Het is nu wo okt 17, 2018 5:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: De lekkerste thee?
Geplaatst: di mei 05, 2009 11:12 am 

Je hebt van die Turkse gruwelijk zoete appelthee (soort van poeder) geen idee waar ik die nog kan vinden maar ben er wel helemaal gek op.

Geplaatst: di mei 05, 2009 7:28 pm 

Lady Grey is een milde earl grey. Is een beetje met citrus.
Mijn persoonlijke favoriet is Sir William Wilson. Dat is ook een earl grey.
Ik koop die altijd in Leiden. Er zit een thee winkeltje die al 100 jaar hetzelfde eruit ziet vanbinnen en vanbuiten... helemaal te gek gewoon.

Ik heb daar een paar weken geleden ook lemon gras meegenomen.. hmmm heerlijk....

als je eenmaal goeie losse thee hebt gevonden... is zakjesthee vaak te nep idd.

Liefs Mara:heksje:

Geplaatst: za mei 16, 2009 12:09 pm 

Ik hou van thee... denk ik...
Van de geur alleen al krijg ik al helemaal zin (klinkt lekker fout) maar als ik het dan drink dan proef ik vaak weinig natuurlijks.

Dus iemand tips? Welke merken thee proeven wel natuurlijk? En heeft iemand een beschrijving hoe je zelf verse thee maakt? (dus zo van het balkon af)

Geplaatst: zo mei 17, 2009 12:23 pm 

---Origineel geplaatst door: mummeltje---
Je hebt van die Turkse gruwelijk zoete appelthee (soort van poeder) geen idee waar ik die nog kan vinden maar ben er wel helemaal gek op.

Hallo Mummeltje,

In Utrecht zitten nogal wat supermarktjes van Turkse of Marokkaanse winkeliers. Die hebben een groot aanbod aan spullen uit hun thuisland, waaronder veel thee, olijven, bonen. Je kan daar soms dingen vinden die de Nederlandse supermarkten niet hebben. Ook op de markt kun je het proberen (ligt er misschien aan waar je woont: in Rotterdam meer kans op 'exotische kramen' dan in kleine stadjes en dorpen). En sommige Nederlandse supermarkten hebben een uitgebreid rek met 'exotische waren'. Zoek die thee hier in plaats van bij de gewone thee en koffie. En dan gelijk halva mee, als je tanden daar tegen bestand zijn (circa 100% suiker met een chocolade- of vanille- of pistachesmaak en lekker vooral door de schilverige structuur).

Geplaatst: zo mei 17, 2009 7:10 pm 

Ik ben ook een echte thee liefhebber. Wat ik heerlijke thee vind is kamille honing thee. De turkse appel thee en de indiase kruiden thee vind ik ook heerlijk. Eigenlijk lust ik elke thee wel. Behalve de nepthee van de xenos of wibra ofzo. Bah!

BB,
Jeanet

Geplaatst: ma mei 18, 2009 10:02 am 

Ik kan ook zeker de losse thee van Dille en Kamille aanraden. Ik heb nu zelf vuurthee en dat is echt heerlijk!

Liefs, Llewelyne

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur