Het is nu di jun 19, 2018 1:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Geesten en Tijd
Geplaatst: vr jun 23, 2017 8:04 pm 

Bedankt voor de link @ Genevieve. Mooie informatie staat er op. Ik moest glimlachen bij de laatste stap, stap 10: Verwacht verrassingen ;)

BB

Geplaatst: ma jun 26, 2017 8:13 am 

We reizen allemaal in de tijd, met 1 seconde per seconde!

Geplaatst: ma jun 26, 2017 8:26 am 

Enigma schreef:
Hier op Aarde leven wij in een lage trillingsfrequentie, wat ze ook wel 3d noemen.
Wanneer je hooggevoelig bent is je frequentie van resoneren hoger en kun je makkelijker in andere dimensies stappen. Dit heeft ook een naam, maar dat laat ik even achterwege.

Dit is grappig, want we kunnen drie dimensies zien en leven wat dat betreft dus in een 3D-wereld. Maar natuurkundig gesproken kunnen we nog een vierde dimensie ervaren... namelijk tijd! Dus wat dat betreft klopt jouw theorie wel met het gevoel van tijdreizen ;)

Geplaatst: ma jun 26, 2017 12:33 pm 

Soorten dimensies zijn niet met alkaar te verwarren.

De 3 dimensies hoogte, breedte, lengte zijn 3 dimensies van ruimte.
Ruimte is op zich weer 1 van de 3 dimensies van tijd, de andere 2 dimensies van tijd zijn energie and massa.

precieser uitgedrukt:

Tijd is een aspekt van het Astraal Lichaam. Het Astraal Lichaam heeft 3 onderliggende dimensies:
- Informatie Lichaam, daarbij hoort het aspekt ruimte
- Energie Lichaam, daarbij behoort het aspekt energie
- Materie Lichaam, daarbij behoort het aspekt massa

http://www.kulturkampf2.info/Publikationen/Ontologische_Achse_-_farbig.pdf

Atlantis

Geplaatst: ma jun 26, 2017 6:29 pm 

Zo kun je het ook zien, al ben ik het niet geheel met je eens. Ik denk dat de tijd een groot mysterie is dat we niet zo één-twee-drie ;) kunnen oplossen.
Ik weet ook niet genoeg van natuurkunde om meer over de vierde dimensie als zijnde tijd te kunnen zeggen.
Het begrip 'dimensie' heeft natuurlijk verschillende betekenissen in verschillende disciplines. Het betekent diepte, zoals in 2D, 3D, 4D etc in de wiskunde, of lengte/breedte/diepte/tijd in de natuurkunde, maar het betekent ook verschillende perspectieven. En ongetwijfeld nog andere dingen.

Nog een vraag: Waarom hoort het aspect 'ruimte' bij het informatie lichaam? Die andere twee snap ik. Maar ik zie niet hoe ruimte en informatie gelinkt zijn.

Geplaatst: di jun 27, 2017 12:08 pm 

Golven = Frequentie vinden plaats in ruimte. Frequentie zijn op zich informatie, daarom behoort het tot het Informatie Lichaam.

Eerst was er een diskussie tussen wetenschappers of het Licht deeltjes of golven zijn. Later werde gedacht dat Licht zowel zich als deeltjes als golven manifesteert. Fritz Albert Popp konn echter met zijn Bio-Photonen-Leer bewijzen dat Licht niet alleen als deeltjes en golven bestaat, maar dat licht een drie-eenheid vormt van Deeltje (Massa), Golven (Informatie/Ruimte) en als derde: coherente toestand (= toestand waarbij beide eigenschappen één zijn / Energie)

En al deze dimensies: Ruimte, Massa en Energie bestaan binnen het tijdsaspekt.
Bijvoorbeeld:
Een boek, neemt ruimte in, heeft een Massa en heeft energie in zich.
Maar dat boek was ooit een boom en zal ooit tot as worden, de ruimte, Massa en energie verandert met de tijd.
Dat heeft ook te maken met de eindigheid van materie. Wat eindig is heeft een begin en een einde. Wat oneindig is heeft geen begin en geen einde en staat dus buiten de tijd.

En inderdaad tijd is een groot mysterie, maar alles is verklaarbaar. God heeft de wereld zo geschappen dat alles erkenbaar is. De Poster van de Ontologische As die ik heb gepostet, helbt veel daarbij.

Atlantis

Geplaatst: zo jul 02, 2017 10:24 am 

Okay, makes sense to me :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur