Ik sluit me aan bij Bart en Sigrdrifa en wil er nog aan toevoegen dat er best wel gemeenschappelijkheden te vinden zijn in het christelijke geloof en hekserij. Ik combineer ze ook een beetje, zeg maar, aangezien ik de Bijbel lees, bid en tegelijk ook met godinnen werk. Zoek de gemeenschappelijkheden en probeer voor de verschillen waar je tegenaan loopt een compromis te vinden. Doopsel bij kinderen is bv. niet zo eng, volgens mij. Waarom zou ik mijn kinderen niet laten dopen als daarmee mijn vriend blij is? Misschien kan je er zelfs een welkomstceremonie van maken, sommige kerkgemeenschappen laten je vrij in het invullen van het ritueel. (om maar een voorbeeld te noemen)
Zijn ouders hoeven trouwens niets van jouw geloof te weten als jij bang bent dat ze jou daarvoor veroordelen. Je geloof is iets tussen jou en de goden, niet een zaak van anderen. Probeer hier weer minder 'namen' te gebruiken, maar vertel wat je gelooft. Praat over waarden en normen, moraliteit. Ik denk dat jullie beiden vb. geloven in het zorgen voor zwakkeren en respect voor alle leven gecreëerd door god. Je zal snel merken dat je eigenlijk christelijker bent dan je zelf denkt