Het is nu zo dec 16, 2018 8:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Eerste Glazen Bol
Geplaatst: ma nov 07, 2016 2:30 pm 

Heb onlangs in een kristallen bol staan kijken, sinds ik mijn bergkristal heb ben ik echt enorm gefascineerd geworden door de lichtbreking eigenschap.
Ergens toch ook wel een bepaalde vorm van divinatie.
Werkt ook zuiverend dus kan nooit geen overbodige luxe zijn in een huisgezin.
Een kristallen bol kost nu wel heel veel geld.
Kan me wel inbeelden dat een glazen bol nu ook nie aan weggeefprijs zal zijn.

Geplaatst: zo nov 13, 2016 3:12 pm 

Glazen bollen zijn wel redelijk goedkoop. Ik denk er nu over na om zelf een kristallenbol aan te schaffen wanneer ik het geld ervoor heb haha.

Geplaatst: vr nov 18, 2016 9:56 am 

Glazen bollen, tja, naast dat ze heel mooi zijn om te zien en er heel mysterieus uitzien, denk ik niet dat je de toekomst kan zien in een glazen bol. Hoogstens flarden, maar glashelder, nee! Laten we het gezeik van glazen bollen zijn onzin even achterwege laten en serieus bekijken naar wat zo'n glazen bol zou kunnen teweeg brengen.

Ik ga ervan uit dat je, als je je concentreert, je naar binnen keert en verbinding maakt met jouw eigen kracht om "meer te zien." Net zoals je meer kan zien tijdens je dromen. Als je zelf al zover bent dan denk ik dat zo'n glazen bol een prachtig werktuig is. Een verlenging van je eigen kracht, maar er zit geen aan/uit knopje op. Als je er niet klaar voor bent, dan zal het waarschijnlijk niet zo makkelijk zijn.

Ik kijk ernaar zoals ik naar handlezen kijk. Handlezen zal niks vertellen over de toekomst. (Ik ben nu één jaar aan het handlezen en het heeft mij al ontzettend veel verteld over mijzelf.) Handlezen is als een boek lezen over jezelf. Over je krachten, je zwaktes en je talenten. Het is een heel interessante (en betrouwbare) manier om achter informatie te komen over jezelf die je op weinig andere plaatsen zal vinden. Ik denk dat een glazen bol net dat soort informatie zal geven. Dingen die je onderbewust al weet zal het naar het oppervlakte brengen.

Ik heb vroeger zelf een glazen bol gehad. Het enige wat ik zag waren onweer en regen/tranen. Het was voor mij op dat moment gewoon een spiegel, maar het heeft even geduurd voordat ik dat inzag.

Ik vond dit op een website: Een kristallen bol vergroot je concentratievermogen en projecteert jouw eigen paranormale krachten. Dit werkt alleen als het jou lukt je geest helemaal vrij te maken. Alleen dan kun je via een bovennatuurlijke weg waarnemen.
Dit vergt veel oefening. Je moet dan ook niet verwachten dat jij bij je eerste pogingen iets ziet in jouw kristallen bol. Dat is niet erg. Zie jouw poging als een nuttige meditatie- en ontspanningsoefening. Waag je eerste pogingen bij volle maan. Dit is het beste moment om in jouw bol te kijken.

1. Kalmeer je geest
Ga rustig zitten voor je bol en maak je geest leeg. Een ademhalingsoefening kan daarbij helpen.

Hoe minder jouw gedachten je afleiden, hoe makkelijker de beelden jouw geest bereiken.

2. Staar in de bol
Tuur niet krampachtig naar de bol, in een poging iets te zien. Concentreer je op je ademhaling. Laat de beelden rustig komen, op hun eigen tijd.

3. Ontspan je blik
Kijk bij jouw eerste poging tien minuten in de bol. Verleng deze tijd elke volgende sessie met vijf minuten.

4. Formuleer een vraag
Het kan helpen als je bij een volgende poging vooraf een vraag formuleert die jou kan leiden.

Succes! ;)
Warme groet, Maartje

Geplaatst: vr nov 18, 2016 9:11 pm 

Kristallen bollen zijn prachtig! Elke keer als ik in de kristallenwinkel kom, vind ik ze weer verleidelijk.
Interessant stuk, Maartje. Als ik het lees krijg ik gelijk zin om het uit te proberen.
Handlezen heeft mijn moeder ooit aan gedaan. De eerste keer toen ik mijn man (toen nog vriend) mee nam, ging ze zijn hand lezen, zei toen tegen hem dat ze niet kon zeggen wat ze gezien had (denk aan de gezichtsuitdrukking van de professor Divinatie uit Harry Potter), nam mij ter zijde en vertelde me dat ik het gauw uit moest maken want hij zou jong sterven. o.O Mijn man vind mijn moeder nog steeds een gek mens... :P (En gelukkig leeft hij nog. :P )
Wat mooi dat jij zoveel over jezelf geleerd hebt erdoor. Ik heb dat een beetje met runen lezen, en mediteren. Maar ik vind het altijd leuk om iets nieuws uit te proberen.

Geplaatst: vr nov 18, 2016 10:09 pm 

Ik denk dat een kristallebol wel degelijk ook als een soort divinatie middel zou kunnen werken, zoals tarot bijvoorbeeld gebeurtenissen kan voorspellen als je op hetzelfde pad blijft, maar ook kan zeggen wat er vanbinnen omgaat. Ik heb dat soort ervaringen iig wel met zwarte spiegels gehad, dus om te zeggen dat het toekomst gedeelte onzin is vind ik onterecht. Verder vond ik het wel leuk om ook te lezen :)

Geplaatst: za nov 19, 2016 8:59 am 

Persoonlijk denk ik niet dat de toekomst zo vast ligt. Ik denk dat sommige dingen vast liggen, maar lang niet alles. Het leven stuurt, maar je zet zelf de stappen. (denk ik)

Geplaatst: za nov 19, 2016 10:00 pm 

Ja dat denk ik idd ook, maar sommigen gebeurtenissen zouden kunnen plaatsvinden als je op het zelfde pad blijft. En de gebeurtenissen die zullen plaatsvinden als je dus geen grote veranderingen maakt, zouden dus gezien kunnen worden, denk ik, en zo heb ik dat ook ervaren. Ik heb het over de kleine dingetjes meestal.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur