Het is nu za feb 24, 2018 12:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: .
Geplaatst: di mei 06, 2014 11:04 pm 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 1:57 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichttitel: Re: ik zoek hulp bij, dilemma natuurlijker leven.
Geplaatst: wo mei 07, 2014 11:10 am 

Lieve Elora, allereerst.... je bent 20 jaar zeg je. Je bent veel te jong om niet in liefde te geloven! Goed, op het moment is er voor jou niemand en wie weet de komende 10 jaar verandert dat niet... dat kan. Maar ik ken mensen die op hun vijftigste elkaar ontmoet hebben en die nu heel gelukkig zijn samen. Dus wat dat betreft: zet jezelf niet vast in de gedachte dat het niet voor jou is. Want dat kun je niet zeker weten.

Wat je menstruatie betreft: ik geloof niet dat je minder vrouwelijk of minder natuurlijk bent als je die stopzet.

Ja, het voelt misschien als rotzooi zo'n pil, maar dat valt ergens denk ik wel mee. Uiteindelijk komt álles uit de natuur. Vraag eens bij je huisarts na wat er in je pil zit, of kijk of er een ingrediëntenlijst bijzit en google die ingrediënten. Dan weet je tenminste wat je slikt. Vraag ook bij je huisarts na of er kans is dat je vruchtbaarheid wordt aangetast door deze pil. Als dat het geval is, zou ik om een andere pil vragen. Niet alleen omdat je niet weet of je ooit kinderen wilt, maar ook omdat het dan gewoon een slechte pil is... in principe schijn je iedere pil door te kunnen slikken zonder te menstrueren en dit tast de vruchtbaarheid niet aan (ongesteld zijn is blijkbaar geen voorwaarde om kinderen te kunnen krijgen, ik weet niet exact hoe dat in elkaar zit, maar ik heb er een keer een artikel over gelezen).

Tja, moeder natuur heeft het inderdaad zo bedacht dat wij vrouwen eens in de maand buikpijn krijgen (en andere ongemakken). Maar ben je minder een vrouw als je niet menstrueert? Ben je minder een vrouw als je borsten wegens kanker zijn geamputeerd? Ik dacht het niet. Vrouw zijn, dat zit in je ziel, in je hart, in je gevoel... mannen die zich laten ombouwen zijn voor mijn gevoel niet minder vrouw dan vrouwen die als vrouw geboren zijn. Het lichamelijke is pas in tweede instantie wat je tot vrouw maakt.

Een natuurlijke levensstijl voor mij heeft te maken met het milieu geen schade toebrengen, de veranderingen van de seizoenen waarnemen, natuurlijke producten eten... maar als ik ziek ben (of dat nou door menstruatie komt of door iets anders) dan dank ik het universum dat ik in een tijd en in een land leef waarin medicijnen beschikbaar zijn.

Geplaatst: wo mei 07, 2014 11:23 am 

Precies wat Cecilia zegt! Niets aan toe te voegen, mooi verwoord :)
Ikzelf zou ook graag van de pil af gaan omdat het toch niet zo 'natuurlijk' is, maar dit is onmogelijk aangezien ik steeds met zware ijzertekorten kamp. Ik leef liever met energie en de zin om iets te gaan doen, dan dat ik iets chemisch gebruik en de hele dag lig te slapen en uiteindelijk in het ziekenhuis beland.
daarnaast valt het inderdaad wel mee qua chemische stoffen in de pil, de hoofdstof is meestal een stof van de natuur die in het labo wordt nagemaakt. De rest zijn meestal hulpstoffen en vulstoffen die helemaal geen kwaad kunnen want die komen ook zo voor in je lichaam. Want ons lichaam zelf is een gigantische chemische fabriek ;)

Groetjes Hibou

Geplaatst: wo mei 07, 2014 12:16 pm 

Twintig jaar, als je door een pil onvruchtbaar wordt is dat niet fijn, je weet niet wat er over 10 jaar gebeurt.

Ik heb ook erg last van menstruatiepijn, gelukkig duurt het maar 3 dagen bij mij, maar ik ben zelfs een keer flauw gevallen door de pijn. Ik heb ook nog eens een kieste op mijn eierstok waardoor het veel heviger is en ook nog eens onregelmatig. En toch ben ik niet aan de pil. Die 3 dagen, ach die overleef ik wel, zelfs als het twee keer zo lang zou duren. Ik probeer meestal tegen menstruatie pijn verschillende soorten thee te drinken, kruiden middeltjes, oefeningen etc. Werkt niet altijd, dus neem ik uiteindelijk een (paar) pijnstiller(s).

Als dat niet helpt, is er waarschijnlijk een reden waardoor je zo veel moeite hebt met je menstruatie, misschien is er iets fysieks of mentaals aan de hand met je. Want op zich zou de menstruatie niet onverdragelijk horen te zijn.

Verder ben ik het helemaal met Cecilia eens. Succes nog.

Geplaatst: vr mei 09, 2014 8:20 pm 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 1:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: vr mei 16, 2014 11:39 am 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 1:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: ma mei 19, 2014 4:08 pm 

Ik was begonnen met de pil op mijn 11e. Ik was al ongesteld geworden op mijn 10e, en ik ben het helemaal met je eens. IK HAAT HET OM ONGESTELD TE WORDEN =D. Daarna was ik overgestapt op de prikpil, waarom? Ik vergat die rot pil constant, had er echt niks aan. Maar na de 2e keer (dus na 6 maanden) was ik vergeten om terug te gaan en moest ik wachten op mijn volgende ongesteldheid. Nou, die kwam dus 1.5 jaar later nog niet. Dus ben ik maar naar de dokter gegaan. Veel gebla gebeurd, anyhow. Ik heb nu een implanon. Dat is een staafje in je arm die daar 3 jaar zit, het heeft minder hormonen dan de prikpil. Na 3 jaar moet hij eruit, dan mag je kiezen wil je er nog 1 of niet. Het kan dan ongeveer een jaar duren voordat je zwanger kunt worden,maar dat is dus een schatting he, sommige mensen hebben minder lang nodig andere langer. Ik ben er erg blij mee, geen ongesteldheid meer! Joepie! En nee er is niks mis mee met gewoon stoppen, je lichaam KAN even de tijd nodig hebben om weer in een ritme te komen, mits je lichaam dat heeft. Mijn lichaam heeft geen ritme dankzij mijn PCO. Maar goed moraal van het verhaal.
Implanon is zeker een goed idee, of een spiraaltje, die is namelijk voor 5 jaar goed en kan elk moment eruit gehaald worden. Geweldig toch gewoon.

Geplaatst: ma mei 19, 2014 5:38 pm 

.

Geplaatst: ma mei 19, 2014 5:55 pm 

Jaa, well erin doet geen pijn haha, eruit heb ik nog niet gehad dus kan ik niet zeggen.
Basically ze zetten hem aan de onderkant van je arm op ong borst hoogte. Eerst doen ze er een plaatstelijke verdoving in, dat gebeurt met een naald. En dan wordt de implanon erin gezet. Deze komt in een raar ding:
https://www.google.nl/search?hl=nl&auth ... B800%3B523

Deze versie heb ik. basically zit in je huid een nog dikkere naald waar het staafje inzit en via dat ding wordt het dan in je arm geschoten. En ja het ziet er echt ranzig uit, maar het valt ontzettend mee. De tip die ik je meegeef, je krijgt namelijk drukverband eromheen. Haal die er NIET af tot minstens 24 uur later! Heb ik wel gedaan en ik had me toch een pijn toen bah. Maar nu heb ik er totaal geen last meer van

Geplaatst: ma mei 19, 2014 5:59 pm 

.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur