Het is nu vr dec 14, 2018 1:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ->Bericht: Voorspellende dromen etc.
Geplaatst: za jun 30, 2012 1:52 am 

Een droom die zich in zekere mate aan de wetten van de realiteit houdt kan je zeker voorbereiden op een echte situatie.

Op die manier kun je aan de hand van je droom bedenken "het kan ook zo gaan", of je laat het juist met opzet zo gaan als in je droom. Als je maar altijd onthoudt dat er geen garanties voor succes zijn en dromen en realiteit twee verschillende dingen blijven.

maar dit alles voorzover ik weet.

(Een interessante film over dromen, die ook raakt aan dit onderwerp: "waking life")

Berichttitel: Re: Voorspellende dromen etc.
Geplaatst: ma aug 17, 2015 10:56 pm 

Hoi iedereen !

Ik vind het allemaal interessante opmerkingen, vooral omdat ik zelf ook paar van zo'n (dag)dromen heb gehad.

Ik had al eens van het concept van "Akasha bibliotheek" gehoord tijdens filosofie maar dit was dan een Griekse variant waarbij het om een wereld vol ideen ging ipv een bibliotheek. Ik vind ook de theorie achter een berekende toekomst wel interessant.

Voor mij hou ik er op dit moment hou ik een andere theorie erop na. Mijn theorie is geinspirreerd op een paar filmen en series die ik recent heb gezien. Eén hiervan is de "Prince of Persia", hierbij was het vooral een quote over "destiny" (noodlot) dat me aansprak. En met een kleine aanpassing van die quote kan ik mijn dromen hierin kaderen: “It is said some events and lives are linked across time. Connected by an ancient calling that echoes through the ages. Destiny.” En mijn dromen zouden me dan een vooruitzicht geven over destiny.

Ik weet niet hoe lang ik deze dromen al heb, maar ik realiseerde me ongeveer 6 jaar geleden dat ik deja-vu gevoelens had van dromen. En toen ben ik ze beginnen op te schrijven. Ik had nog nooit tot deze dagen, dingen opgezocht over mijn dromen. Eén van de dingen die ze aanraden is om een droomdagboek bij te houden (wat ik al sinds het begin doe) maar zo ben ik ook meer dingen te weten gekomen over de verschillende soorten dromen. (Link naar artikel over verschillende dromen (Engels))

Bij mij heb ik vooral "Prophetic Dreams" waarbij ik glimpen krijg van toekomstige gebeurtenissen en/of situaties. Eén van mijn oudste Prophetic dreams is dat ik in een klas lokaal zat op een specifieke manier en dat er een vliegtuig neerstorte (te zien via de ramen). Een aantal maand later had ik een deja-vu gevoel omdat ik op die specifieke manier in dat klaslokaal zat. Ik was die droom al lang vergeten maar toen herinnerde ik me alles opslag. Er is nooit een vliegtuig neergestort maar ik zat wel steeds naar de ramen te kijken en ik zat dicht bij de uitgang. Misschien is het nooit gebeurd omdat ik het wist of omdat ik er attentie opdeed. Of misschien was het gewoon fantasie. Maar bij al mijn andere deja-vu gevoelen over dromen was de situatie altijd identiek aan wat ik had gedroomd. Enkel een paar specifieke gebeurtenissen (meestal ondernomen door anderen, vb iets vragen, vb specifieke opmerking) waren anders. Maar toch sta ik er steeds verbaasd van hoe ik zoiets exact en accuraat kan weten.

Misschien komt het omdat ik er nu meer meebezig ben, dat ik ook al een paar keer een soort van "Prophetic" dagdroom heb gehad. Ik heb ze nu recent, maar van die dagdromen is er tot nu toe ook één uitgekomen (maar een specifieke actie tijdens die situatie bleef uit).

Normaal gaan de dromen vooral over mij, maar sinds kort beginnen ze me ook dingen te vertellen over vrienden enzo.

Men zegt dat dromen een manier zijn dat het onbewuste, informatie doorspeelt aan het bewuste. En bij mij begin ik dit nu te kaderen binnen mijn destiny-quote. De gebeurtenissen, mensen en situaties zijn er, maar wat de mensen doen tijdens die bepaalde situaties ... dat is niet altijd zeker...

(Maar dit is mijn mening maar, wees vrij om een andere mening te hebben.)

Berichttitel: Re: Voorspellende dromen etc.
Geplaatst: wo aug 19, 2015 3:22 pm 

Ik heb voorspellende dromen al zo lang als ik me kan herinneren en ben er niet echt blij mij eerlijk gezegd. Krijg in plaats van de winnende lotto-getallen altijd nare dingen voorgeschoteld. Overlijdens, ziekte, ongelukken...voor mij hoeft het niet zo. Zijn ook meestal dingen waar niets aan te doen voelt, kan niet eens meer ingrijpen dus het nut zie ik er ook niet echt van in.
Een enkele keer dat het wat normalere alledaagse dagen dingen zijn maar dan ook zo doodgewoon dat ik het net zo goed niet hoef te weten eigenlijk.

Het gebeurd meestal als ik net in slaap val, zo tussen waken en slaap in. Nu ben ik van mezelf een lucide dromer dus ik probeer die flitsen een beetje te sturen maar tot nu toe weinig succes.

Ik heb wel eens vaker van die niet-lucide flitsdromen zoals ik ze noem maar gek genoeg weet ik altijd of ze voorspellend zijn of niet. Vraag me niet hoe, puur intuïtie. Heel af en toe vergeet ik ze weer totdat het voorval gebeurd is en dan denk ik 'oh ja had het kunnen weten', de meer vreselijke voorspellende dromen heb ik veel stress van. Zeker omdat zodra ik wakker ben ik weet dat het al bijna gebeurd is. Wat meer tijd zou leuk zijn. Gelukkig komen die niet al te vaak voor, zo'n twee keer per jaar ongeveer. De standaard dagelijkse dingen bijna iedere avond tenzij ik heel erg moe ben.
De normale dromen die ik krijg als ik dieper slaap ben ik veel blijer mee, zeker omdat ze lucide zijn en ik de baas ben over wat er grotendeels gebeurd.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur