Het is nu di okt 16, 2018 9:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Allergie voor Groen
Geplaatst: zo mei 11, 2014 9:33 pm 

Ik besef dat in Wicca je bezig bent met de natuur. Voor mij persoonlijk, ik ben niet graag in de natuur zoals in een bos of dergelijke. Dit komt omdat ik allergisch ben voor ALLES dat groen is, dus bloemen, planten, bomen en gras. Met kruiden heb ik dit niet aangezien ze gedroogd zijn en niet in de bloei staan.

Ik vroeg me af of er misschien een manier is, bijvoorbeeld een thee, die ik dagelijks kan drinken om dit te veranderen? Ik weet dat thee verschillende mogelijkheden heeft. Nu heb ik nog 1 probleem, ik ben erg slecht met warm water (in mijn maag) de reden waarom ik geen bouillon soepen of dergelijke kan eten, dus ik vind het fijn als de thee een sterke smaak heeft, zodat ik geen warm water proef.

Ja ik weet ik ben een heel apart persoon! :D Ik hoop dat iemand misschien tips heeft voor me ^^

Berichttitel: Re: Allergie voor Groen
Geplaatst: ma mei 12, 2014 2:06 am 

Dan begrijp ik dus dat jij hooikoorts hebt?
De enige kruid die bij mij bekend is om kwalen te verlichten is kamille.
Er zijn genoeg andere kruiden voor andere dingen.
Bij een reformwinkel hebben ze vaak alle kruiden en spullen staan voor vele zaken.
Betere advies kan ik je niet geven.
Meestal werkt in zo`n zaak een hele wijze vrouw. Je zou haast zeggen dat het een heks is :mrgreen:

Geplaatst: ma mei 12, 2014 4:18 am 

Haha haast wel.
En ja ik heb ontzettende hooikoorts! Het is echt verschrikkelijk en zeker met een religie die zo into nature is.

Geplaatst: ma mei 12, 2014 9:24 am 

Ik heb zelf geen hooikoorts maar... daar zijn toch ook medicijnen tegen?
Als je het in zo'n sterke vorm hebt als jij, zijn er misschien geen medicijnen die alle klachten tegengaan, maar misschien kunnen ze de boel in elk geval verlichten. Praat eens met je huisarts erover.

Berichttitel: .
Geplaatst: ma mei 12, 2014 10:40 am 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 1:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: ma mei 12, 2014 11:42 am 
Site Admin

Hey Alagg,

Je kent het misschien al, maar heb je lokale honing al eens geprobeerd? Op die manier wordt je systeem op een minder prikkelende manier blootgesteld aan de pollen e.d. die in je luchtwegen (kunnen) irriteren, maar in de verteerde vorm zoals in honing niet.

Je kunt ook proberen om thee te zetten van wilde bloemen (raadpleeg een lokale kruidenslimmerik, idd bijvoorbeeld de reformzaak) of ga eens bij een natuurgeneeskundige langs. In combinatie met een huisarts, is wellicht wel zo handig ;)

Verder, als je de smaak van warm water niet lekker vindt, kun je ook ijsthee maken :) Werkt eigenlijk hetzelfde als gewone thee, behalve dat je 'm laat afkoelen en eventueel met wat ijsblokjes opdrinkt. In dat geval goed kiezen wat voor thee je drinkt, de zoete soorten (misschien met wat fruit erdoor?) werken over het algemeen beter omdat de smaak in ijsthee versterkt wordt. Thee die in warme vorm wat bitter is wordt vaak erg bitter in ijsthee-vorm (vandaar dat zwarte thee niet zo geschikt is).

En als laatste nog een opmerking qua groen-gericht zijn van wicca/hekserij :) Voor veel mensen is de natuur inderdaad een belangrijk onderdeel van hun heksenpad. Maar dat betekent niet dat het MOET. Er zijn nog legio andere mogelijkheden om hekserij (of welke natuurreligie ook) te bedrijven zonder dat je snotterend en tranend in een bos zit. Je kunt je bijvoorbeeld verdiepen in bepaalde goden, legendes, mythen en sagen, en daar wijsheid in vinden. Je kunt je bezighouden met divinatie zoals met (tarot)kaarten, runen, oghams, pendelen etc. Je zou eens kunnen kijken of visualisatie/meditatie iets voor je is. Je kunt met kaarsen aan de slag. En ga zo maar door.
Wellicht een overbodig stuk :)

Liefs en succes,

Kyra

Geplaatst: ma mei 12, 2014 3:40 pm 

Ja ik krijg levocetrizine van de huisarts. Maar dan alsnog heb ik last van een loopneus. Maar het ergste is dat ik uitiendelijk (na aanraking met groen) ik begin te bloeden uit mijn poriën. Ik ben wel heel blij dat het niet persee hoeft, dat ik gewoon de kruiden kan kopen. Ik ben inderdaad heel erg geïnteresseerd in tarrot kaarten, maar ook heel erg in bezweringen.
Ik heb bloemenhoning geprobeert ja, maar echt veel verschil maakt het niet. Die ijsthee is inderdaad een goeie tip! Ontzettend bedankt! Stom dat ik er zelf niet aan gedacht heb.

Geplaatst: ma mei 12, 2014 5:27 pm 

Helemaal niet stom, dat van die ijsthee is niet per se even voor de hand liggend als de rest van de mogelijke remedies. :)
Bloeden uit je poriën? :shock: Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord, en dat lijkt me ook heel erg vervelend, om het nog mooi te stellen.

Als je per se met kruiden wilt werken, kan je je ook nog altijd verdiepen in de keukenhekserij. Kan je gewoon lekker aan de slag met de gedroogde kruiden die iedereen massaal in potjes koopt, en kan je al bezwerend nog eens lekker eten koken ook. :heks:

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: ma mei 12, 2014 5:59 pm 

Het doet geen pijn, het jeukt gewoon verschrikkelijk! En ja het komt ook niet vaak voor. Ja zoals ik al zei in andere topics, ik wil eerst goed studeren voordat ik ergens mee ga beginnen. Maar ik wil ook graag in een coven opgenomen worden en eventueel kunnen ze daar ook nog dingen doen, ik ga morgen naar een winkel die bij mij in de buurt is waar ik zeker wel wat zal vinden! :p

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur