Het is nu zo dec 16, 2018 8:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: watermantijdperk
Geplaatst: ma apr 04, 2011 9:09 am 

Op 21 december 2012 eindigt een cyclus van de Mayakalender. Daarna begint weer een nieuwe cyclus.
Het heeft ook te maken met de Galactische Uitlijning. Galactische Uitlijning houdt in de conjunctie van de aarde en de zon met de melkweg, om preciezer te zijn de equator van de melkweg. In de precessie cyclus van de aarde die in totaal 26.000 jaar duurt, maakt de as van de aarde een volledige omwenteling.
Volgens een doemscenario vergaat dan de wereld. Armagedon, Tsunami's, invasie van buitenaards leven of een aardbeving die heel de aarde treft. Nu is dat natuurlijk allemaal mogelijk, maar voor mijn gevoel is het symbolisch. Een soort van collectieve bewustzijnsverandering. Nou spreekt het watermantijdperk mij persoonlijk aan, omdat ik zelf een echte waterman ben. Maar ik vind het grote geheel toch belangrijker. Is ook niet belangrijk dat ik waterman ben. Ik vind andere sterrenbeelden ook net zo mooi. En ieder teken heeft iets moois in zich.

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Is het een hype (2012).
Ik voel dat er zaken aan het veranderen zijn. Er zijn steeds meer mensen die vanuit hun ziel op aarde leven. Paranormaal is niet abnormaal meer, maar kan geintegreerd worden in het gewone leven.
De menselijke maat wordt steeds belangrijker en mensen keren zich af van geweld en oorlog. Duurzaam leven wordt steeds belangrijker. Liefde voor alles wat leeft. (mens,dier en plant)

Het volgende stukje vind ik wel boeiend en wil dit graag hier neerzetten. Het is van Nico Appelman:

Met het toenemen van de trilling van de aarde groeit het aantal mensen dat de Derde Dimensie ontstijgt. Steeds meer mensen zullen in het tijdspad naar 2012 toe de Vierde Dimensie gaan ervaren. Sommigen zitten nu nog vast in de Derde Dimensie, maar voor anderen is de Vierde Dimensie al duidelijk merkbaar. Waar kunnen we dat dan aan herkennen? Dit artikel gaat over de verschillende kenmerken van de Vierde Dimensie.

Een overgangsdimensie

Zoals eerder al geschreven is over de Derde Dimensie, gaat het hier bij de Vierde Dimensie ook om een trillingsdimensie; om een bepaald niveau van bewustzijn. Vergeleken met de Derde Dimensie is er bij de Vierde Dimensie sprake van een hoger trillingsniveau en daarmee van een hoger niveau van bewustzijn; verhoogd bewustzijn. Naar verluid zullen we ons relatief “kort” in die Vierde Dimensie bevinden. Gedacht/verwacht wordt dat de Vijfde Dimensie de Vierde Dimensie “snel” zal opvolgen. Als dat inderdaad zo is, dan zou de Vierde Dimensie vooral het karakter van een overgangsdimensie hebben. De Vierde Dimensie vormt daarmee een brug tussen de Derde en de Vijfde Dimensie. De Vierde Dimensie zou beschouwd kunnen worden als een voorbereidingsfase naar de Vijfde Dimensie toe. Het gaat ons voorbereiden en ontvankelijk maken voor datgene wat we gaan ontvangen en ervaren in de Vijfde Dimensie.

Berichttitel: re: watermantijdperk
Geplaatst: ma apr 04, 2011 1:31 pm 

@ Klavertje
Ben ik het mee eens.
Het is zo gehaast allemaal. Mensen lopen zichzelf voorbij. En waarom vraag ik me af. De wetten van de 24 uurs economie hebben veel mensen in haar greep. Uiteindelijk draait het daar niet om. Maar wij weten dat wel, maar het lijkt of veel mensen een blinde vlek hebben.
De dominee heeft in zoverre gelijk dat er inderdaad wel vaker uitspraken zijn gedaan over het einde der tijden door een of andere vage sekte. Maar ik denk dat er nu wel echt iets aan het veranderen is. Machtsblokken die ondrukken en lijden voortbrengen zullen allemaal worden afgebroken. Misschien heeft je vriend een punt en dat teveel met jezelf egoistisch is, maar veel mensen zijn zichzelf kwijtgeraakt en om weer contact te krijgen met je eigen ziel, moet je in eerste instantie aan jezelf denken.

@ Walter
Jezus was (of is) een mooi mens. Die instituten en de oorlogen die daaruit voortkwamen hebben zijn naam door het slijk gehaald. Voor mij was Jezus iemand die zijn tijd ver vooruit was en de wereld ook daadwerkelijk iets te melden had. Ik zie Jezus als een paragnost.
Ik denk dat het watermantijdperk een tijdperk is waar afgrekend wordt met het lijden (met een lange ij).
Zelf vind ik het sterrenbeeld vissen het mooiste. Mensen dragen alle sterrebeelden van de zodiac in zich. Hebben iets mystieks over zich, kunstenaars en creatievelingen vindt men vaak onder de vissen. Een mooi voorbeeld is Herman van Veen die ik een bijzondere man vind.

Geplaatst: di apr 05, 2011 8:01 pm 

Ik vind het allemaal mooie theorieën. Heel mooi hoor, maar ik geloof er niets van. Of tenminste, ik heb niet het idee dat ze kloppen.

Die zogenaamde veranderingen zijn in mijn ogen gewoon de normale golven die de mensheid meemaakt. Groepsgericht, individueel gericht, groepsgericht, etc. Of rationeel gericht, gevoels gericht, rationeel gericht, voels gericht, etc. Al die 'uiteinden' komen steeds terug en veranderen langzaam. Voor mij dus geen speciale gebeurtenissen rond 2012.

Mensen kunnen ook niet zomaar veranderen door een of ander trillingsniveau denk ik. Mensen moeten wezenlijk veranderen en dat heeft niets met trillingsniveau's te maken. Je verandert niet van de ene op de andere dag de hele wereld, hoe mooi het ook mag klinken. Ook lijden verdwijnt niet zomaar plotseling. Verdwijnt de dood dan ook?

Ik vind trouwens dat het teken waterman naar mijn gevoel weinig te maken heeft met het tijdperk dat omschreven wordt. Waterman is een teken dat vecht voor vrijheid en tegen autoriteiten is. Een waterman is helemaal niet gevoelig, maar net heel rationeel en analytisch. Ze hebben een groot gevoel voor rechtvaardigheid, zijn netwerkers, maar tegelijk sterk individualistisch ingesteld. Een waterman moet zijn momenten hebben dat ie helemaal alleen is en gerust gelaten kan worden. Ze zijn idealistisch en leven een beetje in hun eigen wereldje (eigen gedachten). Ik zie weinig gelijkenissen met wat jullie omschrijven.

Wat mij wel opvalt is dat de laatste jaren heel wat gebeurt. Natuurrampen, conflicten die escaleren. Ik weet niet of het wat wil zeggen, want volgens mij heeft elke tijd wel zijn uitdagingen en zijn gebeurtenissen die belangwekkend zijn. Soms merk je het niet als je er middenin zit en soms lijkt het wel of de wereld staat op instorten. Ik wacht dus rustig af...

Geplaatst: do apr 07, 2011 8:31 am 

@ Selena Cleopatra,

Maar als je kijkt naar de feiten dan is er volgens mij wel iets aan de hand.
Systemen die mensen onderdrukken worden afgebroken. Totalitaire regimes zoals het nazisme en communisme bestaan nog alleen in geschiedenisboekjes. (Noord-korea en Cuba uitgezonderd). Maar in die landen zal deze systemen ook omver worden geworpen. En je ziet ook dat in de Arabische wereld het ene regiem naar het andere vallen. Ik word verdrietig als mensen worden onderdrukt en niet in vrijheid kunnen leven.
Dan neem ik het zwaard ter handen.
Ik ben het trouwens toch wel met je eens dat een waterman een rationeel teken is. Ik probeerde duidelijk te maken dat ieder mens een mengeling is van vele tekens. Dat je nooit puur het ene teken bent. Waterman is ook een luchtteken.

En ook de diverse crisissen waar we nu mee te kampen hebben is niet mis. Energiecrisis, grondstoffencrisis, klimaatcrisis, financiële crisis en identiteitscrisis.
Of er een nieuw tijdperk aantreedt weet ik niet, maar volgens mij staat de mens wel op een keerpunt in de geschiedenis. Toch wel boeiende tijd waarin we leven.

Geplaatst: do apr 07, 2011 10:30 am 

@Selena: Deze beschrijving van de waterman lijkt me iets vollediger. Gaat ook meer in op de gevoelige kant van de waterman.

Het karakter

Het beeld van de waterman, die een kruik leeggiet is bijna kenmerkend voor dit dierenriemteken. Wie hieronder geboren is streeft ernaar, de mensen van "levend water" te voorzien. Dat wil zeggen dat deze mensen hun medemensen niet alleen stoffelijk, maar vooral ook geestelijk weten bij te staan. In oude geschriften is er zelfs sprake van dat de legendarische waterman-figuur eigenlijk een op aarde verdwaalde engel was. Ofschoon watermannen zich graag terugtrekken en vrij willen zijn, vooral op de eigen vierkante meter, gaat hun hart toch uit naar andere mensen en de gedachten richten zich ertoe hoe die het beste geholpen kunnen worden.

Een echte waterman houdt niet van opschepperij of dikdoenerij. Hij legt zichzelf strenge maatstaven op. Zijn houding is meestal een beetje stijfjes. Toch leeft in het geheim in alle watermannen het verlangen, een klein beetje op te vallen. Daarom halen alle watermannen op zijn tijd eens iets geks uit. Stappen ze over hun aanvankelijke stijfheid heen, bijvoorbeeld als ze iemand heel erg aardig vinden, dan zijn zij bijzonder vriendelijk en prettig in de omgang. In hun optreden streven zij ernaar, niet op de voorgrond te treden en gedragen zich uiterst bescheiden. Ze spreken duidelijk en rustig, ofschoon niet luid. Echte watermannen hebben een fijne, rozige huid.

De beide heersende planeten zorgen bij de waterman voor een vreemde tegenstelling. Zij wedijveren eigenlijk met elkaar, wie de sterkste invloed op de waterman kan uitoefenen. En wie wint, maakt zich ook als winnaar kenbaar. Uranus zorgt voor de nodige fantasie, voor grappige en/of rare invallen, voor een gerichtheid naar buiten toe, voor oorspronkelijke ideeën en een buitengewone wijze van kleden en leven. Saturnus verleent aan de waterman bedachtzaamheid, teruggetrokkenheid, soberheid en verfijning. Zijn de beide invloeden even sterk, dan kan het gedrag van de waterman sterk wisselen.

Het ene ogenblik ontvangt hij dan met de meeste toewijding gasten, het volgende ogenblik zondert hij zich af, wordt de deurbel afgezet, gaan de gordijnen zo potdicht dat er geen kiertje licht meer doorheen valt en houdt zich voor iedereen niet thuis. Het maakt op de medemensen een vreemde indruk! Dat laatste merkt de waterman wel, maar hij neemt het voor lief. Het is zijn eigen leven en hij mag het zo inrichten als hij wil, zich zo gedragen als hem zelf het prettigste is. Dit wordt dan zo fel uitgesproken gezegd, dat het net lijkt of de waterman voorgoed zijn bekomst van alles en iedereen heeft.

Ook de kleding van de waterman kan ons vertellen, welke planeet het sterkste bij hem of haar werkt. Watermannen die sterk onder invloed van de planeet Saturnus staan, kleden zich eenvoudig maar verfijnd, terwijl de Uranus-inslag te herkennen valt aan buitensporige, verbeeldingrijke en gedurfde kleding. Deze moet natuurlijk zo modern mogelijk zijn, dus geheel volgens de laatste mode. Alle hoogmoed is een waterman vreemd. Wel leeft bij hem sterk het verlangen zich voor de mens en de mensheid in te zetten. Daartoe mag een mens niet de slaaf van zijn stoffelijk eigendom zijn en hij moet in staat zijn, eerlijk en rechtschapen jegens zijn medemens te denken en te handelen. Hij leeft op zodra hij iets voor een ander kan betekenen. Altijd weet hij raad, weet hij inlichtingen te verschaffen, biedt hulp en troost als geen ander, ook al kost hem dat al zijn tijd. Zodra de waterman merkt dat men hem nodig heeft vergeet hij al het andere, overwint hij zijn Uranus-inslag, en wordt een gemeenschapsmens.

Zwakke watermantypen zijn er echter ook. Bij hen kan de offervaardigheid zich niet geheel doorzetten zoals dit bovenstaande type, dit blijkt uit bepaalde feiten. Zeker, hij wil best eens iets voor een ander doen, maar niet alles ten koste van zichzelf. Andermans mening wordt kritiekloos aanvaard; zo'n waterman geeft gemakkelijk toe, is erop gesteld een goede indruk bij zijn medemens achter te laten; hij gaat te omzichtig en te weinig daadkrachtig te werk. Maar om welk type waterman het ook gaat, elk van hen wil graag in de goedheid van de mens geloven. Gekonkel ligt hen verre; zij herkennen dit ook niet bij anderen. Zij achten de mens pas in harmonie met zijn leven en omgeving als hij het beste wat hij heeft, kan wegschenken. Zwakke watermannen lukt dit net niet, maar toch leeft wel deze grondslag in hen.

Is Uranus van de beide planeten het sterkst, dan bestaat er een sterke drang zich in avonturen te storten. Watermannen verzetten zich dan tegen de sleur van het dagelijks bestaan met al de bijbehorende gewoonten en gedragspatronen. Het verstand van de watermannen is bijzonder scherp en geslepen. Doordat zij ontvankelijk zijn voor alles wat anderen zeggen en doen, hebben zij ook de gave, de wereld door andermans ogen zien, krijgen zij de kans de eigen eenzijdigheid te verbeteren.

Van alle watermannen kan intussen worden gezegd dat zij erg vindingrijk zijn. Soms is er een vooruitziende blik, zeker ten aanzien van omstandigheden die zich in hun werkkring kunnen voordoen. Zij hebben de neiging, alles wat stoffelijk is te ontvluchten, zich los te maken van de aarde en haar verplichtingen. Zij houden van alles wat licht en zuiver is. Intussen bezeert de "verdwaalde engel" in hen zich aan alles wat hen grof en banaal overkomt. De waterman heeft dus een gemoedsleven, rijk aan gevoelens en goed doordachte invallen. Door zijn gave, de wereld door andermans oog te zien, heeft hij meer overzicht. Daardoor wordt hij door hartstocht en haat bij anderen niet aan het wankelen gebracht.

Liefde is voor hem iets vertrouwds, iets natuurlijks. Hij beleeft de liefdesbanden diep en trouw. Er gaat een grote rust van de waterman uit. Hij kan moeilijke omstandigheden goed de baas blijven. Hij heeft een bijzonder gelijkmatig humeur, weet zich dagelijks los te maken van het onvermijdelijke en is van nature ook nog uitgerust met een uithoudingsvermogen dat van elastiek lijkt. Altijd leeft bij hem de hoop op verbetering, in welke vorm ook, van alles en allen in zijn naaste omgeving. Hij berust snel in verdriet als dit hem treft, omdat hij zijn blik omhoog durft te slaan. Altijd zal hij vasthouden aan zijn hoogstaande geestelijke ideaal, met een vanzelfsprekende onbaatzuchtigheid.

Geplaatst: vr apr 08, 2011 6:07 pm 

---Origineel geplaatst door: drum and bass--
“de grootste vijand van de vrijheid is teveel vrijheid”...

Ik moet gelijk aan Jean Paul Sartre denken "de mens is gedoemd om vrij te zijn"

Geplaatst: zo apr 10, 2011 7:43 pm 

Een zin ik geweldig vind over vrijheid is: "Freedom is just another word for nothing left to lose", want zolang je iets te verliezen hebt zal je nooit absolute vrijheid, of mss beter totale vrijheid kennen. Vrijheid impliceert idd grote verantwoordelijkheden die we moeten opnemen om anderen hun vrijheid te gunnen. En ondertussen beperkt de vrijheid van anderen, onze vrijheid. Volledig mee eens!

Heel wat filosofen hebben dingen geschreven over vrijheid naar aanleiding van wat er gebeurde na de eerste schokgolf van de Franse Revolutie. Een terreurbewind in naam van de vrijheid. Durf eens in vraag stellen dat een ander gelijk is aan jou en je vliegt het cachot in of verliest je hoofd... Interessante verhandelingen die geschreven zijn toen. Alleen zijn ze niet zo positief over de mensheid.

Ik weet niet of je wat nu gebeurt progressie van de mensheid kan noemen. De mens heeft technische vooruitgang geboekt en kan zijn medemens nu op veel gruwelijkere en effectievere wijzen doden en martelen. Tegelijk zijn we op moreel vlak steeds meer in de knoop aan het raken met onszelf. Wat betreft mensenrechten: is dat een hoge morele standaard? Kunnen we onze eigen progressie meten aan de opmars van de mensenrechten? En ... zijn een aantal van die rechten eigenlijk wel juist? Wat betreft de mensenrechten, er zijn er weinig die ik in vraag kan stellen. Kinderrechten daarentegen, daar stel ik mij soms vragen bij... Maar soit, ieder zijn dada en ook morele standaarden verschillen dus heel erg van persoon tot persoon. Ik kan daarom met zekerheid zeggen dat als iemand van jullie zegt: we gaan vooruit als mensheid, daar zeker een paar duizenden tegen gezet kunnen worden die zeggen: we gaan achteruit met de mensheid.

Ik houd momenteel mijn hart vast voor de revoluties in de Arabische landen. Ooit onderging Afghanistan een grote revolutie. De koning werd afgezet, er werd een republiek uitgeroepen en voor ze het wisten zaten de Russen daar. De Taliban die daarna de macht heeft gegrepen en de huidige problemen komen voort uit die revolutie. Ze hebben toen in de tijd de ene onderdrukker ingeruild voor de andere. Hoe het nu zal lopen is dus nog maar de vraag. Gaan ze zich echt van een onderdrukker bevrijden? En wie komt er voor in de plaats?

Een kleine noot bij mijn betoog: ik blijf geloven dat er een mogelijkheid is dat de wereld ooit vrede kent. Dat mensen gaan beseffen dat de aarde iets is om te koesteren, dat anderen onze vijanden niet zijn etc. Maar ik zie op dit moment zoveel gebeuren rondom mij die het tegendeel bewijst dat ik van mening ben dat eerst de rest van de mensheid moet overtuigt worden dat er een kans bestaat dat zo'n wereld ooit werkelijkheid wordt.
En jammer genoeg geloof ik ook dat we met een heleboel minder mensen moeten zijn om dat ooit te realiseren.

Geplaatst: za aug 27, 2011 11:01 pm 

11/11/11 is belangrijke datum in bepaalde grote veranderingen die gaan komen.

Wou nog even erbij melden dat de 4de dimensie geen overgangsbrug is, Maar de 4de dimensie staat voor eenheidsbewustzijn. Dat houd in, dat global de mens ervaart dat we allemaal 1 zijn, de mens, de dieren, de natuur alles is 1. Van uit die bewustzijns verandering kan de 5de dimensie snel volgen, 5de dimensie staat voor ascentie. Het goddelijke zijn, co creators, gedachten worden direct werkelijkheid.

Voor mij zelf weet ik dat dit zo gebeuren gaat, al hoeft dit niet voor iedereen de waarheid te zijn. Het is wel mijn eigen persoonlijke waarheid.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur