Het is nu wo nov 14, 2018 1:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bang in huis
Geplaatst: ma aug 21, 2017 2:05 pm 

Hallo

Ik heb mijn hele leven al dat ik op sommige plekken het gevoel heb dat ik niet alleen ben. Ik heb er ook alleen last van als het donker is. Daardoor vraag ik me vaak af of het niet gewoon tussen m'n oren zit.

Ik woon nu 1,5 jaar samen met m'n vriend (in een flat). Als ik op bed ga durf ik niet zo goed door de gang,keuken en badkamer te lopen. Dan heb ik het gevoel alsof er iets of iemand is die ik niet kan zien. Omdat ik dit zoiezo m'n hele leven al heb schenk ik er nooit zoveel aandacht aan. Maar een paar weken geleden lag ik op bed en opeens zakte de deken/matras in alsof iemand op bed ging zitten. Ik ben daar zo erg van geschrokken dat ik nu steeds heel bang ben in huis. Als ik alleen ben laat ik alle lampen 's nachts aan en mag de kat bij mij slapen.

Nu een paar weken later is de schrik er weer wat af maar gister gebeurde er weer wat vreemds. Ik ging stofzuigen en mijn vriend ging tegelijkertijd de afwas doen. Tijdens het stofzuigen zag ik vanuit m'n ooghoek iemand de kamer in lopen. Ik dacht dat het m'n vriend was dus ging rustig verder met stofzuigen. Maar na een paar seconden voelde ik iemand naar mij kijken dus ik draaide mij om om te kijken wat m'n vriend aan het doen was maar er was niemand in de kamer. Toen ging ik naar de keuken en vroeg m'n vriend of hij in de woonkamer was geweest maar dat was niet zo. Dus gister avond was het weer mis. Ik was heel erg bang en durfde niet op bed.

Weet iemand wat er aan de hand is? Of wat ik kan doen zodat ik niet meer zo bang ben?

Mijn moeder zegt dat ik moet vragen of er iemand is en of die zich dan kenbaar wil maken. Maar ik ben veel te bang dat ik dan iets/iemand ga zien

Berichttitel: Re: Bang in huis
Geplaatst: di aug 22, 2017 7:54 am 

Een Tijdje geleden las ik een Artikel (in het Duits) van Walter von Lucadou die Spookfenomenen onderzocht. Natuurlijk waren er enkele heel vreemde situaties, die op het eerste zicht onverklaarbaar lijken, maar bij nader onderzoek heel gewone physische verschijnselen zijn.

Daarnaast echter waren er heel wat gevallen, waarbij werkelijk de normale physiek geen uitleg kan geven, zoials bij telekinetische verschijnselen. Bij onderzoek van deze paranormale verschijnselen kon hij steevast iets vinden dat samenhing met een van de bewoners van het huis. Deze bewoner heeft dan ergens een psychisch problem.

Versta me niet verkeerd, "psychisch problem" is een ruim begrip. Iemand die zich over iets zorgen maakt heeft op zich een psychisch probleem, en is in feite heel normale zaak die ieder wel eens heeft. Het hoeft niet meteen als "waanzin" aanzien te worden.

In ieder geval heeft dus één van de bewoners een psychisch problem, wat hij niet innerlijk verwerkt en daarom wordt het geexternaliseerd, wat zijn dan als spookfenomen uitwerkt.

Het is niet altijd diegene rond wie die spookfenomenen optreden die het psychische Problem heeft.

Ik zou je aanraden na te kijken wanneer die spookfenomenen optreden, of daar relatief kort daarvoor een bepaalde situatie gegeven is.

Atlantis

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur