Het is nu ma nov 19, 2018 7:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: liefdesritueel
Geplaatst: wo apr 09, 2014 9:05 pm 

Ik las ergens op deze site over liefdesrituelen. En iemand reageerde dat je ook gewoon in trance kan gaan en je intentie projecteren. Kan iemand mij vertellen hoe ik in trance kom?

Berichttitel: Re: liefdesritueel
Geplaatst: wo apr 09, 2014 9:52 pm 

Dat hangt er helemaal van af wat voor iemand je bent. Ik ken mensen die met een knip van hun vingersin trance raken, en nuchtere zielen die het nooit zal lukken. Mediteren, muziek, dagdromen, drugs, rituelen, hypnose, je kan het zo gek niet verzinnen en er is geen altijd werkende regel voor. Alles begint wel met concentratie en het loslaten van je bewuste denkprocessen. Meditatie kan daarom wel helpen. Drugs en andere externe middleen zou ik afraden omdat je dan snel de controle verliest en dan kan je die intentie wel vergeten. Ik zou gaan voor diepe concentratie op een naam of foto. Vergeet de wereld om je heen en duik weg in jezelf. Succes ermee.

Geplaatst: wo apr 09, 2014 9:58 pm 

bedankt voor je tips Phaedrus.

Geplaatst: do apr 10, 2014 9:51 am 

Aansluitend hierop heb ik de technieken nog even voor je op een rijtej gezet. Dit is wat in de Wicca het ' achtvoudige pad' of ' achtspakige wiel' wordt genoemd. Het zijn technieken die je zelden allemaal gebruikt, maar waar je mee bekend hoort te zijn. Onnodig te zeggen dat er een aantal zeer riskante opties tussen staan waar je liever niet zonder goede begeleiding aan moet beginnen. Vooral de laatste vier worden eigenlijk zelden meer gebruikt.

De meditatie (trance door innerlijke stilte en afstemming)
De concentratie (trance door mind control en wilskracht)
De riten (trance door ritueel, spreuken, formules etc)
De Dans (trance door beweging en muziek)
De bedwelming (trance door drank, drugs etc)
De Koorden (trance door bloed -of adembelemmering)
De zweep (trance door pijn toebrenging)
De Great Rite (trance door sextechnieken)

Geplaatst: do apr 10, 2014 11:51 am 

Bedankt! ga kijken wat werkt voor mij.

Geplaatst: do apr 10, 2014 2:01 pm 

Om nog even aan te haken op het idee 'liefdesritueel' vraag ik me af hoe je dit precies voor je ziet. Wat is je intentie? Wil je een geliefde aantrekken? Is dit een specifiek iemand of een nog onbekende? Of wil je over het algemeen meer liefde ontvangen/geven van/aan de mensen om je heen?

Natuurlijk is dit verder "none of my business" en stelde je hier geen vragen over. Maar ik denk dat je wel goed moet nadenken voordat je probeert "gewoon" in trance te raken en je intentie te projecteren. En dan bedoel ik nadenken over wat exact je intentie is, dus als het ware je intentie afbakenen tot iets specifieks. Schrijf het in woorden op als dat helpt je gedachten meer op een rijtje te krijgen. Ik denk dat het heel belangrijk is om precies te weten wat je focus en je intentie is voor je probeert in trance te raken.

Daarbij, zoals Phaedrus zegt, voor sommige mensen is dit heel makkelijk en voor anderen helemaal niet. Dus wees ook geduldig met jezelf mochten je eerste pogingen niet direct slagen. En probeer eerst een beetje uit hoe dat voor jou werkt, dat in trance raken, nog zonder meteen het liefdesritueel uit te proberen.

Tot slot wil ik je er nog even aan herinneren dat het aantrekken van een specifiek persoon wel gezien kan worden als een inbreuk op de vrije wil van die persoon. Het is geheel aan jou om de ethische grenzen te bepalen, maar trek die grens wel voordat je rituelen gaat uitvoeren.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur