Het is nu wo sep 26, 2018 8:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dromen die je beter laten voelen
Geplaatst: vr jan 11, 2013 7:28 pm 

Hoihoi!
Afgelopen nacht had ik een droom waarin ik met iemand aan het praten was die ik redelijk goed ken. Ik ben biseksueel, maar ik weet toch vaak niet zo goed wat ik daar nu mee moet. Er zijn wel vriendinnen van me die het accepteren en helemaal prima vinden, maar je hebt toch niemand om mee te praten die hetzelfde gevoel heeft als jij.
Vannacht in mijn droom vroeg die vrouw dus of ik biseksueel was, en of ik er soms een beetje mee zat. Niet omdat ik het erg vond dat ik ook op meisjes val, maar omdat ik gewoon niemand heb om er echt over te kunnen praten. Dus ik antwoorde met ja. Toen vertelde die vrouw dat zij precies hetzelfde had en dat zij het ook lastig vond dat ze er met niemand over kon praten, en toen hebben we er samen over gepraat (in mijn droom dus).
Toen ik wakker werd, voelde het echt alsof er een last van mijn schouders af was gevallen, en toen ik eraan dacht dat ik dus biseksueel was, voelde het helemaal niet meer als iets waar ik mee zat.
Ik denk dus echt dat dromen niet alleen voorspellende dromen zijn, maar dat ze je ook echt kunnen helpen om je beter te voelen.
Hoe denken jullie hierover? Hebben jullie ook wel eens een droom gehad waarna je je ineens stukken beter voelde? Of denken jullie dat het niet door de droom komt, maar dat het puur psychologie is dat je je na zo'n droom beter voelt?
Blessed be Boireann Elois

Berichttitel: Re: Dromen die je beter laten voelen
Geplaatst: za jan 12, 2013 12:40 am 

Een helende droom denk ik meis, wat fijn.

Biseksualiteit hoeft ook helemaal geen last te zijn. Zoals ik zie woon je in Ede, dat is toch behoorlijk christelijk daar, heb je daar last van?
Ik heb zelf nog nooit zo'n droom gehad, maar het is wel heel mooi.
Als je over je biseksualiteit wilt praten dan kan je me hier op het forum of op de chat (niet elke avond, maar ben er wel vaak) vinden, ben zelf ook bi.

Geplaatst: za jan 12, 2013 8:27 am 

@Solvej, bedankt voor je reactie! Ede is inderdaad erg Christelijk, maar in de buurt waar ik woon eigenlijk niet zo heel erg. Ik heb er verder geen last van.
Het was meer dat ik gewoon niet echt iemand had om mee te praten erover, en dat vond ik gewoon lastig. Ik heb er best wel vaak met mijn vriend over gepraat, maar dat is toch anders.
Als ik behoefte heb om erovr te praten, dan zal ik je wel even een berichtje sturen, heel erg bedankt!

Geplaatst: za jan 12, 2013 9:20 pm 

Gelukkig dat je niet zo'n last hebt van het christelijke. Christelijke mensen kunnen heel lief zijn, maar t kan ook wat narigheid geven met hekserij en seksevoorkeuren.
Van meiden accepteren ze bi of homoseksualiteit toch sneller heb ik het idee dan van jongens.

Geplaatst: zo jan 13, 2013 2:27 pm 
Site Admin

Hey Boireann Elois :)
Ik denk ook dat dit een helende droom voor je is geweest. Ik vind dromen nog altijd een boeiend maar wel ingewikkeld ding; heel moeilijk om met zekerheid te zeggen "ZO is het". Ik denk dat het een manier kan zijn om je onderbewuste een stem te geven. Misschien was de vrouw met wie je praatte, wel een deel van jezelf waardoor je toch met iemand kon praten. Of een soort innerlijke wijsheid. Of iets/iemand anders :)
Voor wat betreft er met niemand over kunnen praten: ik weet niet hoe het in Ede zit, maar in de Randstad heb je meerdere (jongeren)organisaties die open staan voor (jonge) Holebi's met vragen, of gewoon als je (zoals ik uit je verhaal begrijp) een luisterend oor zoekt, of mensen die hetzelfde meemaken. Een goed punt om te beginnen kan het COC zijn (even googlen levert o.a.deze activiteitenlijst op).
En inderdaad, net als Solvej, als je er wat meer over wilt praten, stuur even een pm'tje :)

Liefs en fijne dromen gewenst,

Kyra

Geplaatst: ma jan 14, 2013 7:51 am 

@Kyra, in Ede zitten naar mijn weten geen organisaties, maar in een nabije stad wel. Bedankt voor de link, ik zal even kijken!
Blessed Be

Geplaatst: ma jan 14, 2013 10:34 am 

Goede droom erg bijzonder. maar kan je in het echt goed praten met die vrouw?
Of is het meer een persoon die je als betrouwbaar ziet?

Toen ik heel erg twijfelde of ik een relatie moest beginnen met een persoon, droomde ik ook over een keuze. Op basis van die droom kreeg ik meer vertrouwen dat ik echt ook die keuze moest maken. En dat heb ik gedaan en nu heb ik een fantastische relatie. Dus die droom was erg handig ;)
ik geloof zeker dat een droom je een weg kan laten zien, je meer zelfvertrouwen kan geven etc.

Geplaatst: ma jan 14, 2013 5:16 pm 

@Elena, heel raar, maar in het echt is zij dus mijn gymlerares, dus ja, ik ken haar wel en zie haar ook zeker als betrouwbaar. Ze is altijd een van mijn favoriete leraren geweest.
Ik dacht dat het vreemd was, maar blijkbaar zijn er dus toch meerderen die echt door dromen geholpen worden.

Geplaatst: di jan 15, 2013 5:53 pm 

Soms kun je in een droom krijgen wat je in het echt niet (of moeilijker) kunt krijgen. Zo had ik een tijdje terug een bijzondere droom waar mijn moeder en oma in voorkwamen, op een manier die in het echt nooit had gekund. Het werkte voor mij heel helend en heeft mijn blik op mijn moeder veranderd. Fijn dat zulke dromen vaker voorkomen!

Geplaatst: di jan 22, 2013 10:45 am 

Ik had vanochtend een speciale droom over een soort opvang waar gehandicapte mensen en gewone mensen samen waren. er waren twee leidsters: ik en een andere persoon of dat man of vrouw was weet ik niet. er was een vader en zijn zoon die zwaar gehandicapt waren geraakt door een auto-ongeluk ze werden totaal genegeerd door de andere leidster die alleen oog scheen te hebben voor de Blanke gezonde bezoeker. Ja, de vader en zoon waren zwarte mensen. Op eens begint de zoon in zijn stoel te wiegene wanneer ik met een knuffel in mijn hand speel : hebben hebben hebben: roept hij. Ik geef hem een aai over zijn hoofd en geef hem de knuffel. zijn vader minder gehandicapt begon te glimlachen en vertelde alles over zijn tijd dat hij een soldaat was en vocht voor zijn leven.

[ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur