Het is nu wo aug 15, 2018 11:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: op zoek naar connectie
Geplaatst: vr okt 10, 2014 7:34 pm 

Hey iedereen,

voor ik even uitleg wat ik eigenlijk wil vragen wil ik even meegegeven dat ik eclectisch paganist ben, al 11 jaar bezig met Wicca, maar slechts 4/5 jaar op een serieuze volwassen manier.

Dus ik ben al enkele jaren bezig met het zoeken naar een godheid waarbij ik aansluiting vind. Vele van mijn vrienden hebben hun plaats gevonden binnen een bepaalde cultuur (Keltisch goden, Romeinse goden,...), en kunnen zich ook linken (of meer bepaald hun rituelen) aan een bepaalde godheid.

Ik wil mijn altaar graag opdragen aan een godheid maar ik zou niet weten de welke. Ik weet dat ik wel een enorme fascinatie heb voor Venus. La nascita di Venere is nu eenmaal ook mijn favoriete schilderijen. Iets aan het schilderij trekt mij aan.

Is er een soort schouwingsritueel waarbij men kan zien in welke godscultuur men zich zo'n beetje kan vinden?

Alvast bedankt voor de hulp :D

Berichttitel: Re: op zoek naar connectie
Geplaatst: vr okt 10, 2014 8:37 pm 

Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee, maar volgens mij heb jij je godin al gevonden...

Verder is youtube een aanrader: zoek eens "patron/matron god/goddess" en er zijn veel filmpjes van mensen die hun ervaringen delen over het vinden van "hun" goden.

Het idee van een patron god en matron goddess is overigens dat je binnen het idee van één god en één godin twee goden vindt uit wat voor pantheon dan ook waarmee jij een specialere band hebt en waarmee jij graag wilt werken.

Geplaatst: zo okt 12, 2014 1:21 pm 

Als je het niet weet, dan maakt het feitelijk ook niet uit. Dan kan je degene nemen die het eerste in je opkomt. Je noemt zelf al een naam. Ga ermee aan de slag, en als het niet werkt kan het wellicht de weg wijzen naar wat het wel moet zijn.

Geplaatst: ma jan 05, 2015 4:36 pm 

Venus de Romeinse godin van de liefde. Ze werd later vereenzelvigd met de Griekse Aphrodite. Ze is de godin van onder andere de liefde, de schoonheid, de seksualiteit en de vruchtbaarheid.
Erg mooi zoekt je gevoel naar een godheid waar je kracht uit kan putten en heel wicca, trouwens.
En zo is de geboorte van Venus in je hartje als een pareltje ontstaan. Een mooi schilderij.
Groetjes, Esme.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur