Het is nu ma jun 25, 2018 8:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hekserij in de keuken
Geplaatst: ma jul 01, 2013 9:31 pm 

Ik vind keukenhekserij heel erg interessant en wil ik zeker in de toekomst eens toepassen, maar op dit moment is dat niet echt mogelijk omdat mijn ouders het niet echt met mijn paganisme eens zijn, en ik zelfs al amper een altaar in huis kan halen.

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: ma jul 01, 2013 11:02 pm 

Ide schreef:
op dit moment is dat niet echt mogelijk omdat mijn ouders het niet echt met mijn paganisme eens zijn, en ik zelfs al amper een altaar in huis kan halen.

Dan noem je het dus "koken", en maak je van de nood een deugd en van het fornuis je altaar :heks:
(denk: ketel (oftewel pan), mes, roer"staf", goede levensmiddelen.....)

Elenna

Geplaatst: di jul 02, 2013 12:32 pm 

Inderdaad, noem het koken! Dat doe je toch ook? Dat jij er nu speciale gedachten bij hebt..... de gedachtenpolitie bestaat niet, hoor.
Zoek recepten die het goddelijke benadrukken. Bak brood! Tijdens het kneden kun je mediteren/een magische lading aan je brood geven.
Ik maak met Lughnasadh vaak Bara-Brith met tutti frutti, bijzonder passend bij dit feest van de eerste vruchten.
Zoek ingrediënten met een betekenis (magisch of gewoon bewust gezond) en leef je uit! Een zegening is zo gedaan (desgewenst in stilte).
En déél je gezegende voedsel, dat vind ik dan weer heel hekserig.

"Dat het eenieder goed mag bekomen."

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: ma jul 22, 2013 2:51 am 

Ghehe, mooi dit :) Ik moet zeggen dat ik natuurlijk geen heks of paganist ben.. maar ik besteed zeer veel zorg en liefde aan mijn gerechten (tenzij het om iets gaat dat gewoon "even snel klaar moet zijn" natuurlijk :P). Tevens heb ik de neiging om, als ik vlees bak o.i.d., even in stilte het dode dier te danken voor het voedsel dat het heeft geschonken.. en al helemaal bij wild.. daar heb ik een nog sterker gevoel bij over het algemeen.

Geplaatst: za jul 27, 2013 3:45 am 

Ik zelf houd helemaal niet zo van koken maar dit brengt me op een andere gedachte :-) . Als ik begin met koken dan is iedereen blij. En vooral mijn ouders.

Geplaatst: vr sep 06, 2013 9:28 am 

Hier staan we graag met zijn tweeën in de keuken. Ik wil zelf graag wat meer gaan bakken (taarten, koekjes, cake's en noem maar op) en mijn vriend is van het avondeten. Tenzij meneer trek heeft in bepaalde gerechten die alleen zo lekker kan maken, volgens hem, hahaha

Maar echt keukenmagie doe ik nog niet, of het moet onbewust zijn. Maar ik merk wel dat ik er steeds meer mee bezig ben. Ook met kruiden enzo.

Groetjes, Spider

Geplaatst: ma nov 24, 2014 9:56 pm 

Marantha schreef:
Ik had cunningham niet g[list=][/list]ecopy en paste :) Ik heb dit uit mijn BOS. Hoe ik daar aan gekomen ben weet ik niet is al een hele tijd geleden.

Ik vind jou liefde versterken door keuken heel mooi.
Maar wat als je vriend/vriendin nou een ontzettende hekel heeft aan fruit?
Die van mij is zelfs bang van fruit. Rent altijd weg bij de groente en fruit afdeling als ik er sta

Hey dat is grappig mijn vriend eet ook geen fruit behalve gebakken of in de oven klaargemaakte appels.
Dus fruit komt eigelijk jammergenoeg niet vaak ik huis.

zware tijd,
hoop,
licht,
op de loop,
liefde op het eerste zicht.
de waarheid blijft verborgen,
verborgen door de staat,
waarom leven de armen in ieder land op straat,
verdriet,
een traan,
een leven dat weer moet gaan.

Geplaatst: di nov 25, 2014 4:03 pm 

Wat leuk dit allemaal! Ik wil ook graag beginnen met keukenhekserij. Heb al een paar kleine dingetjes gedaan (zoals koken voor een Sabbat) en dat was super leuk, lekker en gezond :)

Geplaatst: vr jul 03, 2015 9:02 am 

Ik heb net voor de eerste keer wat geprobeerd. Echt ontzettend simpel, omdat ik het dus voor de eerste keer deed en wilde kijken of het wat voor mij was. Ik heb van tevoren eigenlijk niet zoveel opgezocht, en ben gewoon een eitje gaan bakken. Maar normaal bak ik snel een eitje en klaar, maar nu ben ik echt heel erg gaan letten op de kruiden die ik gebruikte, en waarom ik die dan wilde gebruiken, en mijn intuïtie kwam ook best sterk naar boven en dat was best gaaf!
Ik heb verder niets met kaarsen of andere dingen gedaan, alleen met kruiden gewerkt, maar dat werkte heel erg goed dus ik ga het zeker vaker proberen en verder uitbreiden :) Ik heb koken altijd al leuk gevonden, maar dit maakt het nog eens extra interessant!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur