Het is nu di nov 13, 2018 5:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ->Bericht: Vertel je verhaal!
Geplaatst: ma okt 31, 2011 11:18 pm 

Ik had een uitnodiging voor een Mabon-bijeenkomst in Enschede, die helaas op het laatste moment werd afgeblazen.
Gelukkig had ik ook nog een uitnodiging voor een bijeenkomst in Hengelo, daar kon ik een last-minute boeking regelen.
Het was leuk om eindelijk internet-contacten in werkelijkheid tegen te komen!
De meesten waren in de leeftijd van mijn kinderen, twintigers, en ik had bewondering voor het niveau waarop ze alles hadden georganiseerd:
Locatie, logies, catering, programma: alles low-budget, met een grote dosis inzet en inspiratie!
De zaterdag werd meteen gezellig met kampvuur, liederen en verhalen..
Ik vertelde het verhaal van Pwyll, hoe hij de Gehoornde Jager hielp om de Zomerkoning te verslaan in de voorde van de Rivier: niet op het water, noch op het land; niet bij dag, noch bij nacht…op het draaipunt van het jaarwiel, in de schemering, tussen de werelden.
Tussen de bedrijven door had ik leuke gesprekken met iemand van mijn generatie, de nestrix van deze groep, met haar kon ik ook dieper ingaan op diverse kwesties bij het organiseren van dit soort evenementen, zoals de uitdaging van bruggen slaan tussen diverse tradities.
De zondag begon met een wandeling door het bos, om voorwerpen te zoeken voor het Mabon-ritueel. Onderweg was het leuk om eekhoorns te zien!

De diverse voorwerpen: blaadjes, steentjes, enzovoorts…gebruikten we om kaarsen te versieren, om onze herfst-intenties te bekrachtigen.
Mijn thema was deze keer: dankzeggingen en dankoffers voor mijn oogst van afgelopen periode.
Voor mijn gevoel was het dan ook passend om mijn kaars aan het einde van het ritueel weg te geven aan de nestrix.
Moe maar voldaan kom ik thuis, het was een fijn evenement waar ik dankbaar voor ben!

Berichttitel: Re: ->Bericht: Vertel je verhaal!
Geplaatst: di nov 01, 2011 12:09 am 

Ehm, tss, grnk, dngs, waardeer je verhaal en ben het op vele vlakken helemaal met je eens, maar ehm 'Nestrix'? Mon Dieu et ma Deésse... Blij met lichaam, leeftijd en geest en wil zeker niet terug in de tijd, maar grijsaard? ;)

Los hiervan: je dankbare aanwezigheid was verrassend en plezierig, je verhaal bij het kampvuur meeslepend. Je gegeven kaars brandt de hele avond al als Belisekaars. Samen aanwezig met het cadeautje van een ander forumlid een item voor deze avond. Merci. :)

Het concept 'Vertel je verhaal!' is origineel, mooi en zeker voor herhaling vatbaar...

*xxx*

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur