Het is nu di okt 23, 2018 4:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: verwerking eenmalige mishandeling
Geplaatst: di nov 04, 2014 1:22 pm 

Ongeveer een 8 maanden geleden heb ik een lichte hersenschudding opgelopen door mishandeling van mijn ex na een relatie van 2 jaar. Het was zo traumatisch...net zoals je eigenlijk in films ziet. Nooit dacht ik dat zoiets mij kon overkomen. Daarvoor was nooit sprake van mishandeling. Hij klampte zich wel aan me vast en ik deed altijd alles verkeerd volgens hem....totdat ik besloot om voor mezelf op te komen en de relatie verbrak. Hij kon het niet hebben dat ik verder ging met mijn leven en het is dus fout afgelopen. Achteraf gezien heb ik een heleboel geleerd...ik zag o.a. in dat het een oppervlakkige relatie was, dat hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis had...en nog zo veel meer....
Ik heb aangifte gedaan bij de politie maar zij konden er geen zaak van maken omdat er geen getuigen waren. Ik heb vrienden verloren omdat zij mijn ex kennen en niet geloven dat hij tot zoiets in staat is geweest...kortom, het was een heftige periode. Ik leefde in angst, durfde niet op straat te komen en loop nog altijd met pepperspray rond. Ik heb sindsdien sterke wantrouwen in mensen gekregen.

Gelukkig heb ik nu wel een geweldige relatie met prachtig persoon maar er zit veel woede in mij omdat er niets met de mishandeling gedaan is. Mijn ex leeft vrolijk verder en ik heb in angst geleefd en eenzaamheid en heb een hoop moeten verwerken. Het is zo oneerlijk. Hoe kan hij er zomaar mee wegkomen?

Echte vrienden van me hebben aangeboden om hem 'terug te pakken' maar ik probeer erboven te staan en mij niet te verlagen tot zijn niveau door wraak te nemen. Soms dacht ik...ik vervloek hem gewoon...maar nogmaals...ik ben zo niet. Ik ben goed en lief, misschien te lief.

Nu heb ik een brief geschreven, gericht aan mijn ex die hij natuurlijk nooit te zien krijgt. Maar ik denk dat ik daar een soort van ritueel ga maken, met een kaars en de brief verbrand in de hoop dat ik het hem kan vergeven zodat ik het kan verwerken.

Ik zou graag aan jullie willen vragen wat jullie denken dat het beste is om te doen. Hebben jullie ooit zoiets meegemaakt? Zouden jullie wraak nemen of zouden julli het op dezelfde manier oplossen?
Ik zou graag een manier willen vinden om het te kunnen loslaten.

Berichttitel: Re: verwerking eenmalige mishandeling
Geplaatst: di nov 04, 2014 1:55 pm 

Wat een verschrikkelijke gebeurtenis! Wat stom dat er zo weinig mensen je geloofden.

Wat ik zou doen, is eerst proberen om mijn woede te aarden, en alles een beetje weg te laten varen. Het tweede wat ik zou doen, is het terugsturen naar de zender, in dit geval je ex. Niks extra's sturen, maar echt de reflectie van al het verschrikkelijke wat jou is aangedaan. Ik denk vaak dat mensen niet begrijpen wat ze iemand hebben aangedaan totdat ze in hun schoenen staan. Dit kan een leer moment voor hem zijn. Ik zou dit niet doen als een wraak actie, en ook niet als een straf of leraar spelen, ik zou dit eerder doen om zelf tot rust te komen. Want ik geloof dat je energie niet zomaar kan laten verdwijnen, wanneer positieve, negatieve of neutrale energie eenmaal verstuurd is, blijft het rondhangen. Als je het los laat zou ik dan dus geloven dat het de makkelijkste weg zal proberen te nemen en het misschien aan iets of iemand anders zal blijven kleven.

Met zo'n reflectie ritueel zou ik ook niks slechts toewensen. Misschien zelfs iets goeds zodat hij echt zal begrijpen wat hij heeft gedaan, en misschien zelfs schuldgevoelens krijgen en het aan mensen opbiechten, of jouw zijn welgemeende excuses aanbieden.

Waarschijnlijk zullen veel mensen met me oneens zijn, maar zo zou ik het aanpakken denk ik. Verder vind ik dat je altijd verder moet gaan met leven en daarbij veel meer fun te maken dan de mensen die jouw het leven zuur maken.

Geplaatst: di nov 04, 2014 2:40 pm 

Bedankt Mele,

Ik was er niet op gekomen om de energie/reflectie terug te sturen maar het lijkt me geen slecht idee.
Ook het aarden, daar zal ik aan werken.

Het lukt mij goed om verder te leven. Ik denk juist dat ik erg gegroeid ben en vooruit ga in mijn leven. Alleen als er iets gebeurd wat mij herinnert aan die ervaring dan wordt alles weer opgerakeld en voel ik gewoon mijn woede weer opkomen. Ooit hoop ik dat die vrienden die zo'n vertrouwen hebben in hem, zijn ware aard zullen zien. Misschien lijkt dat op wraak...voor mij betekent het echter de ogen openen die ook bij mij geopend zijn. Ik zou graag willen dat mensen de waarheid kennen.
Het ongeloof van mensen maakt het voor mij het ergste van allemaal, niet zozeer de mishandeling zelf. Misschien klinkt het gek, maar als mensen me gesteund zouden hebben dan denk ik dat het helend zou hebben gewerkt.

Ik geloof niet dat mijn ex ooit excuses zal aanbieden...want hem kennende lag alles altijd aan anderen en niks aan zichzelf (typische kenmerk van narcisme). Als hij binnen de relatie ooit al excuses aanbood dan was het hartstikke nep...Eigenlijk hoef ik ook geen excuses meer van hem...helemaal niks. Ik zou nooit contact meer met hem willen en contact is me ook afgeraden door de politie. Ik walg van het idee hem ooit te zien of spreken. Ik wil gewoon niet meer boos zijn...niet piekeren erover...Ik zou willen dat hij zichzelf ooit tegenkomt en beseft wie hij is als hij in de spiegel kijkt.

Geplaatst: di nov 04, 2014 2:53 pm 

Hoi Azrielle!
Wat een vreselijke ervaring... En die politie lijkt soms ook werkelijk nergens goed voor... Ook erg naar dat er zoveel vrienden waren die je niet wilden geloven... Maar in die zin denk ik niet dat het wraak is te hopen dat ze zijn ware aard zullen zien want als ze dat niet zien dan kennen ze hem toch sowieso niet en is het zodoende een vriendschap van niets. Oftewel ik hoop met je mee, want ik vind niet dat zo iets normaal is en dat mensen kunnen doen alsof er niets gebeurt is. Zoiets verzint iemand toch niet?

Ik hoop dat het ritueel je zal helpen om verder door te groeien en de rust in je leven steeds meer te hervinden.

Blessed be!

Geplaatst: di nov 04, 2014 9:37 pm 

Loslaten is altijd erg zwaar, vooral als je weet dat je onrecht is aangedaan. De enige troost die dan rest is dat iemand met een verrot karakter vroeg of laat ook bij anderen wel door de mand valt. Wraak is een slechte leermeester, dan richt je de focus juist extra op datgene wat je eigenlijk achter je moet laten. Je bent los, je hebt geen contact meer met andermans energiestromen. Je moet dus zeker niet door vervloekingen of soortgelijke magie die stromen weer aan gaan klampen. Laat het los, maak daar desnoods een ritueel gebaar van waar je alle kracht ingooit om het ver, ver van je af te gooien. Telkens als je triggers tegenkomt die dingen weer terughalen in jezelf, is dat een teken dat er nog resten aanwezig zijn en dat je nog niet helemaal leeg bent. Mele´s advies is exact wat je nodig hebt, reflecteren, de negativiteit en herinneringen terugkaatsen naar de bron. Leegte scheppen in je innerlijk om die vervolgens te vullen met nieuwe positiviteit. Je bent gegroeid, je bent sterker geworden, je hebt iets overwonnen, en de weg ligt opnieuw voor je open. Veel sterkte en geul op je nieuwe pad.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur