Het is nu ma okt 15, 2018 10:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Droom over mijn biologische moeder
Geplaatst: za jul 13, 2013 4:22 pm 

Hey,

Ik heb vannacht een droom gehad die me toch wel voor eeuwig zal bijblijven denk ik. Toch minstens één groot detail zal ik nooit meer vergeten, de rest was ik meteen deze morgen al kwijt. Maar toch, ik wil graag deze droom even delen en ik hoop dat iemand er een verklaring voor heeft.
Maar om over de droom te kunnen spreken moet ik jullie eerst wat achtergrondinformatie over mezelf geven. Ik ben gisteren 18 jaar geworden en ik woon al heel mijn leven in België ondanks dat ik een Poolse ben. Ik ben namelijk afgestaan voor adoptie en woon altijd al bij mijn pleegouders. Ik weet niet veel over mijn biologische familie behalve dan dat mijn echte moeder nu in Berlijn woont en mijn oma ook nog leeft. Van een vader of verdere familie is niks geweten. Ik heb niemand van mijn familie ooit ontmoet. Deze zomer ga ik voor het eerst in mijn leven naar Polen, niet om familie te zoeken maar wel om het land te ontdekken.

Nu die informatie gezegd is kan ik mijn droom uitleggen. Eigenlijk was het een hele normale droom. Een doodsaaie waar niks specifieks in gebeurde. Maar hierdoor werd één ding wel heel erg uitvergroot. Hier is wat ik me nog herinner: ik was op een groot evenement (een concert ofzo) en het was slecht weer en ik was binnen en achter een deur stond een vrouw. Ik kon niet door de deur kijken maar ik wist het gewoon en het leek ook of iemand me riep. Dus een beetje bang deed ik de deur open. Daar stond dan een vrouw in de deuropening met haar rug naar me toe. Ze draaide haar om en bleek opeens mijn biologische moeder te zijn. Ik viel op mijn knieën neer en begon te huilen, kroop al huilend naar haar toe. Ik nam haar vast en we gingen achteraf ergens zitten om te praten.

Dat was 'het' moment. Wat ik vooral zo indrukwekkend hieraan vind is dat het een vrij goed beeld was. Mijn moeder had een echt gezicht, een echt gestalte. Terwijl ik in het echte leven alleen maar een pasfoto van haar van 18 jaar geleden heb gezien. In mijn droom leek die vrouw echt op een gemoderniseerde versie van die pasfoto. Ik wist ook meteen zond de knoppen om je bericht op te maken
er woorden dat zij mijn moeder was.

Wat is in godsnaam de betekenis van zo'n droom? Zou iemand me kunnen helpen alsjeblieft? Ik ben erg onder de indruk!

Alvast bedankt!

Berichttitel: Re: Droom over mijn biologische moeder
Geplaatst: ma jul 15, 2013 1:55 pm 

Bijzonder zo'n droom. Ik denk dat het zien van je biologische moeder in ieder geval aangeeft dat je er meer mee bezig bent en misschien wel antwoorden wil hebben op vragen omtrent je adoptie.
Wat ontzettend leuk dat je naar Polen op vakantie gaat en het land gaat zien. Veel plezier in ieder geval daar.
Verder moet je je ook afvragen wat voor vragen krijg jij bij deze droom. Wat doet het met je? Wat wil je ermee doen?

Geplaatst: za jul 20, 2013 6:42 pm 

Ik denk dat het handig is om voor dat je betekenissen gaat opzoeken in bijvoorbeeld dromenboeken, eerst voor jezelf moet nagaan wat alle symbolen in je droom voor jou persoonlijk betekenen. Want voor de een kan een vleermuis bijvoorbeeld een teken van de dood zijn, maar voor de ander juist een super schattig beestje waardoor betekenissen van dromen enorm subjectief kunnen zijn. Dus eerst voor jezelf nagaan wat alles betekent, en daarna pas dingen opzoeken :) Volgens mij staan er op internet ook een paar goede websites die je goed kunnen ondersteunen bij het duiden van een droom (zoals symbolen, maar ook bepaalde kleuren enzo)

Maar als ik er toch een draai aan mag geven, denk ik dat je onderbewuste hunkert naar een beeld van je moeder, en dit daarom in dromen laat zien. Of dat je er zodanig mee bezig bent dat je hersenen dit verwerken in je slaap. Of dit voorspellend is, durf ik niet te zeggen, omdat ik hier nog niet zoveel ervaring mee heb gehad.

Maar wel heel bijzonder dat je dit gedroomd hebt! Ik kan me voorstellen dat dit heel wat met je doet. Veel sterkte in ieder geval! :roosje:

Geplaatst: zo jul 21, 2013 11:22 am 

Volgens mij is het inderdaad ook zo dat je onbewust bezig bent met je biologische moeder. Moeders horen er te zijn op belangrijke momenten in je leven en wettelijk volwassen worden is er daar een van. Misschien is het inderdaad een soort van zoeken naar wie je bent door middel van je afkomst te willen ontdekken?
Je gaat tenslotte ook naar je land van herkomst om het te zien en waarschijnlijk meer over jezelf te weten te komen of tenminste waar je vandaan komt. Misschien moet je die droom zien in het verlengde hiervan?

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

Geplaatst: do aug 29, 2013 2:53 pm 

Hey Orphan,

wij kunnen je helpen in je zoektocht naar je moeder. Aarzel niet om ons te contacteren voor een vrijblijvend gesprek via:
opzoeknaarfamilie@studio-a.be
facebook: op zoek naar familie

Veel succes!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur