Het is nu do feb 22, 2018 4:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Help me..
Geplaatst: vr jun 21, 2013 8:55 pm 

He wat naar om te horen dat je broertje zoiets flikt! Ik ken het gevoel, mijn zusje doet t ook..
Maar echt hoor, laat het los.. je hoeft er dan niet opeens aardiger tegen te doen als je nu al doet, maar waarschijnlijk doet hij het omdat hij je op de kast wil jagen.. als je duidelijk laat zien dat zijn negatieve gedrag geen invloed op je heeft en je op een normale manier op positief gedrag reageert zal hij vanzelf merken dat het nutteloos is wat hij probeert te doen.
Weet je inmiddels al wel waar je vader het dan wel over wilde hebben als wat je broertje zei niet klopt?

Hopelijk gaat t snel beter!

Ik heb zelf ook gehad dat ik totaal niet met sommige mensen thuis overweg kon en ik heb ook de beslissing genomen dat het beter was dat ik het huis uit zou gaan. Helaas werd dat door mijn ouders heel erg tegengewerkt en had ik er de financiële middelen niet voor. Maar soms is het gewoon beter.
Ik hoop voor je dat als het zover komt dat je op jezelf gaat wonen dat je dan met een goed gevoel het huis uit gaat en niet met narigheid.
succes!

Geplaatst: ma jun 24, 2013 8:25 pm 

Sterkte

Geplaatst: di jun 25, 2013 2:57 am 

"Geen zin in."

Waar ik vandaan kom, die woorden zijn een "prelude to tragedy".

Man, jij bent 21.
Jij drink (te veel voor jou leeftijd).
Jij wilt tattoos.
Jij bent wild.
Jij droomt.

En al dat is heel normaal voor jouw leeftijd.
Maar dat is nog "stof in de lucht". Geloof mij. De woorden van jouw vader zijn echt niet zo erg zoals het lijkt.

Jij doet jouw best, hij doet het ook.

Het is niet makkelijk om tieners "te temmen" En deze generatie is tiener tot veel later dat ooit vooraf.

Leer om te luisteren. Met de oren van de opmerker.
En wacht met de tatoeages tot jij 50 bent, zoals mijn vader deed. ;) Hij leek zo gemeen als die van jouw. Maar jaren later zal je zien: Geen liefde als die van hun.

Geplaatst: di jun 25, 2013 8:57 am 

Hebinoonanoko schreef:
"Geen zin in."

Man, jij bent 21.
Jij wilt tattoos.
Jij bent wild.
Jij droomt.

Maar dat is nog "stof in de lucht". Geloof mij. De woorden van jouw vader zijn echt niet zo erg zoals het lijkt.

Het is niet makkelijk om tieners "te temmen" En deze generatie is tiener tot veel later dat ooit vooraf.

En wacht met de tatoeages tot jij 50 bent, zoals mijn vader deed. ;) Hij leek zo gemeen als die van jouw. Maar jaren later zal je zien: Geen liefde als die van hun.

Ik denk dat je niet alles helemaal fatsoenlijk hebt doorgelezen. Als je dat wel had gedaan had je gelezen dat zijn broertje deze rotdingen gezegd heeft zonder dat zijn vader er iets van wist. Dus op zijn eigen broer op de kast te jagen. Wat ik persoonlijk niet vind kunnen, want uit huis gezet worden is een heel serieus iets.

Daarnaast, en dat kan jij natuurlijk totaal niet weten, weet ik dat zijn band met zijn beide ouders erg goed is. Het zou vreemd zijn als je dan opeens te horen krijgt dat je het huis uit moet zonder enige aanleiding. Ja hij drinkt, en doet dit en doet dat, maar hoeveel jongeren doen dat wel niet? het is nog steeds geen reden om iemand het huis uit te zetten.
En ook ik heb via sociale media gezien wat voor reacties zijn broer steeds op hem geeft, het is niet normaal. Ook niet van een 17 jarige, zijn enige doel is zijn oudere broer de grond in te boren op welke manier dan ook.

Ik denk dan ook eigenlijk, nu de problemen wat opgelost zijn (ook via de chat) dat dit topic niet echt meer om reactie vraagt.

Geplaatst: di jun 25, 2013 11:14 am 

Hibou schreef:
Hebinoonanoko schreef:
"Geen zin in."

Man, jij bent 21.
Jij wilt tattoos.
Jij bent wild.
Jij droomt.

Ik denk dat je niet alles helemaal fatsoenlijk hebt doorgelezen. Als je dat wel had gedaan had je gelezen dat zijn broertje deze rotdingen gezegd heeft zonder dat zijn vader er iets van wist. Dus op zijn eigen broer op de kast te jagen. Wat ik persoonlijk niet vind kunnen, want uit huis gezet worden is een heel serieus iets.

Daarnaast, en dat kan jij natuurlijk totaal niet weten, weet ik dat zijn band met zijn beide ouders erg goed is. Het zou vreemd zijn als je dan opeens te horen krijgt dat je het huis uit moet zonder enige aanleiding. Ja hij drinkt, en doet dit en doet dat, maar hoeveel jongeren doen dat wel niet? het is nog steeds geen reden om iemand het huis uit te zetten.
En ook ik heb via sociale media gezien wat voor reacties zijn broer steeds op hem geeft, het is niet normaal. Ook niet van een 17 jarige, zijn enige doel is zijn oudere broer de grond in te boren op welke manier dan ook.

Ik denk dan ook eigenlijk, nu de problemen wat opgelost zijn (ook via de chat) dat dit topic niet echt meer om reactie vraagt.

Mooie reactie Hibou, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden :)

Even nog wat de tattoo's betreft: ik zit nu eenmaal in het rockwereldje, en dat zal niet veranderen. Ik speel al 8 jaar gitaar en heb nooit iets anders gedaan dan (hard)rock spelen. Andere genres zoals folk en akoestisch kan ik een kleinnnnnnnnnnn beetje.. maar dat is echt niet mijn specialiteit.

Al die jaren heb ik nagedacht over wat het beste zal werken om mijn creativiteit, mijn passie en mijn vurigheid in de muziek en het schrijven uit te dragen. Het kwam er toch op neer dat dat tattoo's zijn... (Maori, Keltisch, Noors en de kop en hals van mijn geliefde gitaar Eilín). Ik heb kort geleden eindelijk een viertal afspraken van 3 uur of langer gemaakt bij Painted Flesh voor het eind van dit jaar.

Ik was redelijk vroeg volwassen, altijd erg verantwoordelijk geweest (op mijn problemen na natuurlijk, maar er zijn ook mensen van 80 die teveel drinken en roken). Mijn vriendenkring bestaat over het algemeen uit mensen die 10/20 jaar ouder zijn dan ik, en ik voel me daar helemaal prima bij.

Verder.. ben ik eigenlijk helemaal niet zo wild hoor :) Ik ben hier wel redelijk druk en kom hier heeeel anders over dan in het dagelijks leven. Enkel in het juiste gezelschap en op het podium wil ik nog wel eens gek doen.. maar meestal ben ik kalm en stilletjes, een ware luisteraar.

Hopend dat de situatie nu wat duidelijker is :) aan Hibou's reactie heb je in feite genoeg, deze van mij geeft enkel nog wat extra uitleg.

Liefs!

Geplaatst: do aug 01, 2013 12:35 pm 

Ja ghehe...mijn vader wil me naar een internaat/tehuis sturen (in nl) of naar oma in nigeria voor heropvoeding. En nee dit was niet impulsief, hij had er goed overnagedacht. Want hij vindt dat mijn ma een monster van me heeft gemaakt, terwijl hij zelf mijn hele jeugd aan t feestvieren was, en toen werd ie ziek en lag ie in t ziekenhuis, en toen weer, en weer...maar ik ben veilig want mijn ouders gaan scheiden en ik ga met mama wonen, dus ik heb nog wel een toekomst. Als mulata overleef je niet in n dorp in nigeria ghehe...

Geplaatst: wo dec 25, 2013 9:11 pm 

Zucht... die reclameprofielen ook. Daar wordt je toch gek van.. ><'

Voor het geval dat de reactie hiervoor toch wel van een persoon is: lees even goed door het topic, het is al totaal niet meer aan de orde. Het betrof hier een rotstreek van mijn broertje.

Mvg

Geplaatst: wo dec 25, 2013 9:53 pm 

Tja, spam. Ik had al twee pb's van haar, dus het is een persoon. Blijkbaar spammen niet alleen comps fora vol....

She is the Goddess of all that is

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur