Het is nu do aug 16, 2018 3:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hekserij in de keuken
Geplaatst: do jan 10, 2013 1:27 pm 

Er zijn veel verschillende heksen met verschillende hobby's wist je dat je met elke hobby wel een bepaalde manier van magie kan uiten? zo dus ook de keuken heks. hier een aantal tips voor hekserij in jou keuken

Roep de windrichtingen aan terwijl je alle ingrediënten klaar zet. Steek een kaars op in de keuken. Denk nu na of je het eten een magisch doel wilt geven en wat je dan precies wilt. Als je je doel voor ogen houd en je intentie laat blijken tijdens het bereiden van je voedsel zal je doel slagen.

*De richting van de klok oproeren voor gezondheid, geluk, en energie op wekken.
*De maanstand: Muziek, zing, dans, alles waar je je goed bij voelt of je energie mee opwekt.
*Een pot basillicum houd negatieve krachten weg.
*potpourri of geuren die je zelf maakt worden krachtiger na twee manden onaangeraakt te laten staan.
*Aloe vera in de keuken is een snelle en goede remedie tegen brandwondjes.
*kaarsen blijven in de juiste vorm als je ze een tijdje invriest.

Berichttitel: Re: Hekserij in de keuken
Geplaatst: di jan 15, 2013 6:04 pm 

Als je dit interessant vindt, kan ik je het Wicca Kookboek van Scott Cunningham aanraden ;)

Geplaatst: wo jan 16, 2013 1:27 pm 

die heb ik dus al gelezen en inderdaad een goede tip..
maar op die manier valt er natuurlijk weinig meer te discuseren :p

Geplaatst: zo feb 03, 2013 12:17 am 

Als dat direct je conclusie is, dan is het inderdaad gauw afgelopen :p

In plaats van Cunningham te copypasten is het wellicht interessanter om te vertellen wat voor keukenhekserij je tot nu toe gedaan hebt of nog graag eens wilt proberen, en wat je ervaringen ermee zijn. Ik zal beginnen:

Warme appels uit de oven, met suiker en kaneel. Drie ingredienten die geassocieerd worden met liefde. Een hart kerven in de appel (liefst samen) en natuurlijk ook samen opeten om jullie liefde te bevestigen en/of versterken. Vergeet niet je partner/slachtoffer uit te leggen waar je mee bezig bent ;)

Een andere leuke: samen een granaatappel eten voor vruchtbaarheid. Dat hoeft niet fysiek te zijn , maar kan ook wat abstracter staan voor het slagen van een bepaalde onderneming.

En nog een keukenknutsel, ook leuk om met kinderen te doen: Steek kruidnagels in een sinaasappel en hang hem aan een mooi lint in je keuken voor warmte, vrolijkheid en huiselijkheid.

Geplaatst: ma feb 04, 2013 12:38 pm 

Ik had cunningham niet gecopy en paste :) Ik heb dit uit mijn BOS. Hoe ik daar aan gekomen ben weet ik niet is al een hele tijd geleden.

Ik vind jou liefde versterken door keuken heel mooi.
Maar wat als je vriend/vriendin nou een ontzettende hekel heeft aan fruit?
Die van mij is zelfs bang van fruit. Rent altijd weg bij de groente en fruit afdeling als ik er sta

Laatst bijgewerkt door Marantha op di feb 05, 2013 10:39 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: ma feb 04, 2013 2:35 pm 

Een paar voorbeelden die je in je eerste bericht noemde, staan ook in boeken van Cunningham. En in je vorige bericht zei je dat je zijn werk wel gelezen hebt ;)

Maargoed, dat is bijzaak, terug naar waar het om draait. Ik denk dat sowieso elke maaltijd die met aandacht en liefde gemaakt is, en die je deelt met je geliefde, bijdraagt aan meer liefde. Specifieke ingredienten zul je voor een deel zelf kunnen bedenken, of opzoeken in bovengenoemde literatuur. Wat voor liefdesvoedsel kun je zelf bedenken? Wat dacht je van een chocoladecake in hartvorm, met aardbeien erop? Of citroenijs? Of een salade met bloemknopjes?

Wat ik ook een leuke vind: peper voor zelfvertrouwen :D

Geplaatst: wo feb 20, 2013 2:08 am 

Ik weet niet of dit hierbij past, maar ik murmel vaak kleine "spreukjes/rijmpjes" voor of tijdens het koken. Vooral als ik iets nieuws ga maken waarvan ik niet weet of het lukt/graag wil dat het lukt. Ik denk dat dat ook wel valt onder wat er in de beginpost gezegd is, het aangeven van je doel en je intentie.

En kruiden, natuurlijk. Kruiden in eten doen, niet alleen omdat ze lekker zijn, maar ook vanwege hun werking.

Geplaatst: do jun 20, 2013 2:09 pm 

Er worden goede ideëen aangehaald :D
Het doet mij deugd om te lezen dat er anderen zijn die magie in het koken ervaren en zien.
Ikzelf ben dol op koken en creëer hiermee op allerlei manieren magische momenten.
Dit zit voor mij al in het feit dat ik lekkere hapjes ga bereiden als en mensen op bezoek komen die ik graag mag, ik probeer voor ieder wat wils neer te zetten en onthoud ook altijd wat mensen lekker vinden.
Voor mij schuilt er een hoop magie in de huiselijkheid en liefde die uitgaat van het bereiden van een lekkere maaltijd voor mensen waar je van houd.
Daarnaast is voeding iets wat de natuur ons schenkt om in leven te blijven. En ook kun je met voeding en kruiden bepaalde kwalen verhelpen, dat is de goede natuur :)
Ook staat de keuken voor mij voor het element vuur. Ik heb een grote rode kaars staan die ik heb gezalfd met kaneelolie en heb ik een kaneelstok liggen om mijn intenties te sturen wanneer ik daar behoefte aan heb.
Tijdens het kweken van kruiden in de keuken kijk ik met bewondering hoe er uit slechts aarde en een zaadje een heerlijk plantje op komt.
Ik kan hier nog lang over doorschrijven, maar dan wordt het wel een hele lange tekst.

Heb je vragen of wil je praten, laat het me weten !

:roosje:

Geplaatst: za jun 22, 2013 12:02 pm 

http://ladybonetiern.tumblr.com/post/52809050243/cottage-charms-ward-against-fire-and-injury

Ook heel interessant voor zij die zich met keukenhekserij bezig houden. :)

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: vr jun 28, 2013 3:12 pm 

Dag Ide,

Inderdaad een leuke blog ! Houd jij zelf ook van keukenhekserij? of heb je andere hobby's?

Bedankt,

Emilia

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur