Het is nu ma okt 15, 2018 10:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Visioenen die uitkomen, dromen die realistischer lijken
Geplaatst: do mei 29, 2014 9:15 pm 

Voordat ik geïnteresseerd raakte in Wicca had ik al iets vreemds meegemaakt. Het is ondertussen al meer dan drie jaar geleden.

Na een gewone schooldag is het tijd om naar bed te gaan. Dat was de eerste nacht dat ik niet droomde, maar een soort van visioen kreeg. Ik zie iets, maar het is niks. Een grote leegte. Het is moeilijk uit te leggen. Ik voel vrijheid, alsof er meer vrije tijd aan zit te komen. Een tijdje later kregen we te horen dat onze lerares biologie/Nederlands zwanger was. Daardoor vielen er vaak lessen uit met gevolg dat we vaak eerder uit waren.

Dat ''visioen'' had ik toen nog steeds in mijn hoofd te hangen. Maar toch bestempelde ik het als toeval.

Ongeveer een jaar later, rond dezelfde tijd, kreeg ik weer een verschijning. Dit keer zag ik iets. Vuur. Vuur voor een wit betegelde achtergrond. Rond dezelfde tijd toen het eerste ''uitkwam'' gebeurde het. In de kleedkamers van het gymlokaal waren ze voor de zoveelste keer met deodorant en vuur aan het spelen. Die keer liep het uit de hand. Het gevolg was dat er een brandje was in de kleedkamer met dezelfde betegeling als die achtergrond toen.

Ongeveer anderhalf geleden had ik het voor het laatst. Dit keer was het geen verschijning of gevoel, maar een beeld. Een beeld zo levensecht. Of het al eens is gebeurd of nog moet gebeuren weet ik niet. Maar ik weet wel dat het niet moet gebeuren.

Nu ik veel over Wicca lees, merk ik dat ik mijn gewone dromen echt meer begin te ervaren. Ik ben niet ingewijd, en dat zal de komende jaren ook niet gebeuren. Maar zou het kunnen dat mijn geest zich nu al open begint te stellen omdat er nu veel over lees? Of zou het mogelijk zijn, mocht het een speciale eigenschap van mij zijn, het verder te kunnen ontwikkelen zodat ik het onder controle kan houden?

Vannacht droomde ik ook. Het sloeg nergens op, maar toch heb ik veel onthouden volgens mijn gevoel.
Ik was samen met iemand van mijn klas die er twee keer was, in Engeland. Daar gingen we naar een attractiepark die in België staat. Toen we aan het praten waren stonden we in ons biologie/kook lokaal waar onze leraar les gaf. Hij gaf ons drie auto's.

Berichttitel: Re: Visioenen die uitkomen, dromen die realistischer lijken
Geplaatst: do mei 29, 2014 9:31 pm 

Dit is niet specifiek 'Wicca' wicca is een religie. Visioenen en helderziendheid hoort niet bij een religie. Eerder waarzeggerij en paranormale gaves. Ik denk dat het gewoonweg aan jou licht, een vaak fijne eigenschap.

Geplaatst: vr mei 30, 2014 9:31 am 

Het is inderdaad niet specifiek 'wicca', maar ik kan me wel voorstellen dat je met jouw intuïtie/paranormale dingen die je meemaakt/hoe je het ook wilt noemen bewuster omgaat nu je ook bewuster over religie (en magische ervaringen?) aan het lezen bent.

Maar het is in elk geval zeker niet zo dat iedereen die zich met wicca bezighoudt dit soort ervaringen heeft.

Geplaatst: vr mei 30, 2014 11:48 am 

Toch zijn er veel spirituele zaken in en rondom Wicca (voorbeeld: divinatie e.d. is niet per definitie Wicca, maar wel iets waar veel Wicca(n)s zich mee bezig houden. Kruidenmagie net zo, hoewel dat wellicht meer onder het kopje 'Wicca' zou kunnen passen). En om het even bij mezelf te houden: ik leer mijn geest steeds meer open te stellen, niet per se voor paranormale doeleinden, maar ook om beter met alles om mij heen in contact te komen. Daardoor komen er dingen meer binnen dan normaal. Dat ervaar ik bij bijvoorbeeld het pendelen en met Tarotlezingen.

Het is niet per definitie Wicca dat deze gave zich begint te ontwikkelen, maar omdat je er nu meer mee bezig bent dankzij Wicca. Dus het is niet, maar komt wel door, zo gezegd :) (althans, zo sta ik er in. Mijn mening is niet per definitie feit ;) )

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur