Het is nu di jun 19, 2018 9:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Bieslook
Geplaatst: di maart 29, 2011 1:23 pm 

Bieslook doet het ook latijd goed in de soep

Geplaatst: di maart 29, 2011 9:20 pm 

Ik vond niet direct iets over bieslook in mijn boek Geneeskrachtige planten gids of Herbal remidies. Ik vond enkel uitleg over gewoon look.
In een andere boek A gardener's guide to herbs. heb ik het volgende gevonden: (eigen vertaling)
Allium schoenoprasum/Bieslook (pg 25)

Toepassingen
=============
culiniar: Bladeren van bieslook hebben een delicate, mild uien smaak en worden toegvoegt bij soepen of ovenschotels op de laatste minuten bij het koken. Gesneden bladeren kunnen gebruikt worden in salades, kruiden boter, of as garnering op andere groenten en in de Franse fines herbes. De bloemen kunnen vers gegeten worden, toegevoegd aan salades of om kruiden olies te maken.
geneeskundig: de bladeren zijn mild antiseptish en bevorderen de spijsvertering.

Blessed be

Geplaatst: do maart 31, 2011 6:09 pm 

Zalmbootjes met bieslook zijn heel lekker: losse witlofblaadjes op een bord leggen en daarin stukjes zalmfilet. Daaroverheen wat kappertjes en een paar steeltjes bieslook. Heerlijk fris en gezond!

Geplaatst: zo apr 03, 2011 9:11 am 

Bieslook doet het bij op het terras ook erg goed. Ik ben dol op de smaak en gebruik het veel in salades. Ook maak ik er regelmatig een soort boursin-achtige roomkaas van: ik gebruik een kaasdoek maar een schone theedoek kan ook. Hang hierin een bakje magere kwark een half uurtje op tot het meeste vocht eruit gelopen is. Meng de rest met knoflook, peper en verse bieslook en smullen maar!

Geplaatst: ma apr 04, 2011 4:27 pm 

Hij is inderdaad fijn voor de lijn! Én stukken gezonder dan alle light roomkaas uit de supermarkt. Vanavond maak ik er een pastasaus mee door er pesto bij te doen...ook erg lekker!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur