Het is nu za nov 17, 2018 1:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hier niet thuis voelen
Geplaatst: di nov 25, 2014 4:17 am 

Ik voel me hier niet thuis.
Dat komt door de mensen en mijn leefgebied om mij heen.
De manier hoe de meeste mensen elkaar behandelen stoort mij dagelijks,
de wereld hier om mij heen zien stoort mij dagelijks.
Ik ga elke week minimaal 2 keer na het bos of een plek met veel natuur,
dit om mezelf tot rust te brengen en het zien van een andere wereld. Ook pak ik mijn regelmatig slaapzak om in de natuur te slapen. Alles in de natuur geeft mij rust, zelfs aan de insecten stoor ik mij niet ik laat ze lekker hun gang gaan.
Ik ben militair geschoold en als ik kennis over mijn dagelijkse voedsel in de natuur vinden en bereiden zou opdoen zou ik prima kunnen overleven in de natuur. Dit is dan ook mijn grote droom.

Nou vroeg ik me 2 dingen af

1 zijn er mensen die hier net zo overdenken?
2 Wie heeft er advies, info, tips of handige links die mij kunnen helpen mijn droom waar te maken?

Mocht je iets willen weten over mij of van mij gewoon vragen hoor ;)

Berichttitel: Re: Hier niet thuis voelen
Geplaatst: di nov 25, 2014 1:57 pm 

Hey serpent :)

Ik denk er ook zo over en waarschijnlijk nog meer mensen hier op het forum.
Ik ga proberen je een pb te sturen ;)

Geplaatst: di nov 25, 2014 4:00 pm 

Ik heb ook dit gevoel, alhoewel ik waarschijnlijk na 2 dagen het loodje zou leggen in het wild. Ik wil wel echt graag mijn kennis op dit gebied vergroten. Ik wil later ook ergens in een ver afgelegen dorpje in the middle of nowhere wonen. Maar of dat realistisch is? Ik hoop het wel :). Als iemand weet hoe je natuur en het wilde in het dagelijkse leven kan meenemen (geen idee hoe eerlijk gezegd), je huis eraan aanpassen (dmv meubels en decoratisch + tools (als in bouwen) ofzoiets) hoor ik het echt super graag!!

Geplaatst: di nov 25, 2014 6:23 pm 

Hoi Mele,

Ik kan je natuurlijk helpen je kennis op dit gebied op te doen.
Om te beginnen moet je natuurlijk voor je zelf zorgen, om maar even te beginnen zul je jezelf moeten kunnen voorzien van water. Want in de natuur staan geen drinkkranen.
Hier een zeer interessante video met een uitleg over hoe je schoon drinkwater krijgt.

https://www.youtube.com/watch?v=y2vSmje7rhQ

het filmpje duurt 53 minuten, rond de 8 minuten begint als het goed is het stukje over drink water maar als je dit nog nooit eerder hebt gezien raad ik je aan de eerste 2 a 3 afleveringen volledig te bekijken.

Ook mag je mij een berichtje sturen als je specifieke vragen hebt ;)

Geplaatst: di nov 25, 2014 8:52 pm 

Hey Serpent,

Mijn droom is een klein huisje midden in een bos met al mijn dieren. Ik hou van rust en kalmte en genieten van kleine dingen. Ook ik ben militair geschoold.

Blessed be! :heks:

Geplaatst: wo nov 26, 2014 4:04 am 

Ha, Serpent, wat betreft de natuur in duiken komt dit aardig mijn interesse nabij :) Alleen heb ik tot mijn schaamte geen drol verstand van kruiden. Daar ga ik verandering in brengen! Voor de rest zou ik wel bijna alles vreten wat beweegt, zolang het maar geen typische strontvliegen zijn. De rest; mieren, maaiers, torren, pissebedden, wurmen, etc, mogen allemaal mijn buikje in kruipen. No problemo :P

Wat ik ook best eens zou willen leren, is hoe je op professionele wijze een spotgoedkope verborgen hut bouwt. :) dus geen kinderlijke boomhut, haha!

Zelf doe ik lichtgewicht bivakkeren (backpackers methode). Echter voer ik mijn jachtpraktijken het meest uit in de supermarkt :mrgreen: Anders is het de gulheid van anderen. En soms een beetje, her en der, op een nette wijze, 'eigen' ik wat van de boeren. Ik houd van rondtrekken op zwervende wijze; van dorp tot dorp, van stad tot stad, langs akkers en bossen, weiden en streken. De bossen in ga ik natuurlijk te voet, maar onderweg op het asfalt ga ik op de fiets. Ik ben ook erg benieuwd naar de ideeën van anderen zoals jij ;)

Geplaatst: vr nov 28, 2014 2:45 pm 

Dankje Serpent voor de video!! IK zal het zeker bekijken wanneer mijn examens over zijn :).

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur