Het is nu di sep 25, 2018 9:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: hooggevoelig
Geplaatst: do nov 27, 2014 7:22 pm 

Ik had hier al een in gereageerd. Dat ik zelf wel zeker wist dat ik hooggevoelig ben maar me nooit heb laten testen. Nu ben ik bij een psychologe om iets anders te verwerken wat ik alleen niet kan en waar ik mijn omgeving niet met wil lastigvallen. En tijdens ons eerste gesprek kwam zij daar zelf met af met de vraag of ik hooggevoeligheid kende en of ik mezelf zo beschouwde. Dus nu kan ik officieel zeggen dat ik hooggevoelig ben en hoewel ik eerst dacht dat het niets van verschil zou maken ben ik nu toch blij dat ik af en toe kan zeggen wat ik ben en waarom ik soms dingen doe. Ook helpt zij mij nu met het omgaan daarmee ik besef ik nu pas hoeveel jaren ik dat al nodig had. Het is erg zwaar op het moment maar ik denk dat het alleen maar beter ga worden.

Dus een kleine boodschap aan alle mensen die denken hooggevoelig te zijn, niet met blijven zitten maar praat erover en doe er iets mee! Je leven kan alleen maar mooier worden als je er mee om kan gaan, zeker voor zo iemand als ik die mij vaak op een manier voelde maar er geen verklaring voor had.

Groetjes Hibou

Geplaatst: vr nov 28, 2014 3:15 pm 

Sterkte Hibou :roosje:

Geplaatst: vr nov 28, 2014 7:02 pm 

Mooi is dat Hibou.
Ik herken me hier ook in de vele voorbeelden. Het is zels enigma die zei op de chat ben jij niet een beetje hsp. Ik denk van wel
Ik ga zelfs naar de markt als het regent omdat er dan niet veel volk is. Ik hou van stilte en rust. Heb zelfs geen radio in de auto. Ik kan genieten van de rust als iedereen thuis gaan slapen is, dan laden mijn batterijen zich weer op. Ben als de dood voor scherpe geluiden. Het tikken van een klok maakt me zot. Kon me vroeger voor de minste detais enorm opwinden. Nu relativeer ik meer, dat is feitelijk de sleutel relativeren. Zit in een werk waar alle dagen mensen hun miserie komen vertellen. De emoties die je dan binnen krijgt zijn niet te schatten. Heb geleerd die een plaats te geven en ze niet mee naar huis te nemen en dat helpt. Mensen analyseren is een 2de natuur voor mij. Er zijn er niet veel die ik niet kan lezen. Als jullie er graag eens willen over praten mag je me altijd privé contacteren.
Ik heb er leren mee leven, met vallen en opstaan.

Blessed be! :heks:

[ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur