Het is nu di jun 19, 2018 1:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Universitair onderzoek
Geplaatst: wo dec 02, 2015 9:16 pm 

Dag beste mensen,

willen jullie mij helpen met mijn master thesis over de spirituele werelden in wicca en hekserij? (Ik studeer anthropologie aan de UCL). Ik heb nodig:

1) een tekening (liefst, mag in paint of een afbeelding van het internet) of beschrijving van jullie wereldbeeld (denken dat er verschillende 'lagen' zijn of dimensies... bv. fysiek, astraal, spiritueel, elfenrijk, dodenrijk...
2) uitleg over hoe jullie die tegenover elkaar plaatsen of van elkaar onderscheiden.
3) hoe jij jezelf beschrijft (heks of wiccan? bepaalde stroming of eclectisch?) en je leeftijd

AUB massaal reageren, je hoeft er niet per se superveel moeite in te steken!
Graag mailen naar ippolito_celia@hotmail.com,
vragen altijd welkom

Superbedankt!!!
Celia

Berichttitel: Re: Universitair onderzoek
Geplaatst: do dec 03, 2015 8:32 am 

Dit soort dingen zouden veel makkelijker zijn als je een enquete maakt, want wat je nu vraagt is (iig in mijn geval) een erg lang verhaal waar ik niet echt zo veel tijd voor heb om allemaal uit te typen.

Berichttitel: Re: Universitair onderzoek
Geplaatst: zo jan 03, 2016 9:57 pm 

Ik heb niet echt een wereldbeeld in gedachten, dat vind ik te verwarrend, er zijn immers al zoveel mensen met wereldbeelden. Gewoon plezier maken, sociaal leven en gelukkig zijn is mijn levensbeeld. Over het dodenrijk weet ik niks, behalve dat als iemand dood gaat ik deze niet meer levend terug zie. Persoonlijk geloof ik dan wel in iets wat oneindig is, waar het begin der begin uit voort spruit en dat noem ik dan de Geest, omdat ik ook een geest heb, een ik-vorm oftewel mijn hersens, al kan de Geest (dus die met een hoofdletter) naar mijn idee niet materieel zijn, omdat deze Geest beginloos is, dus ook oneindig. Ik denk niet dat ik hier een beeld of tekening over weet, maar als je naar de mooie dingen des levens kijkt dan zie je er vast genoeg van.

Verder zie de scheikundige vormen als vaste stof, vloeibare stof, gasvormige stof en energie als een link naar de elementen van de alchemie; aarde, water, lucht en vuur. Het gehele universum is in vormen van materie/ antimaterie en energievelden als zwaartekracht. Ik bewonder de mens op wat het allemaal kan ontdekken, kan bouwen, kan geloven en kan wetenschappen. De mens is werkelijk bijzonder! en ik dank het gehele universum voor deze vorm van ontstaan/ bestaan/ scheppen of wat jij wilt, het is mij allemaal best. De emoties link ik vaak aan natuurverschijnselen; zoals een donderbui met storm als een hevige woede-uitbarsting. De lente van een jeugdige verliefdheid tot een zwoele zomernacht van erotische beleving ..maar dan een sombere regendag van rouw en verdriet. De stilte van de sneeuw en verstarring in de ijs, stilte.. dood. ..Hiernamaals? Ik weet het niet, ik vertrouw gewoon in de Geest, zoveel als ik kan, ik maak mijzelf blind van liefde in geloof. En afvragen of daar nog iemand is in de verte, ergens in het universum. Mensen zoals ons? En haten zij ons of helpen zij ons? Om er dan achter te komen, tot de eenzaamheid van onze geheel, dat wij maar alleen zijn in dit enorme en oneindige heelal. Wie weet? ik niet.

Ik denk verder dat bepaalde vormen van spiritualiteit niet in een religieus hokje te plaatsen zijn, zoals Wicca, het Boeddhisme of Abrahamistische religies.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur