dat kan ik hem niet omschrijven. Hij was mijn vader, ik was zijn kind, net als alle anderen in de cirkel. Hij sprak me toe en zijn woorden waren belangrijk. Ik weet dat het goed is dat ik me niet kan herinneren wat hij zei, want ik heb hem gehoord. Ik weet dat ik begon te huilen, alsof hij me dwong om los te laten. Ik weet dat ik het niet tegen kon houden.
Na deze ervaring trok ik een deel van mijn bewustzijn terug uit die cirkel en bladerde ik naar de pagina's die ik had genoteerd. Eerst dacht ik dat mijn lichaam iets nodig had, maar mijn gevoel vertelde me om de genoteerde pagina's voor het lichamelijke over te slaan. Wat ik nodig had was mijn demonen los te laten. Mezelf bevrijden. Ik ademde in en wilde beginnen, maar ik kon niets anders dan een zichtbare witte wolk uitblazen alsof ik de hele wereld van een verschonende storm moest voorzien. Dat was de laatste adem. Het einde van de opgekropte woede, haat, jaloezie en zwartheid die weggestopt was in de vergetelheid van mijn hart. Daarna besloot ik om op zoek te gaan naar het korte ritueel om mijn dromen te kunnen herinneren. Ik las het door, maar wist dat ik niets anders moest volgen dan mijn intuïtie. Ik pakte mijn journal, opende het en zocht naar de juiste pagina. Welke pagina dat was? Ik heb geen idee. Het was gewoon die ene pagina waar ik het oog op moest tekenen. Het oog met de maan. Mijn intuïtie leidde me verder door dit ritueel. Ik had een amethist nodig en een specifiek stuk. Het stuk dat ik jarenlang om mijn nek had gedragen.
Ik keerde terug naar de cirkel en vroeg mijn overleden dierbaren om ook aan te schuiven en welkom te zijn vanavond.
Daarna ben ik meteen vertrokken. Bij het afsluiten zag ik dat mijn familiar ook aanwezig was, maar deze keer in menselijke vorm. Het was alsof iedereen het lichaam had aangenomen van iemand uit een andere tijd, hun kracht weerspiegeld in de titel die zij gedragen konden hebben.

De Goden die ik hier ontmoet heb waren Loki en daarna Odin. Dit kon ik toen nog niet zo goed geloven en linken aan elkaar, vandaar het woord vadergod, omdat dat gewoon heel sterk de gevoelens waren die hij bij mij opwekte.

Geplaatst: do nov 07, 2013 10:55 am 

Heel mooi verhaal Niamh!
Bedankt voor het delen!

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: do nov 07, 2013 3:46 pm 

Superbedankt voor het delen. Wat een mooie ervaring... Echt heel erg bijzonder! Het moet vast best wel heftig zijn geweest...
Weet je wat echt heel erg is... Ik bedenk me nu dat ook ik ooit contact met een God heb gehad, en gek genoeg was dat ook Loki! Alleen het is echt alweer drie jaar geleden en daarom was ik het helemaal vergeten...
Loki heeft mij inderdaad ook altijd heel erg geïnteresseerd :)
Bij mij was het meer dat ik een meditatie-oefening wilde doen om uit te vinden wie mijn 'patroongod' was, om het zo maar even te noemen. Dat is tot nu toe ook echt de enige visualisatie waarvan ik kan zeggen dat hij gelukt is.
Ik was hem helemaal vergeten, en toen ik jouw verhaal las, kwam het ineens weer naar boven! Het was een hele persoonlijke ervaring en mijn ontmoeting met Loki was ook erg bijzonder :).
Haha sorry, maar ik vind het echt heel erg cool dat jij ook in contact hebt gestaan met Loki!
Liefs Boireann

Geplaatst: do nov 07, 2013 4:12 pm 

Grappig dit.
Ik ervaar dit ook met zaken die gebeuren als je in een andere staat van bewustzijn bent. Bij het naderhand schrijven in mijn magisch dagboek vergeet ik hele stukken op te schrijven, die komen dan later bovendrijven.
Of ik heb spontaan woorden gesproken (die bedacht ik dan wel bewust op dat moment, maar ik bedoel dat ik ze niet van tevoren had opgeschreven) en dan wist ik niet meer precies wat. En dat waren dan helemaal niet veel woorden, en ook kort na het ritueel, maar ik kon ze alleen bij benadering opschrijven.

Geplaatst: do nov 07, 2013 7:12 pm 

Nou ehmm terug gaand naar de vraag. Ja volgens mij wel, het voelde eerst alsof ik met mezelf ehmm communiceerde maar uiteindelijk besefte ik dat sommige gevoelens en gedachten niet mijn eigen gedachten waren. Het was niet alsof ik een nieuw idee had maar ik voelde dat een deel van mij en van iets om me heen, zich in dierlijke kracht in mij vertegenwoordigend sprak. Wauw dat is echt heel duidelijk. Ik heb nooit in mijn leven een soort godin voor me gezien van pantheon. Maar als je bedoeld een deel van de persoonlijkheid en niet zozeer het materiele deel, dan weer wel. Ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik nooit alleen ben ook al zie ik niemand. Het is geen gevoel van gevaar maar eerder rust. Misschien is het iets heel anders maar ik zie het nu dus als de energie van de god en godin waarvan ik me steeds bewuster wordt en dus sneller opmerk. Ja... Ik geloof dat ik de draad ben van mijn eigen verhaal maar oke dan :).

Geplaatst: wo jan 15, 2014 10:53 pm 

Gek genoeg moet ik bekennen dat ik volgens mij van mijn 12de tot mijn 20ste contact heb gehad met een bepaalde entiteit. Hoewel ik zeer kritisch en sceptisch ben waar het dingen betreft die een mens niet kan zien en die niet wetenschappelijk bewezen kunnen worden, moet ik bekennen dat deze ervaring best wel apart was.

Het ging om een Russische "godin", genaamd Zorya Utrennyaya (weet niet of ik het goed spel). Er gebeurde van alles in die tijden, en er werden ook dingen op wonderlijke wijze verwezenlijkt wanneer ik erom vroeg. Aan de andere kant deed ik weer dingen voor haar terug, zoals een kleine dankbetuiging of iets dergelijks.

Ze verscheen aan mij in dromen, als een jonge vrouw met lang blond haar, helblauwe, priemende ogen, in een uitrusting van zwart leer, met een lange speer in de hand. Ze zat in die dromen altijd op een pikzwart paard, en dan spraken we over van alles en nog wat.

Op een dag, rond mijn 20ste, zat ik erover te denken.. en ik besloot het aan een vriendin te vertellen. We spraken een tijd, en het gesprek werd steeds duisterder. "Wat wil ze van me?", was uiteindelijk de vraag die in me opkwam. Ik zat mezelf bang te maken, en de volgende keer dat ik haar aanwezigheid voelde ging ik als een gek tekeer.

In de weken die daarop volgden hing er een zeer negatieve energie hier in huis. Iedereen was gespannen en prikkelbaar. Ik sliep erg slecht, had constant last van nachtmerries en voelde me erg bekeken. Het gebeurde dikwijls dat ik midden in de nacht wakker werd met ijskoude rillingen en busladingen kippenvel. Ook bekroop mij vaak het vreemde gevoel dat ik op de een of andere manier een "verrader" was.

Dit stopte pas nadat ik mijn excuses had aangeboden. Sindsdien heb ik haar aanwezigheid nooit meer gevoeld. Misschien ook wel een vreemd feitje dat ik sinds die tijd ook geen romantische liefde meer heb gekend. Geen beantwoorde liefde in ieder geval. Dat zal waarschijnlijk gewoon toeval zijn, maar wie weet :P

Geplaatst: do jan 16, 2014 12:22 am 

Bijzonder, Emiel.

Waar sprak je over met haar?

Geplaatst: vr jan 17, 2014 4:24 pm 

wauw emiel, bijzonder..waarom was je bang voor haar?

Geplaatst: di feb 04, 2014 11:28 am 

Het is al lange tijd geleden dat ik samen met een vriend in een gammele 2CV richting Frankrijk vertrok voor vakantie. We hadden geen plan, geen route, alleen ergens een oude bekende van hem die we op wilden zoeken in Lotharingen. Eigenlijk bleven we hier een beetje hangen en kamden de omgeving uit naar speciale (kracht)plekken.
Per toeval kwamen we ook terecht in Domremy, later Domremy de la Pucelle genoemd. Die ' Pucelle' is de heilige maagd, en deze keer geen Maria maar Jeanne d'Arc. Jehanne zoals ze eigenlijk heette. Dat ontdekten we in haar geboortehuis, een weinig opzienbarend, maar wel oud gebouw vol kopieën van oude documenten, maar vooral veel herinneringen aan grote en beroemde bezoekers die hier ook waren geweest. Voor de meer gelovigen onder de toeristenstroom is er een grote bedevaartsbasiliek, de Basilique du Bois Chenus, oftewel het brandende bosje waar Jehanne de stemmen zou hebben gehoord die haar opriepen op pad te gaan.
Dat bosje is verdwenen, maar op de plek staat een protserige 19e eeuwse kerk van glanzend wit marmer. Van binnen natuurlijk wel aan Maria gewijd (onderscheid moet er zijn), maar langs de wanden enorme fresco's die het leven van Jeanne tonen als zijnde een roeping in dienst van God.
Terwijl mijn vriend de fresco's bestudeerde belandde ik toevallig in de kleine crypte onder de kerk, waar ik na alle drukte genoot van de stilte en wat wegdroomde bij de zwarte Madonna die hier de enige decoratie was. Het beeld zou hetzelfde beeld zijn geweest waar Jeanne voor had geknield als meisje.
En het was hier dat ik zelf de stemmen hoorde. Vanaf dat moment zijn ze ook niet meer verdwenen. Ik kwam als een ander mens naar boven, alsof ik plots begreep dat er helemaal geen toeval was geweest en dat ik hier nu op deze plaats had moeten zijn. Het was niet mijn eerste ervaring op dit gebied, maar wel een puzzelstuk dat nu op zijn plaats viel en mij vertelde dat ik kon vertrouwen op datgene wat mij leiden zou.
Natuurlijk ben ik cynisch en veel te nuchter voor dat soort dingen. In de loop der jaren heb ik op bijna kinderlijke wijze deze entiteit op de proef gesteld. Ik werd nooit teleurgesteld. Sindsdien ben ik mij ook gaan verdiepen in de figuur van Jeanne d'Arc en heb ik bijna alle belangrijke plaatsen bezocht die een rol speelden in haar leven: Vauxcouleur, Chinon, Rheims, Compiègne en natuurlijk Rouen waar ze op de grote markt is verbrand. Ze is mij eigen geworden, een soort beschermengel die altijd naast of achter mij staat.

Voor mij is zij een persoonlijke contact met een hogere dimensie. Ze heeft mij geleid, getroost en de weg getoond, en ik heb indertijd na een zware crisis beloofd dat ik mijn dochter naar haar zou noemen. Zeven jaar geleden heb ik dat daadwerkelijk gedaan toen Kaysa Monica Jeanne werd geboren. Mensen vinden het soms raar, mijn pagan vrienden helemaal omdat het om een katholieke heilige zou gaan. Maar dat is niet de Jeanne met wie ik mij verbonden voel. In de jaren heb ik genoeg geleerd om te weten dat het zo bekende verhaal over de Maagd van Orléans niet klopt. Wie of wat Jehanne is geweest dat weet ik niet, maar zeker niet de godsvruchtige maagd (een woord dat indertijd trouwens alleen maar betekende dat ze niet gehuwd was) die streed voor God en vaderland. Strijdgodinnen genoeg, maar deze heeft wel echt bestaan in een redelijk recent historische tijd. In Frankrijk is ze door de kerk geclaimd, dezelfde kerk die haar als ketter liet verbranden en daarvoor pas in de jaren 80 excuses voor heeft aangeboden.
Jeanne had een strijdmakker indertijd, Baron Gilles de Ray geldt als de verpersoonlijking van het kwaad en zou talloze kinderen aan de duivel hebben geofferd voordat de inquisitie hem te grazen nam en eveneens verbrandde. Hubert Lampo schreef er een boek over en weet het aan krankzinnigheid na het verbranden van zijn lief in Rouen. Ook hier weet ik niet wat ik ervan moet denken, maar het zal zeker niet zo geweest zijn als de kerk ons verteld.

Twee jaar geleden was ik in de Anjou en heb ik het vervloekte kasteel van Gilles bezocht. Het was een ruïne, met hoge hekken afgesloten omdat de eigenaar baalde van alle satanisten die telkens weer hun tentje wilden opslaan op deze onheilspellende plek. Ik voelde er geen enkele energie.
Uiteindelijk zit alles tussen de ogen, zeggen ze wel eens. Of er achter, wanneer je zelf de duidelijke aanwezigheid voelt van een kracht (godin of heilige, wie zal het zeggen) die je sterkt en leidt.

Geplaatst: di feb 04, 2014 6:02 pm 

Heel mooi, Phaedrus :)
Jeanne d'Arc is een persoon die mij ook al jaren fascineert en waar ik naar mijn gevoel nog veel te weinig over weet. Het is mooi om te lezen wat een belangrijk persoon zij voor jou is.

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

[ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur