Het is nu zo jul 22, 2018 5:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verslaafd in dromenland
Geplaatst: zo dec 13, 2015 5:51 pm 

Verslaving is geen taboe. Ooit was ik verslaafd aan wiet. Je doet het wel of je doet het niet :mrgreen:
Dagelijks ging ik naar de shop en thuis stak ik weer mijn jointje op. Een doelloos periode in mijn leven.
Gelukkig is die shit nu een ruime tijd voorbij. En uiteindelijk kwam ik op de pad van de hekserij.

Voorbij? Nou, eigenlijk niet helemaal..
Vaak droom ik nog hetzelfde. In het begin droomde ik elke dag over wiet, geen een droom waar wiet
niet in voorkwam. Elke droom ging erover en dit precies sinds ik stopte met blowen.
Mijn dromen begonnen vaak eentonig; ik ben op de fiets, op weg naar de shop. ..Dit deed ik dagelijks.
Sinds de laatste jaar droom ik daar niet meer over. Mijn dromen gaan nu over leuke dingen. Ik droom
zoal vaak dat ik vlieg, of dat ik op reistocht ben met de fiets. Maar soms komt het ineens weer terug.
Ik droom vaak over mijn vrienden, en dan haalt iemand hasj of wiet tevoorschijn. En dan rol ik een joint.
.....Je was toch gestopt? denk ik dan. Maar hij staat al aan... goed.. ik neem dan automatisch een hijs..
..Stommeling! ..nu ben je weer verslaafd. En dan voel ik mij schuldig en het gevoel dat ik gefaald heb.
Vaag hoe ik dan het gevoel heb dat ik in dromenland weer verslaafd ben, want na die hijs moet ik
meestal wel weer door blowen. En dan droom ik dat ik wil gaan slapen en als ik ga slapen dan moet ik
blowen om te kunnen slapen. Ik moet stoont zijn, dus draai ik in mijn droom een joint om te kunnen slapen.

en dan wordt ik weer wakken :lol: .....het was maar een droom! Nuchter! Ik ben niet verslaafd, gelukkig!

Berichttitel: Re: Verslaafd in dromenland
Geplaatst: wo jan 06, 2016 9:56 am 

Lijken mij juist hele goede dromen. Ze verwerk je je onbewuste angst om toch weer te gaan beginnen. Je bent sterker dan je denkt ;)

Geplaatst: do jan 07, 2016 8:02 pm 

Dank je Erebus, dat is erg bemoedigend.

In mijn verslavingsperiode had ik vaker pogingen gedaan waarin ik uiteindelijk toch weer faalde.
Uiteindelijk ging de laatste poging zo; ik werd in een vroege ochtend wakker en wist mijn routine.
Mijn routine was *naar de shop gaan, *en dan weer naar huis gaan, *en blowen. Wasted lifetime.
Ik wilde dit niet maar wist dat ik niet anders kon. Toen begon ik te bidden en te vragen om hulp.

Nog voordat ik mijn zegje wilde afmaken, kreeg ik het erg warm, begon te zweten en moest kotsen. Ik snelde naar mijn balkon en begon te braken. Uiteindelijk kroop ik naar de douche om daar vervolgens uit te zieken. Ik voelde mij verrot, misselijk en slap. Ik lag daar een paar uur, kotste in de douche en dronk dan weer water. Ik kreeg steeds behoorlijk veel dorst, waarna ik weer moest overgeven. Het bleek dat en virus mij getroffen had. Het was mijn remedie tegen verslaving en ik was zeer dankbaar.

Na een paar dagen ik het gevoel kreeg te kunnen stoppen, verdween de virus en voelde ik mij sterk. Toen besloot ik iets later daarna om te gaan vasten om tot bezinning te komen en om mijn weg te vinden. Daarna besloot ik om ver weg te fietsen, weg van alles en ging ik spullen verzamelen om rond te trekken. Uiteindelijk kwam ik tot alles wat ik altijd had willen bereiken; mijn vrijheid, mijn leven! Ik ben zeer blij dat ik uit die visuele cirkel van verslaving ben gebroken en weet nu wel beter. Voor mij geen hijs meer! Ik heb nu superveel meer energie als ik bomen beklim, ga voetballen, rennen en ga stoeien. Helaas heb ik vandaag wel wat spierpijn :oops: morgen dus even niet te veel bewegen.

Op 9 januari gebeurde het toen ik die virus kreeg tijdens het gebed. En nu 3 jaar later ga ik op deze datum met mijn ouders, hartsvriendin en (als hij kan) mijn beste maat en mijn zus naar Corpus :) Dit is een wandeltocht door het menselijke lichaam; door de bloedvaten en de ingewanden en door de maag, de longen, het hart tot uiteindelijk door de hersens aan toe. Schijnt echt superleuk te zijn! :D heb er zin in!

Corpus is leuk voor jong en oud, zie de link: http://corpusexperience.nl/#!

(als je niet met de muis over de websiteknopen heengaat zie je een sliteshow)

Geplaatst: za jan 09, 2016 8:54 pm 

Mooi, positieve ommekeer en ook heel grappig dat je 3 jaar later door het menselijk lichaam heen 'reist'. Zo kan je genieten van iets wat je daarvoor aan het verwaarlozen was.
Wees vooral trots op jezelf dat je gestopt ben, hoe dan ook, en denk niet al te vaak aan dat je gebruikt hebt. Bekijk jezelf positief. :)

Geplaatst: zo jan 10, 2016 11:49 pm 

Dank je, ik ben ook trots op mijzelf dat ik gestopt ben. En dromen zijn toch maar dromen, in die zin.
Misschien bezig ik mijzelf ook teveel in mijn gedachten; in de winter kreeg ik tijdens een stoppoging
vaker een terugval en dan nog eens dat ik mijzelf toen beloofd had voor 3 jaar te stoppen. Dit zal vast
in mijn gedachtes hebben doen rondspoken. Sowieso ook na de 3 jaar hoef ik het echt niet meer, ha :)

Corpus was echt geweldig :D Mijn vader is zichzelf ook meer bewuster gaan worden van zijn lichaam
en daar ben ik ook blij mee. Een uitstapje Corpus was dan ook echt een ode aan het menselijke lichaam,
erg leuk en bij het interactieve gedeelte goed vermakend. Dat is mij voor een herhaling waard!

Overdrijven is een vak, maar ik omdat ik zo blij was met die 3 jaar, vond het de moeite waard om een taart te bestellen
Afbeelding

En deze uit te blazen
Afbeelding

Altijd lekker een stukje taart :P

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur