Het is nu do okt 18, 2018 6:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: liefdes spreuk ja of nee?
Geplaatst: vr jul 25, 2014 8:06 pm 

Hallo ik ben simone en ben 18 jaar oud , ik vraag me af of ik een liefdes spreuk moet uitvoeren of niet. Het zou dan wel mijn eerste uitgebreide spreuk zijn die ik doe. Ik ben hiermee eigenlijk heel voorzichtig begonnen en zo verder gegaan en nu zoek ik hulp. Ik zoek ook eigenlijk wel iemand waar ik wat vaker mee zou kunnen chatten gewoon als kenissen ofzo ik ken namelijk ook niemand hier die zich er mee bezig houd. Het zou wel erg fijn zijn om iemand te hebben waarmee ik er over kan praten.

de spreuk die ik wilde uitvoeren is als volgt:

-beginnen met een cirkel trekken
- water in het maanlicht zetten
-een roode kaarst ontsteken met de woorden: passie brand fel als de maan boven me dat ik mijn toekomste geliefde zal ontmoeten
- visualiseer jezelf met in de eene hand rozenkwarts en de andere het heldere kwarts op een strand uw nieuwe liefde komt vanuit de golven op u af leg terwijl u elkaar benadert het heldere kwarts in de hand met de rozenkwarts
- leg de kristallen in de beker en schenk het water erbij met de woorden: moge het schijnsel van de maan het geschenk brengen wat ik verlang aangespeold door het tij en gezegd door het vuur
-de rode kaars moet helemaal opbrande
-de stenen moetne 3 dagen ind e beker liggen daarna een geheele maancyclus om de nek gedragen worden in een rood doek met een 60cm lang kort.

ik dacht eraan om mischen ook nog wat lavendel wierook aan te steken en als het me lukt rozeblaadjes of lavendel er bij in het zakje te doen.

nu vertel ik waarom ik dit doe: het is simpel weg eigenlijk ik ben er klaar voor al heel erg lang maar het gebeurt maar niet (grotendeels komt dat omdat ik eigenlijk iedere jongen die ik tegen kom lelijk en stom vind naast dat heb ik nog steeds lichtelijk gevoelends voor mijn ex waar ik natuurlijk van af wil komen). dit is alles ik hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt!

Berichttitel: Re: liefdes spreuk ja of nee?
Geplaatst: vr jul 25, 2014 8:59 pm 

Ik ga misschien hard overkomen en dat is de bedoeling zeker niet, maar thuis blijven en spreuken doen gaan niets helpen in je liefdesleven. Daarvoor moet je toch echt de deur uit komen om iemand te ontmoeten.
Als ik het zo lees dan denk ik dat je nog niet over je ex heen bent en je nog niet kan open stellen voor iemand anders. Wat jouw misschien beter helpt is een ritueel doen voor jezelf om los te laten en verder te kijken. Pas als je je ex kan loslaten kan je gevoelens voor iemand anders ontwikkelen en geef je jongens misschien ook een kans. Dat doe je nu niet echt (ze zijn stom en lelijk zeg je), maar je moet verder kijken dan dat en iemand een kans geven. Zolang je zelf niet openstaat kan je ook niemand vinden.
Daarbij is het best oké om even alleen te zijn en tijd voor jezelf te nemen ;)

Ik zeg dan ook niet dat je dit ritueel niet moet doen, als het jouw helpt, waarom ook niet? Al denk ik dat het uitgangspunt in jouw situatie niet het beste is.

En als je meerdere mensen zoek in deze richting dan ben je zeker aan het juiste adres! Stel je even voor in het voorstel-gedeelte en in de avond zijn er soms wel mensen op de chat te vinden en kan het vaak erg gezellig worden. De laatste tijd is het wat stiller maar als je eenmaal een uur hebt gevonden dat er ook mensen zijn dan zullen er ook meer komen ;)

Groetjes Hibou

Geplaatst: za jul 26, 2014 11:26 am 

Hallo Hibou , ik wil hier dan nog wat meer over praten met je als het kan voor dat ik wat onderneem zeg maar. Ik ben grotendeels van de weken dat ik hier al mee zit weg gegaan en gaan stappen of athans het stappen deed ik aan het begin tot dat ik al mijn vrienden verloor (vooral doordat ze drugs gingen gebruiken) daarna had ik er ja scheit aan en dacht ik fuck dit ik doe gewoon waar ik zin in heb wat eindigde in een lange tijd eigenlijk gamen en soms buiten een wandeling maken. Uitijndelijk dacht ik hiermee ga ik geen vrienden kunnen maken laat staan een vriendje en ben ik ja weer gaan 'proberen' dingen buiten de deur te ondernemen. wat tot nu toe dus ook geen succes heeft gebracht. Ik ben heel veel gaan zwemmen bij een meer in de buurt er komen normaal niet zo veel mensen maar dat is juist ook de bedoeling want het volk wat hier woont wil ik ook niet in mijn buurt hebben even als voorbeeld: het meer een paar km terug (dichterbij bij huis) zitten heeel erg veel mensen van 'dat volk' en daar zijn all meer maals steekpartijen geweest dus ik denk dat je dan wel snapt waarom ik daar niet naar toe ga. dus naja veel zwemmen afentoe de stad in geweest niet vaak. een keer naar de bioscoop geweest en een aantal keer gaan skaten en naar een openair concert geweest. dat is het dan denk ik. Je zou kunnen zeggen ga dan naar een bar of iets in die zin maar dat gaat dusin mijngeval niet ik ga namelijk nooit alleen naar dat soort plekken omdat jongens ALTIJD bij mij dingen gaan proberen en ik heb geen zin in problemen daarnaast weet ik ook gewoon geen een enkele plek waar leuke mensen komen alleen maar plekken met of jongeren die alleen maar durgs gebruiken waarbij alles dus fout gaat. of waar mensen zitten die aandacht zoeken door zichzelf te snijden. Dus ik kan eigenlijk simpel weg niet echt iets vinden om mensen te ontmoeten. Ik denk dat dit iets duidelijker de situatie in dat punt weergeeft dacht mischien helpt het een beetje om het te vertellen.

en even over mijn ex ik kan hem inderdaad blijkbaar nog steeds niet loslaten het vervelende is alleen dat het 2 jaar geleden is mijn ex weet van mijn gevoelens we zijn ook nog steeds gewoon vrienden zonder iets erbij. En naja we waren eht er overeens dat we ja we hij wilde me graag helpen. dat we dus alles moesten proberen om me er vanaf te helpen want ik wil het zelf niet eens. Ik wil er natuurlijk ook vanaf komen. Ik denk alleen dat een ritueel om het los te laten eigenlijk weinig gaat helpen als ik zie hoeveel tijd er al voorbij is en ik nog steeds van hem hou. En ik denk ook dat het niet gaat helpen omdat 'dat volk ' waar ik het zojuist over had de mensen zijn die mij dus leuk vinden alles wat hier eigenlijk prctisch rondloopt is zo ver weg van wat ik uberhaubt interesant vind als op zijn minst een vriend dat word gewoon niks je zegt namelijk dat ik mensen een kans moet geven. maar als de intresses er niet zijn als die persoon totaal het tegen over gestelde van mij is is dat eigenlijk onmogelijk. En natuurlijk is niet iedereen zo daarnaast ben ik ook heel soms mensen tegen gekomen die wel zelfde intresses hadden maar dat waren of jongens die totaal hopeloos zijn geworden en het hun eigenlijk niet uit maakt met wie ze een relatie krijgen. Of ik vond ze gewoon weg niet leuk. En dan denk ik ja naja een vriendschap is dan vast wel mogelijk alleen de wederpartij wilde dat nooit echt en is het contact eigenlijk stilletjes verdwenen daarna.

Ik hoop dat ik het goed heb kunnen vertellen en dat je wat helpt. Ook bedankt ik zal afentoe eens in de chat gaan kijken dan! ik ben alleen zelf best wel een stillemuis best wel vaak eigenlijk als ik in nieuwe omgevingen terecht kom.

alvast bedankt!

Geplaatst: do jul 31, 2014 9:15 am 

Nee, zoals Hibou al heeft aangegeven: Los laten is stap een. als je niet kan loslaten hoe kan je dan open staan voor iets nieuws? :)

Geplaatst: do jul 31, 2014 12:08 pm 

Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd hoe je dit ziet: als een ritueel om jou te helpen je gevoelens voor je ex los te laten niet gaat helpen, waarom zou een ritueel om liefde aan te trekken dan wel helpen?

Hoop je dat als je opnieuw verliefd word, dat je gevoelens voor je ex dan verdwijnen?

Ik ben het met Hibou eens dat je waarschijnlijk niet open staat voor een nieuwe liefde, waarschijnlijk juist vanwege die gevoelens.

Om dan maar even een voorbeeld uit mij eigen leven te geven: Mijn laatste relatie was geweldig, maar niet gezond voor ons. We zijn vriendschappelijk uit elkaar gegaan (een jaar of drie geleden) en hij is nog steeds mijn beste vriend en soul-mate. Maar iedereen die ik op 'romantisch vlak' interessant vind vergelijk ik met hem, en dat pakt eigenlijk nooit zo positief uit voor die persoon.

Nu ben ik niet op zoek naar een relatie, ik vind alleen zijn eigenlijk wel heel goed voor mezelf op dit punt in mijn leven. Maar als ik op zoek zou gaan, zou ik het beeld wat ik van mijn laatste relatie had moeten loslaten. Ik zou niet moeten zoeken naar wat ik had, maar iets heel nieuws. Elke relatie is uniek.

Nou kan het natuurlijk best zijn dat de mensen die je nu ontmoet niet echt bij jou passen, maar het is ook heel goed mogelijk dat ze gewoon niet genoeg op je ex lijken. Als dat het geval is, ga je met die spreuk waarschijnlijk geen nieuwe partner vinden.

Verder kan je die spreuk natuurlijk alsnog gewoon doen. Zolang je maar niet een specifiek persoon in gedachten hebt met deze spreuk. Ik zou dus bij jezelf onderzoeken of je niet stiekem je ex weer verliefd op je wil laten worden. Dat je weerstand voelt (zo interpreteer ik dan, hoeft natuurlijk niet te kloppen) bij een loslaat spreuk, is voor mij een teken dat je misschien onderbewust niet los wil laten.

Geplaatst: do jul 31, 2014 10:38 pm 

Beste Alpha,

Ook ik moet toegeven dat na het lezen van dit alles ik het eens ben met Hibou en Nih. Zoals je wellicht weet draait een ritueel om de magie (energie) die je vorm geeft om je te ondersteunen bij wat dan ook. Daarom ben ik het met de vraagstelling eens van Nih waarom een liefdesritueel wel zou werken en een loslaatritueel niet.

Mijn motto is als je twijfelt of het voelt niet goed, niet doen. Pas als het goed voelt en je er vertrouwen in hebt dat het de juiste manier is. Dan pas actie ondernemen. Mijn advies is om nog even door te zoeken tot het helemaal juist voelt en je niet meer twijfelt. Misschien kun je de god en godin, begeleider of wat je pad ook is wellicht vragen om hulp om je te laten zien wat de juiste manier is.

Ik wens je veel wijsheid toe.
BB Fenella

Geplaatst: zo aug 03, 2014 11:24 pm 

Hallo allemaal ik heb alles zo even gelezen en gemerkt dat mensen normaal niet terug reageren mocht het toch wel zo zijn. k heb nooit gezegt dat ik een loslaat ritueel niet zou willen uitvboeren ik heb er alleen geen zoals ik al eerder benoemt had ook heb ik niemand om me heen die me hier in helpt dus moet ik alles zelf uitvinden en ik wil never nooit met dit soort dingen een fout maken omdat het grote gevolgen kan hebben. tuurlijk fouten zijn menselijk ik wil er gewoon voor geen moment aan denken dat ik iemand anders iets vreselijks zou aan doen perongeluk en het dan vervolgens niet kan oplossen omdat ik te weinig ervaring heb. Daarom vraag ik dingen liever na voor dat ik ze uitvoer. En over mijn ex ja ik kan hem niet loslaten maar niks doen gaat me ook niet helpen je kunt me niet zeggen dat dat niet zo is.

Geplaatst: ma aug 04, 2014 9:43 pm 

Dan had ik je niet helemaal goed begrepen! Fijn dat je jezelf nog even toelicht.

Het is met magie inderdaad belangrijk om goed na te denken voordat je handelt. Maar onthou dat jouw intentie het belangrijkste is. Ritueel, stenen, kruiden en symbolen, maar ook woorden zijn bedoeld om jouw intentie en energie te versteken, en te richten. Niet andersom. Dus als je per ongeluk een woord verkeerd zegt, of de verkeerde steen gebruikt, zal dat geen desastreuze gevolgen hebben. Zolang jouw intentie zuiver is in ieder geval.

Het belangrijkste bij zo'n ritueel is dan ook om je eigen gevoelens te onderzoeken, en je beweegredenen.

Ik heb geen kant en klaar ritueel voor je om je te helpen loslaten. Ik bedenk mijn eigen rituelen altijd zelf, omdat het voor mij dan beter werkt dan dat ik het uit een boekje haal. Wat mijn associaties zijn met loslaten: iets op een papiertje schrijven en verbranden, of iets aan de wind meegeven (op een stormachtige dag). Gebruik iets wat tot je verbeelding spreekt, wat voor jou goed voelt. Dat kan ook iets heel anders zijn dan wat ik hier zeg, natuurlijk.

Verder zeg je wel iets heel goeds: dat je iets wil doen. Magie helpt niet als je niks wil doen, en eigenlijk zoiets hebt van de magie lost het wel op. Ten minste, dat is mijn ervaring. Het is een geweldig hulmiddel, en kan een enorme zet in de rug zijn, juist omdat je wat wil ondernemen, ook al weet je dan niet wat.

Geplaatst: zo aug 24, 2014 10:30 pm 

Wellicht goed om aandacht te besteden aan wat je nog steeds aan je ex laat vast houden. Vaak zit er iets diepers onder en zul je die 'confrontatie' aan moeten gaan met jezelf. Het is ook makkelijker om iets los te gaan laten als je weet wat je moet loslaten.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur