Het is nu di sep 25, 2018 11:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorspellende dromen etc.
Geplaatst: do dec 20, 2007 7:10 am 

Merry meet,

Heeft er iemand ervaring met dromen etc. die vervolgens ook precies op die manier gebeuren? Soms hebben ze met mijn directe omgeving, vrienden, familie, enz. te maken. Soms ook totaal niet.
In het begin dacht ik altijd, ach puur toeval. Maar heb in de tussentijd geleerd dat er zoiets als toeval niet bestaat.

Over het algemeen zijn de dromen positief of alledaags.
Wel op straat paar keer gehad vlak voor een ongeluk ging gebeuren dat ik dit al enkel seconden van de te voren zag (kan het niet zo goed uitleggen, soort van dagdroom). Maar heb het niet kunnen voorkomen. Heb nog wel geroepen/geschreeuwd, maar was net of ze mij niet hoorde. Alle andere mensen in de buurt van het ongeluk overigens wel. Die stonden ook allemaal zo raar naar mij te kijken toen ik die persoon te hulp schoot nadat ze was aangereden. De auto leek uit het niets te komen. Bizar toch... Ik denk dat sommige dingen vaststaan en gewoon moeten gebeuren en dat je het niet kan voorkomen... Anders is het uitstel.

Ik hoop gewoon iemand aan te treffen die dit ook heeft of hier ervaring mee heeft. Of iemand die hier met mij over wil hebben.

Elke keer als ik er over begin met anderen of mede heksen of paranormale mensen vallen ze stil en hoor en zie ik vervolgens nooit meer wat van ze. Ik denk dat ze mij raar en eng vinden ofzo..

Oh, enne heb me trouwens laten onderzoeken of ik misschien gestoord ben of iets ander met mijn hersenen is. Maar alles functioneert naar behoren en heb geen psychische afwijking. Artsen hebben er geen verklaring voor.

Soms denk ik dat het komt omdat alles met elkaar onlosmakend verbonden is. Of omdat alles berekenbaar is zelfs de toekomst. En dat mijn hersenen dit uit zichzelf doen. Zonder dat ik mij hier bewust over ben. Dat laatse zou wel gaaf zijn, wil me er dan wel graag bewust van worden, scoor ik ook eens hoog met rekenen, wiskunden etc. LOL

Blessed be

Berichttitel: re: Voorspellende dromen etc.
Geplaatst: do dec 20, 2007 7:42 pm 

Hoi hoi,

Ik copy paste even een stukje uit een ander topic dat ik pas geschreven heb, hopelijk heb je er iets aan.

Als je droomt komt je geest in de Akasha bibliotheek. Daar worden alle gebeurtenissen en gedachten opgeslagen. De plek is enorm groot en dat verklaart ook waarom veel mensen hun dromen niet onthouden. Het is voor vele zo overweldigend dat ze de dromen niet vast kunnen houden in de stoffelijke wereld.

De reden dat mensen voorspellend kunnen dromen is omdat ze dan een gedachten zien die nog niet in de materie is gekomen. Als dit later wel gebeurd, dan hebben ze dit dus al in de bibliotheek gezien. Want alles wat nu materie is, heeft eerst bestaan in iemands geest

Dat de droom terugkeert is omdat je geest van herkenning houdt en zal dus regelmatig hetzelfde stuk van de bibliotheek onderzoeken, net zolang tot je geest klaar is om naar een nieuw stuk te reizen.

En voor wat het waard is: Ik vind je niet eng.

Geplaatst: do dec 20, 2007 10:04 pm 

Tja, ze moeten het toch een naam geven....
Ik noemde dus voor een paar weken terug de dochter van mijn vriendin ineens zo... Oeps. Was me er niet eens van bewust.

Geplaatst: vr dec 21, 2007 2:46 pm 

Hi Sabby,

Ik droom al vanaf kleins dingen die uitkomen. Bijvoorbeeld: Partners die vreemd gaan. Volgende dag bellen en het op de man af vragen en met stomheid geslagen zijn omdat het ook echt zo is!!! Dit is er een van de vele.......

Daarnaast heb ik dromen die een symbolische boodschap geven.........
Ik ben Indiaans-Creools en in onze cultuur kunnen dromen je veel vertellen. Mijn Oma wist vroeger zo te zeggen wat de boodschap in mijn droom was. Bijvoorbeeld als je over Vis droomt is er iemand in de familie zwanger en zo zijn er nog tal van.....

Meestal hebben mijn dromen betrekking op mijzelf. Bij mij zijn het niet altijd positieve dingen....erg confronterend soms. Maar ik luister er wel naar.

Ik heb gisteren mijn droom van eergisternacht opgeschreven, omdat er een boodschap symbolisch tot mij kwam, een bevestiging....: Ik heb om mijn pols 2 armbandjes...1 van Bergkristal en de ander van Hematiet. Ik zat smiddags op de wc en keek naar mijn pols en herinnerde mij plots wat ik gedroomd had! In mijn droom knapte de Bergkristallen armband....ik deed heel veel moeite om de kralen op te vangen...maar dat lukte niet.

Aangezien mijn Oma dementeert... ben ik mijn huisbieb ingedoken. Ik wist dat het mij iets wilde zeggen, vooral toen ik zag dat mijn armbandje helemaal niet geknapt was hihihi! Ik heb meerdere dromen-boeken: Een korte beschrijving ~Het geeft aan dat een dierbaar project mislukt is.........En ja dat is zo......Mij gaf het de bevestiging dat ik er goed aan doe het los te laten en verder te gaan.....

Dus het is helemaal niet zo raar dat jij dingen van te voren doorkrijgt. Ik heb het een klein tijdje als een last gezien...(kon het ook niet echt met mensen bespreken). Maar hoe meer je er naar gaat luisteren....hoe normaler het word en je er ook iets mee kan...Ik vind het nu erg handig.....

Liefs

Geplaatst: za jan 05, 2008 3:20 pm 

Ik heb vaak dromen waar ik wel voorspellingen kan uithalen.
Ik heb ook dromen die enkele jaren weerkeren.
Ik heb dromen die ik toen ik klein was heb gehad en nu plots terugkomen.

Visioenen heb ik minder, maar als ik ze heb zijn ze wel belangrijk bijvoorbeeld :

Ik wou de steenweg oversteken, maar iets hielt me tegen, toch was er geen auto in de straat. Toch ben ik nog 5 seconden blijven staan en plots schoot er een auto voorbij aan 182 per uur (stond zo op het snelheidsbuurtje te lezen iets verder op de steenweg). Dus had ik overgestoken dan was ik plat geweest...

Geplaatst: za maart 08, 2008 11:57 pm 

Vandaag is me nog iets overkomen wat ik volgensmij een hele tijd geleden heb gedroomt.
Het is allemaal heel raar want we waren appelflappen aan het eten bij een vriendin, en ik wist nog in die droom dat ik heel snel at en dat ze er wat van zei. En ik was dus snel aan het eten en ik stopte even en ik dacht, heej dit heb ik al een gezien. En toen stopte ik even met eten en dus zei ze het niet. Maar ik heb best vaak zon dromen maar vaak vergeet ik ze of denk ik dat ik het me verbeeld.
Maar is er echt een verschil tussen voorspellende dromen en Deja Vu momenten?
Eye.

Geplaatst: zo maart 09, 2008 12:49 pm 

Ik heb tot nu toe één voorspellende droom gehad die is uitgekomen. Ik was verliefd op een knappe vent en in die droom kreeg ik een relatie met hem. Een korte tijd later kreeg ik daadwerkelijk een relatie met hem. Het was jammer dat ik niet een voorspellende droom heb gekregen dat hij vreemd ging en bij mij wegging, dan had het misschien niet zo'n pijn gedaan.
Morgen weet ik of een droom die ik recentelijk heb gehad ook voorspellend was.

Geplaatst: ma maart 10, 2008 7:15 pm 

Vandaag is dus gebleken dat mijn droom deels klopte. Ik had namelijk gedroomd dat mijn ene been korter is dan de andere en daarvoor correctie zolen moest gaan gebruiken.
Vandaag bleek dan wel niet zozeer dat mijn ene been langer is dan het andere maar wel dat ik correctiezolen moet gaan gebruiken.
Als ik deze droom niet had gehad dan had ik mijn therapeut er niet op gewezen en gevraagd om dit te onderzoeken.
In dit geval een praktische droom

Berichttitel: Re: ->Bericht: Voorspellende dromen etc.
Geplaatst: zo jun 10, 2012 2:24 pm 

Hoi,

Het is mij nu twee keer overkomen dat zelfs een dagdroom die ik had tot in de details uitgekomen is.
Het aparte hieraan is dat je een dagdroom kan sturen, je bedenkt het terwijl je bij bewustzijn bent.In tegenstelling tot wat je s'nachts verwerkt.Ik heb het dus niet over voorspellende dromen als je slaapt.
Beide keren was het een dagdroom waarbij ik alleen mijn deel zou kunnen beinvloeden, ik heb tenslotte geen invloed op wat andere doen of denken.Ik heb ook geen invloed op het tijdstip of locatie

Ik vraag me ook echt af of mijn dagdroom werkelijkheid is geworden omdat ik er zo sterk aan gedacht heb steeds? Kan het zo zijn dat als je iets heel graag wil en daar vaak aan denkt dat het dan uitkomt?
Waarom dan juist bij die twee dagdromen en niet bij alle dagdromen?

Ik heb altijd veel fantasie gehad.Hele films die ik zelf geregisseerd heb spelen zich in mijn gedachten af. Kan ik dan leren om dat werkelijkheid te laten worden en geldt dat ook voor nare dagdromen?

herkent iemand dit?

groetjes

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur