Het is nu do jun 21, 2018 6:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bennu
Geplaatst: ma dec 08, 2014 8:22 pm 

Hallootjes,

Ik heb een vraag.

Ik word al sinds de zomer achtervolgd door een reiger (ik weet dat het de zelfde is, want een van zijn poten is een beetje anders) en ik vond het wel een beetje vreemd. Overal waar ik heen ging, was hij daar maar naar mij aan het staren. Hij was niet bang en ik kon redelijk dichtbij komen. Ik dacht, ik zoek eens op wat voor een betekenis de reiger heeft. Ik vond iets over de Egyptische God Bennu. Ik ben polytheistisch dus ik zie de Goden wel echt als afzonderlijke wezens (maar iedereen en alles is dan verbonden met 1 bron van energie, die twee kanten heeft yin-yang godin-god) dus ik vond het allemaal een beetje raar dat Bennu misschien een reiger achter me aan heeft gestuurd.

Ik werk het liefst binnen een pantheon, en ik zocht dus de hele tijd naar een God/Godin die verbonden is met de reiger, maar ik vond er geen behalven Bennu, ook een paar Griekse Goden maar ik weet wel zeker dat het daar niks mee te maken heeft). De laatste weken zijn het meerdere reigers die me achtervolgen, maar steends die ene weer met een grijs oranje gestipte poot.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het toeval is, alhoewel het dan wel ERG toevallig is dat ie overal is, maar ik zou graag jullie kijk erop willen horen. Als iemand met het Egyptisch pantheon werkt, kan diegene me vertellen wie Bennu precies is.

En voor de polytheisten, wat is jullie kijk op het wisselen van pantheons. Ik werk nu met de Yoruba en Keltisch pantheon, Yemanja en Lugh, wat prima samen gaat aangezien hun energie elkaar niet tegen werkt, en ik voel me daar al een beetje ongemakkelijk bij. Maar als dan ook het Egyptisch pantheon mijn aandacht wil, weet ik niet wat ik moet doen.

Het gekke is dat Yemanja en Lugh dus vaak in mijn dromen en meditaties spontaan opgedoken, maar nooit in een fysieke vorm. Niet als een zeedier of hamster, niks. Maar Bennu komt dus als een reiger op me af. Ik weet dat hij het is, het gevoel is een beetje raar te beschrijven maar ik weet gewoon zeker dat hij het is, en niet iemand anders of gewoon toeval. Dus weten jullie wat dit betekent?

En uit een wetenschappelijk/rationeel standpunt, waarom zou een reiger inhemelsnaam steeds ergens opduiken. Is het normaal dat dezelfde reiger steeds op andere plekken is waar ik heen ga. Het is niet alsof ik hem heb gevoerd ofzo, anders zou ik het wel begrijpen. Ben ik nu spontaan een vogelaantrekker geworden?

Berichttitel: Re: Bennu
Geplaatst: ma dec 08, 2014 10:06 pm 

De Goden manifesteren zich vaak genoeg als dieren, dus ik kijk daar niet van op. Maar ik denk dat je niet te snel moet zijn met identificatie van een specifiek pantheon. De energie die de godheid vormt keist een lichaam ter manifestatie, en dat kan van alles zijn. De keuze kan op een reiger vallen omdat dit simpelweg de meest functionele weg kan zijn om jou iets mee te delen. Het is gewoon de reigergodin, en dat is goed genoeg voor een naam in een land waar reigers zo veel voorkomen. Houd het open, maar houd vooral ook je geest en ogen open. Als het echt een entiteit of godheid is dan zal het-hij- zij zichzelf snel genoeg kenbaar maken. En dan ben je een gezegend mens, want dit soort ontmoetingen zijn speciaal en zeldzaam genoeg ;)

Geplaatst: ma dec 08, 2014 11:21 pm 

Bedankt voor je antwoord Phaedrus!

Ja, ik denk dat je gelijk hebt, als het een specifieke God/Godin is dan laat diegene zich wel wat duidelijker opmerken.

Geplaatst: di dec 09, 2014 10:52 am 

Persoonlijk werk ik ook met meerdere patheons: grieks, egyptisch, keltisch en zelfs een beetje noors. Ook ik heb wel eens een soort gelijk iets meegemaakt, ik kwam een witte kerkuil tegen die een tijdje bij me bleef hangen om het zo maar te zeggen, op dat moment was ik op zoek naar een specifieke godin om mee te werken maar heb over het algemeen meer met de mannelijke energie (Cernunnos, Pan) De uil is een krachtdier van mij en vond het ook niet vreemd dat er een uil bij me kwam, het was juist erg bijzonder iets wat je je hele leven onthoudt.

maar goed, toen ben ik op zoek gegaan naar welke godinnen passen bij de uil. Je zou zeggen Athena maar die kwam niet meteen bij me op ook al volg ik deels het griekse patheon. natuurlijk zijn er verder veel godinnen met uilen als krachtdier etc. maar ik kwam uit op Inanna, Lilith en Ishtar. deze 3 godinnen hebben veel met elkaar gemeen en soms zijn het namen voor 1 godin. Ik weet er het fijne nog niet helemaal van maar zo heb ik wel een betere connectie kunnen maken met de vrouwelijke energie.

Bennu weet ik overigens nog niet zo veel van, maar is zeker interessant. Zo ver ik weet kwam Bennu zelf tot bestaan en dat er een connectie kan worden gezien tussen hem en Ra. Misschien een teken voor Yule? de wedergeboorte van de zon? Ik zie ook wel eens een reiger verschijnen bij Artemis en Thoth.

nou een heel lap tekst, hopelijk kom je erachter waarom de reiger je volgt. ik vind het interessant en blijf dit topic even volgen :)

Geplaatst: wo dec 10, 2014 12:54 pm 

Wat interessant Rhiannon! Wauw, een witte kerkuil, heb er nog een in het wild gezien.

Ja Bennu is een zonnegod, en ik werk ook meer met mannelijke energie, ik weet niet precies waarom maar het voelt meer vertrouwd. Ik kan daar echt geen reden achter verzinnen, misschien omdat ik soms op een stereotiepige 'mannelijke' manier nadenk of dingen leuk vind.
Bennu en Ra, ja het kan best kloppen dat het om Yule gaat en wedergeboorte. Ik ben nu met allemaal nieuwe projecten bezig en misschien heef thet daar gedeeltelijk mee te maken :), bedankt!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur