Het is nu di jun 19, 2018 1:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Droom: baby/kindje
Geplaatst: di jan 29, 2013 9:20 pm 

Ik heb afgelopen nacht iets gedroomd wat ik met jullie zou willen delen.

In mijn droom had ik een kind. Hij begon als een echte kleine baby, maar wisselde af en toe naar een 'oudere' versie (ongeveer 2/3/4 jaar). Hij had bruine ogen en donkerblonde haren, echt een schatje om te zien. Ik woonde nog thuis bij mijn ouders.
Ik gaf het kindje een paar keer per dag vers geperste sinaasappelsap, met een rietje (de oudere versie).
Toen kwam er ook een moment dat ik doorhad dat ik droomde. Ik wilde namelijk wat melk voor hem maken
(uit een zakje geloof ik), maar die kon ik nergens vinden. Ik dacht: "oh, dat had ik natuurlijk moeten kopen. Even opnieuw"; ik deed even mijn ogen dicht en stapte opnieuw de keuken binnen en pakte de zakjes uit de kast. (Vreemd!).

Ik heb ook erg gelachen met mijn lieven jongen. Hij zat bij me op schoot en leunde met zijn hoofd tegen mijn borst. Hij keek me af en toe aan met een grote glimlach en echt, ik heb in een deuk gelegen! :P

Later ging ik nog een dagje uit met mijn vriend. Toen kreeg ik een boodschap van mijn zusje dat mijn ouders niet goed op mijn kindje letten. Ik 'zapte' mezelf terug naar huis en heb toen het kind eten gegeven en zijn we samen op de bank gaan liggen.

Op het moment dat ik wakker werd (jammer genoeg door de wekker) had ik echt een glimlach op m'n gezicht. Het voelde zo fijn, omdat ik zoveel gelachen heb en omdat het zo'n leuke jongen was. Heerlijk!
Nu vroeg ik me dus af: wat zou dit kunnen betekenen?

Ik heb even google geraadpleegd en ik zal het even kort samenvatten: een baby staat voor onschuld, warmte en een nieuw begin. Kan ook een liefdesrelatie zijn die zich aan het ontwikkelen is. Baby's symboliseren iets puurs in jezelf. Als je een baby voedt, dan mag je tijd en energie in iets nieuws gaan stoppen.
Nu weet ik nog niet wat dit dan zou moeten vertellen over mijn leven (maar het zou ook nog kunnen komen natuurlijk).

Zelf denk ik in het dagelijks leven vaak aan een eigen kindje. Zo keek ik toevallig gisteravond naar m'n buik (ik lag in bad) en dacht: "Ja.... over 10 jaar zal er wel een kindje in zitten. Wauw! Wil dat het al zover was". Zo denk ik al vaak na over de toekomst. Ook qua naam, wat voor kleren ik hem zou willen geven, wat ik zou willen doen, etc. Zou dit misschien mijn droom hebben opgeroepen?

Ik hoop dat jullie wat meer licht kunnen werpen op deze droom, want ik kom er toch niet helemaal uit.
PS: excuses voor het lange verhaal! :)

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

Berichttitel: Re: Droom: baby/kindje
Geplaatst: di jan 29, 2013 9:43 pm 

Baby's zijn, zeker als je een vrouw bent, je eigen creatie, je hebt het kind in je laten groeien. Naar mijn idee gaat het erover dat je een project gestart bent, iets wat geheel vanuit jezelf komt en dat is al geboren, het is niet meer een idee in je hoofd maar het is al echt geland op aarde, je bent al aan de uitvoering begonnen.
Het feit dat in je droom je teruggefloten werd over de zorg en je dat gauw aanpaste zegt mij dat je niet altijd even serieus bezig bent met je project maar dat je het gemakkelijk weer op kunt pakken.
Dat je steeds switchte tussen baby en peuter zegt dat je dus een weg aan het gaan bent met je project dat het ene moment al wat groter lijkt en het andere moment nog niet veel gegroeid is.
Dat je het peuterkind verse sinaasappelsap geeft gaat er denk ik over dat je het verse ideeën geeft, nieuwe input, nieuwe handelingen, fruit staat ook vaak voor vernieuwing, zeker als het vers is. Een rietje zegt me dat het beetje bij beetje in je project gaat, gericht en rechtlijnig (en niet een hele klots sap ineens, of een sinaasappel eten wat ook zou kunnen, dat zouden grote stukken zijn qua input).
Je hebt plezier in je project, je geniet er van. Dat het kind met zijn hoofd tegen jouw borst aanleunt zegt dat het dicht bij je hart is, het is een project wat echt met je hart doorleefd wordt. Het is een project van denken (zijn hoofd) en voelen (jouw hart).

Kan je hier wat mee?

Geplaatst: di jan 29, 2013 9:52 pm 

Het kan zijn dat je droomde omdat je eraan hebt gedacht. Dan is je droom een manifestatie van je dagdroom en heeft de baby ansich weinig betekenis.

*pakt even haar droom boek erbij*
Een baby voorspelt wederzijdse liefde en/of een hechte vriendschap. Een baby verzorgen voorspelt een prettige werksfeer. Het switchen tussen de leeftijden kan ook voor jezelf staan: heb je meerdere keuzes te kiezen? heb je verschillende gezichten of denk je dat je bij de ene persoon Zo moet doen en bij de ander weel heel anders? Solvej zegt het mooi, een baby is je eigen creatie. Iets wat echt helemaal van jou is, onvolwaardelijke liefde en wat je moet verzorgen. Je wilt dit graag begrijp ik uit je verhaal, maar is het iets wat je nu mist? Het nadenken dat je geen melk hebt en jezelf terug floot kan ook staan dat je zoiets ook in je dagelijks leven meemaakt.

Geplaatst: wo jan 30, 2013 3:48 pm 

Ik droom zo vaak over baby's en hoe het is om mijn eigen kindje te hebben.. ik zelf heb een ontzettende sterke kinderwens.. ik ben nu 19, maar als ik niet meer naar school had gehoeven om mijn opleiding af te maken dan zou ik nu serieus al proberen om zwanger te worden..
Iets waar je aan denkt voor je gaat slapen bepaald soms voor een deel je dromen. Bij kinderen gebeurd dit nog heel sterk, als ze een enge film zien dan hebben ze die nacht een nachtmerrie. Als je wat ouder wordt, leer je beter omgaan met de dingen die je overdag mee maakt, maar je droomt vaak nog wel over dingen waar je die dag aan hebt gedacht.
tenminste dat heb ik dan :P

Geplaatst: wo jan 30, 2013 5:20 pm 

Bedankt voor jullie reacties :) Ik kan hier zeker wat mee.

Het klopt inderdaad dat ik een project ben begonnen (wel meerdere) en het klopt dat ik er soms iets meer aandacht aan zou moeten besteden.
Wat Elena zegt, over het switchen tussen meerdere gezichten herken ik zeker. Ik heb meerdere gezichten en bij bepaalde personen probeer ik bepaalde gezichten niet te laten zien. Vind ik dan niet nodig, of ben bang voor hun reactie.
Wat melk betreft, even een kort kijkje in mijn leven :P : mijn vader vergeet altijd melk te halen. Dan denk ik: 'he, dat moet je toch gewoon kopen! Basisbehoefte!' Op zich zou ik dat ook daaraan kunnen linken, want ik erger me er echt aan.

Wat betreft mijn kijk op kinderen krijgen nu, is dat ik het graag zou willen, maar ik weet dat het nu nog niet mogelijk is. Ik ben ook 19, druk bezig met mijn opleiding, en mijn leven loopt nu nog niet op rolletjes. Het zal dus nog wel een tijd duren voor mijn eerste kind er eindelijk is :) Ik mis het niet, ik heb genoeg zorgen door en voor mijn familie.

En Dreamer heeft ook een punt; onze gedachten voor het slapen gaan of wat we die dag beleven kan ook terugkeren in onze dromen. Maar ik kan nu niet bepalen of het nu daardoor komt, of dat het echt een droom was met een diepere betekenis.

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur