Het is nu di okt 16, 2018 9:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: kruiden voor acne
Geplaatst: zo apr 05, 2009 8:25 pm 

Wat een goed idee, die oloë vera plant! Als mijn dochter dan zelf de plant onderhoudt, kan ze meteen al iets leren over de werking van planten en kruiden.

Geplaatst: za okt 02, 2010 1:44 pm 

Deze reactie is voor Athla wat laat, maar voor onderen die toevallig nog eens op dit onderwerp terecht komen heb ik nog een tip: stomen met tea tree olie. In een kom gekookt water gieten, een paar druppel tea tree olie erbij en dan zo'n 10 minuten stomen. Tea tree heeft een antiseptische werking, oftewel bacteriedodend.

Selena

Geplaatst: za okt 02, 2010 6:10 pm 

Ik vind dit topic zeer interessant. Heb zelf op het moment ontzettend last van puistjes en chocola laten staan heeft geen effect.

Ik heb ook een keer gelezen dat een aftreksel van weegbree moet helpen. Je 's morgens mee wassen of zo, maar ik ben dat boek kwijt sinds mijn verhuizing anders ging ik het nog eens nakijken. Maar dat tea tree ga ik proberen, heb hier nog een flesje staan.

Bedankt!

Geplaatst: zo okt 03, 2010 6:27 pm 

MM

Mijn neefje heeft acne rond en op z'n neus allerlei poeders en pillen zelf injecties het werkte maar kort of er gebeurde helmaal niks. Hij gebruikt nu sinds bijna 6 week 2xdgs slakkenslijmgel klinkt erg vies maar dit werkt wel. Hij smeert het op z'n gehele gezicht op wondjes wat open is bijt en brand het wel even. Tot nu toe is er resultaat.

Geplaatst: do okt 07, 2010 9:40 am 

Ik heb het vroeger heeeeel erg gehad, zo erg dat je nu nog de littekentjes ziet op mijn gezicht. Ik had van alles geprobeert, en mijn mening is dat als het flink hormonaal is, je er eigenlijk bijna niks tegen kunt doen.

Vrouwen wel; ga de pil slikken! Dan gaat het weg. Bij mij ook. Het was zo erg, dat ik een best heftige pil mee kreeg van de dokter. Ik was toen 15, maarja je kan maar beter meteen beschermd zijn als je aan het puberen bent :P

Toen ik die pil ging slikken ging het vrijwel meteen minder worden, binnen een paar weken. Alleen nadeel was, dat ik dan weer erg aankwam van die pil. Hadden ze er wel even bij mogen zeggen. Ben ik sinds een paar jaar nu ook van die kilo's af, dus nu erg blij.

als je af en toe een puistje hebt of een beetje puistjes, thea tree olie werkt erg goed voor mij. gewoon een beetje aanstippen.

Liefs
Diana

Geplaatst: do okt 07, 2010 9:41 am 

Ohja, vogel, dat was inderdaad ook de Diane pil. alleen pas ermee op want bij mij had het een negatief effect op mijn libido én kwam ik er erg van aan. Maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn.

xx

Geplaatst: do okt 07, 2010 12:22 pm 

De diane wilde ik inderdaad ook niet aanbevelen, maar de pil heeft op meerdere dingen in mijn pubertijd destijds een goede invloed gehad, minder acne (want dat was echt heeeeel erg), minder stemmingswisselingen wat ik als er prettig ervoer, ik werd en rustiger en evenwichtiger door.

Overigens is het wetenschappelijk aangetoond dat voedsel wel kan leiden tot een betere huid maar niet tot het verbeteren van acne.
In mijn geval was dat ook niet zo, ik at heel gezond, snoepte niet maar het had totaal geen effect.

Ik weet niet waarom er meteen zo negatief naar de pil moet worden gekeken en misschien is dit wel een ander onderwerp, maar gebruiken jullie dan andere anti conceptie dan de pil? condooms, van dat vieze materiaal, kan ook nooit goed zijn voor het milieu toch? Ik slik de pil al jaren, ben nu overgestapt naar een andere, minder heftige hormonen-pil en die bevordert ook mijn libido weer die ik sinds de Diane enigszins heb moeten missen...Ik ben in ieder geval erg tevreden over de pil.

Diana

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur