Het is nu zo jul 22, 2018 2:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Whatsapp Groep
Geplaatst: do jun 19, 2014 7:14 pm 

Anansi schreef:
Ik heb werkelijk geen idee wat mensen buiten het forum om doen, dus ik kan daar niks over zeggen. Maar er zitten op dit moment 6 mensen in de whatsapp groep en iedereen is nog hier.

Als iemand besluit hier weg te gaan, is dat volledig zijn eigen keuze imo, daar kun je een whatsappchat niet de schuld van geven..

En m'n buurjongen heeft een mondharmonica gekregen, wat mijn oren zeer onprettig vinden.. Ik dacht ik meld het maar even :mrgreen:

Dat doe ik ook niet, ik vermeld het even dat ik het spijtig vind omdat het in het verleden hier wel vaker gebeurd is. Ik zeg nergens niet wat iemand moet doen.
Maar ik vind het persoonlijk een beetje raar dat je je aanmeld op een forum om over gemeenschappelijke dingen te praten/discussiëren om dan toch weer een eigen groepje te vormen, naar mijn gevoel is dan de hele bedoeling van het forum weg. Waarschijnlijk denken andere mensen daar anders over maar zo zie IK het en dat wou ik dan even kwijt. Voor de rest bedoel ik hier absoluut niets mee. Het is gewoon zonde dat ik bepaalde mensen niet meer spreek of waar ik zelfs niet eens mee in contact kan geraken die ik wel graag heb en erg leuk vind om mee te praten.

Dat van die mondharmonica snap ik niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen?

Groetjes Hibou

Geplaatst: do jun 19, 2014 9:42 pm 

Volgens mij kwam ik verkeerd op je over. Ik probeerde niet te zeggen dat jij zegt dat men iets wel/ niet moet doen. Sorry :oops:

Ergens heb je ook wel gelijk, mensen vormen vast wel groepjes buiten het forum om en verlaten het dan, maar ik probeerde dan weer te zeggen dat dat sowieso wel gebeurt en het niet door whatsapp komt.
Snappie?

Nee het ligt niet aan jou, ik wilde het gewoon even melden :D

Geplaatst: do jun 19, 2014 11:49 pm 

Ik zei ook dat is dat whattsapp ding (sorry maar Belgen kennen het totaal niet) niet de schuld heeft. Of het nu zo iets is of iets anders het gebeurt gewoon en nu steeds meer en meer vandaar dat ik nu net per toeval hier er iets over zei. Maar dat had evengoed in een ander onderwerp kunnen staan van online coven of studiegroep. Ik vind het fijn dat zulke groepen gevormd worden, ik zou zelf niet zonder mijn jaarfeestgroep kunnen, maar dan niet ten koste van een forum :)

Aah, oké haha :)

Groetjes Hibou

Geplaatst: vr jun 20, 2014 10:30 am 

Ik weet niet of het voor anderen hetzelfde gaat als voor mij, maar ik kom nog even vaak op het forum kijken als ervoor hoor ;) . Ik post sowieso niet heel vaak dingen, alleen als ik het gevoel heb dat ik echt iets toe kan voegen, of zelf een vraag heb natuurlijk. De dingen die we over de telefoon bespreken zijn of dingen die ik toch niet forum waardig vind, of gesprekken die spontaan ontstaan, wat ook lastiger gaat via een forum omdat daar toch altijd meer tijd tussen de reacties zit.
Ik snap de zorgen, maar wat mij betreft zijn die onnodig.

:heks: Luna

if you don't mind, I'll keep on going"

Geplaatst: vr jun 20, 2014 1:08 pm 

De reactie van Hibou snap ik. Omdat er steeds meer oproepen verschijnen voor allerlei groepjes en clubjes ontstaat al snel het idee dat er van alles gaande is waar niet iedereen bij betrokken is. Maar dat is natuurlijk altijd het geval, alleen wordt het nu opeens duidelijk zichtbaar. Vooral als het gaat om afgeschermde groepjes (leeftijd, locatie, technisch) dan kan dit vervelend overkomen.
Ik zit nu een tijdje op dit forum, en ik merk dat er echter een redelijk vaste groep is die veel post en op elkaar reageert. Dat zou je ook een subgroepje kunnen noemen. Volgens mij is een van de bestaansredenen van een forum nu juist het leggen van contact en communicatie. Niets mis mee dus.
Wat ik wel vreemd, en soms irritant, vind, is dat er steeds meer virtuele diensten ontstaan die feitelijk hetzelfde bieden. Ik heb geen tijd en zin om mee te doen met alle sociale netwerken en alle whatsapp of chatgroepen waar mijn vrienden zich over verspreiden. Daardoor mis ik steeds meer dingen, maar punt is dat ik mij afvraag of ik nu werkelijk echt wat mis. Ik krijg allerlei signalen dat juist de snelle communicatie diensten en gropen vaak leiden tot conflicten en opsplitsingen. Daarom kies ik voor het wat tragere medium van een forum. De mensen die ik daar tref ken ik wat beter en hun berichten kan ik rustig lezen wanneer ik dat wil. Ik heb hier een aantal prettige mensen leren kennen, sommigen heb ik ook daadwerkelijk ontmoet. Een direct lezen-reageren optie had dit nooit voor elkaar gekregen.

Geplaatst: vr jun 20, 2014 9:52 pm 

Phaedrus schreef:
Daardoor mis ik steeds meer dingen, maar punt is dat ik mij afvraag of ik nu werkelijk echt wat mis.

Volgens mij mis je niet méér, maar omdat het openbaar wordt aangekondigd en jij niet deelneemt, lijkt het alsof je meer mist. Als alles via pb was gegaan, zou je het ook gemist hebben, maar dan zou je niet echt het gevoel hebben dat je meer mist, puur omdat je het niet weet. Wat een zinsconstructie, achja, je begrijpt me.

Ik ben het met je eens dat het vaker tot conflicten leidt, maar dat lijkt me te komen doordat het persoonlijker is dan een forum en omdat het over internet gaat, kan dat tot misverstanden leiden. Alleen geldt ditzelfde toch ook wel voor een forum. Ik bedoel, als iemand te ver gaat wordt die persoon erop gewezen, weliswaar duurt het wat langer. Dit geldt echter ook voor boosheid. Als iemand hier iets plaatst waar ik me door beledigd voel, kan ik eerst duizend anderen dingen doen voordat ik er rustig op reageer, in een chat heb je die tijd gewoon niet.

En om eerlijk te zijn, zoveel mis je niet. In de whatsapp groep is er ook niet constant heftige discussie over of de ware aard van de ziel of whatsoever.

Geplaatst: za jun 21, 2014 8:36 am 

We zijn het eens volgens mij.
Ik heb ook niet het idee dat ik iets mis :-)

Geplaatst: za jun 21, 2014 2:59 pm 

Ik denk niet dat de whatsapp groep ten koste gaat van het forum. Ik vind het forum juist zo ifjn omdat alles makkelijk terug te lezen is, en gestructureerd enzo, als je iets wil opzoeken/vragen kun je makkelijk naar het juiste subforum.
Het whatsapp groepje is meer om eventjes iets kwijt te kunnen, of te vragen.
Zoals: wat gaan jullie vanavond doen met volle maan, of, goedemorgen, lekker geslapen iedereen?
Eigenlijk dus gewoon chaterichtjes.

De reden dat ik wel in de whatsappgroep zit en niet op de chat is omdat ik vaak niet thuis ben, ik ben meestal op mijn werk, in het park of in de stad.
Dan is een telefoon wat makkelijker.

(oja, en hij hoeft niet perse over te gaan, je kunt whatsapp groepjes ook 'dempen', dan gaan ze niet meer over en kijk je gewoon als je zin hebt)

Geplaatst: za jun 21, 2014 3:28 pm 

Phaedrus schreef:
We zijn het eens volgens mij.
Ik heb ook niet het idee dat ik iets mis :-)

Ik moest hier om een één of andere reden heel hard om lachen.

Geplaatst: za jun 21, 2014 4:47 pm 

:-)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur