Het is nu di sep 25, 2018 8:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vreemde dromen .
Geplaatst: ma aug 04, 2014 7:27 am 

Hoihoi

Sinds een paar weken heb ik regelmatig een droom waarin ik mezelf niet onder controle heb .

Voorbeeld .
Ik droom dat ik een stuk wandel maar als ik stop met lopen glijd ik nog enkele tot tientallen meters door voordat ik tot stilstand kom . Net alsof ik schaats op ijs maar dan heb ik gewoon schoenen aan en loop ik op een normale ondergrond .

Voorbeeld .
Ik droom dat ik door een winkel loop en ook nu weer glijd ik telkens door als ik wil stoppen .
Bij iedere bocht die ik maak loop ik alle rekken en alle producten omver omdat ik niet fatsoenlijk de bocht om kan lopen .

Vandaag had ik een droom dat toen ik op een kruk ging zitten de kruk automatich begon rond te draaien terwijl ik erop zat , en dat ik deze maar moeilijk weer kon stoppen .
Ik kon me maar heel moeilijk bewegen , net alsof ik tegen harde wind in liep terwijl anderen daar geen last van hadden . En op het laatst moest ik ondersteund worden als ik liep omdat ik anders heel snel oncontroleerbaar rond ging draaien .

Ik vind dit best vage dromen , ze komen regelmatig terug en ik vroeg me af of ze een betekenis hebben ?

Gr Datura

Berichttitel: Re: Vreemde dromen .
Geplaatst: ma aug 04, 2014 10:34 am 

Dit doet me denken aan dromen die ik in het verleden weleens heb gehad, waarin ik viel, en mezelf niet meer omhoog kon krijgen omdat ik naar beneden werd gedrukt door mijn eigen gewicht (en veel heb ik daar niet van in het dagelijks leven xD).

Ik zie dromen als het verwerken van dingen, vooral die van de afgelopen dag. Zijn er in de dagen voordat je deze droom had dingen gebeurd? Waren het heftige dagen of periodes waarop je mogelijk de controle verloor of dreigde te verliezen?

Geplaatst: ma aug 04, 2014 3:37 pm 

Er is voorafgaand niks bijzonders gebeurd .

Wel slik ik al bijna een jaar zeer zware anti depressiva , hierdoor merk ik overdag wel dat ik veel afgevlakter ben .

Mischien dat ik daardoor dromen heb waarin ik de controle kwijt ben ?

Geplaatst: di aug 05, 2014 10:55 am 

Dat zou niet onlogisch zijn. Ik heb zelf ook een tijdje aan de antidepressiva gezeten, dus ik ken de werking ook een beetje. Het vlakt je pieken en dalen af, en dat kan inderdaad overkomen als 'het verliezen van de controle', omdat dat pilletje in principe heeft uitgemaakt hoe blij of niet blij je je voelt. Wellicht heb je (onbewust) het idee dat je zelf niet de controle hebt, maar dat je dat als het ware uit handen hebt gegeven aan de medicatie?

Geplaatst: di aug 05, 2014 1:28 pm 

Okeej

Thnx :)

Vorige week had ik trouwens een bizarre droom ....
Ofja niet de droom maar maar het wakker worden .

Ik droomde dat er een inbreker was . Ik werd heel moeizaam wakker en wilde opstaan maar m'n lichaam reageerde nergens op . Alsof ik vanaf m'n nek verlamd was . Ik kon alleen m'n hoofd iets draaien .

Dit duurde zo'n 15 seconde waarna ik langzaam aan bij kwam en me weer bewegen kon .

Jaren terug heb ik ook eens zoiets gehad , schijnt slaapverlamming te heten .
Je geest is wakker maar je lichaam slaapt nog .

Best freaky .

Laatst bijgewerkt door Datura Stramonium op do aug 07, 2014 2:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: do aug 07, 2014 8:52 am 

Ow bah, dat heb ik ook eens gehad. Ik had toen het idee dat ik ergens in stikte, maar ik kon geen kant op. Inderdaad heel eng...

Ik heb het idee (DISCLAIMER: ik ben geen expert, ik doe alles op gevoel :) ) dat je ergens de (onbewuste) overtuiging hebt dat je zelf geen controle hebt op dit punt in je leven, mogelijk door de medicatie of de reden van het gebruik van die medicatie. Kan dat kloppen?

Geplaatst: do aug 07, 2014 6:44 pm 

Hoihoi

Kan goed zijn dat het door de medicatie komt , omdat nu veel gevoelens onderdrukt worden .
Ik slik citalopram en risperdal , vooral die laatste is erg heftig .

Maargoed , ik voel me gelukkig wel een stuk beter sinds ik die risperdal slik .

Geplaatst: vr aug 08, 2014 9:13 am 

Als medicatie werkt, dan moet je er ook vooral niet mee stoppen! Ik gebruik Wellbutrin tegen ADD, en dat is mijn wondermiddel :)

Ik vond dit op droominfo.nl, herken je jezelf er in? (het gaat dan wel over een glijbaan, maar de kern is glijden)

Glijbaan
Dromen dat jij of iemand anders op een glijbaan zit, duidt erop dat je een-of-andere vorm van instabiliteit ervaart in je echte leven. Je kan het gevoel hebben dat je geen grip meer hebt op een bepaalde situatie of relatie

Geplaatst: vr aug 08, 2014 6:44 pm 

Ik slik die anti depressiva omdat ik body dismorphic disorder heb en daardoor behoorlijk siucidaal was .

Mischien dat ik geen grip heb over hoe ik vind dat ik eruitzie omdat dit geblokkeerd word door de medicijnen .

Vannacht weer zo'n droom gehad .
Lijkt wel of ze steeds heftiger worden :(

[ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur