Het is nu di nov 13, 2018 4:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Het hutje van Grey
Geplaatst: ma apr 18, 2016 3:23 pm 

Gisteren in Op zoek naar Frankrijk (VPRO) waren ze in Bretagne en kwam onder andere een druïde aan het woord. Niet veel nieuws maar wel grappig :)

Geplaatst: ma apr 18, 2016 5:40 pm 

Grey schreef:
Ik heb niets kunnen vinden op internet over deze manier van leggen, alleen uit de familie gehoord dat dit met gewone speelkaarten werd gedaan en dat deze 7 kaarten voor mensen met een partner zijn, voor vrijgezellen kwam er een achtste kaart bij. Oh ja, en de mensen moest "hun" kaarten met de linkerhand trekken, die is dichter bij het hart zo zei mijn overgrootmoeder.

Ik zat zelf aan lenormand te denken eerlijk gezegd ,maar dat kan ook.

Geplaatst: di apr 19, 2016 10:20 am 

Ik ben niet bekend met Lenormand, we moeten ook niet vergeten dat het hier over mijn overgrootmoeder gaat..geboren in 1888, toen liep je niet even naar de winkel om een mooie set kaarten uit te zoeken, mensen gebruikte wat ze hadden ;)

Geplaatst: zo jun 12, 2016 2:08 pm 

Helaas niets kunnen vinden verder over de manier van leggen, nou ja, ieder zijn eigen pad zeggen we dan he :)

Alles goed met iedereen? Ik heb het nogal druk gehad de laatste tijd en mijn levenspad wil ook maar niet echt lekker duidelijk worden op het moment.
Ik snap even niet wat het leven van mij wil of welke richting ik op moet, en mijn leven lang heb ik toch altijd wel iets van sturing gemerkt.
Gewoon even pauze misschien..ook dat is vaker voorgekomen..maar het voelt zo gek..alsof ik nog even niet mag ofzo.

Geplaatst: di jul 26, 2016 11:57 am 

Vreemde zomer..eerst veel regen met een hoog grondwaterwaterpeil, er liep een rivier lnags mijn hutje die er normaal niet is en nu alleen maar warm warm warm.
De natuur veranderd wel een beetje heb ik het idee, en met de natuur ook de mens die er niet echt leuker op wordt..al dat angst zaaien en mensen weigeren die hulp nodig hebben, aanslagen die nergens over gaan en niets opleveren. We komen steeds verder van onze onschuld.

Ook vreemd dat ik al weken weinig met kaarten doe, niemand vraagt mij en in mijn eigen leven heb ik gelukkig ook niet veel om de kaarten over te raadplegen. Binnenkort lekker op vakantie in de bossen, weer even opladen.

Hoe is het bij jullie?

Geplaatst: vr dec 30, 2016 12:26 pm 

Het is wel erg rustig hier steeds he, alle Heksen weggejaagd door Trump?

Ze zouden zich juist moeten verenigen in deze tijden volgens mij :)

Geplaatst: wo maart 22, 2017 11:01 am 

Ineens was daar een manier om wel heel veel te oefenen met divineren. Ik heb een bron aangeboord waar heel veel mensen vragen stellen aan mij, ik doe dit uiteraard kosteloos als leerling.

En de resultaten lijken ook wel goed, veel van wat ik zie komt uit. Maar hoe meer ik doe hoe meer ik ook merk dat ik niet heel veel verder ga komen als ik mij niet meer ga verdiepen in energie, rituele, magie.

Veel van mijn lezingen kloppen helemaal, sommige lijken helemaal niet te kloppen, maar ikzelf voel het niet..ik weet niet wanneer ik verbonden ben en wanneer niet..pas als degene voor wie ik kijk bevestiging geeft weet ik of ik verbonden was of niet.

Ik heb wel de indruk dat ik mij soms verbonden voel met name als ik aan het hardlopen ben in de natuur, de gehoornde god geniet van mijn inspanning terwijl de godin mijn lichaam laat herstellen. Het voelt warm. liefdevol, vreugde, goed. Maar ik kan niet op commando deze staat ophalen als ik ga divineren.

Ik heb een sterke behoefte ontwikkeld om mij verbonden te voelen, bijna alsof ik een geliefde moet missen, maar dat lukt niet. In mijn boeken staat het eenvoudig als "ground & center", maar in andere boeken ontdek je al snel dat dat niet "een actie" is maar iets dat je echt moet leren.

Maar hoe dan..

onbewust ben ik er wel mee bezig, als ik even een uurtje heb ga ik regelmatig even liggen in een soort van meditatie, ik let ook actief op energie, meest recent is dat ik nu regelmatig gloeiende handen krijg en dit bijna al kan controleren.

Mijn oplossing voor nu is om een reiki cursus te gaan doen, ik hoop daarmee meer begrip en controle te krijgen over de energie.

IK heb intussen ook maar "Heks" van Susan Smit gelezen..en hoewel 75% voor mij leest als oud nieuws is het leuk om in de 25% te lezen dat iedereen zo zijn eigen nuchtere beleving en weerstand heeft..wel stikjaloers hoe makkelijk ze alles maar op haar pad kreeg, ach..ieder zijn eigen pad he :)

Later weer meer, en als iemand tips of adviezen heeft, graag :)

Geplaatst: wo maart 22, 2017 12:09 pm 

Metooin schreef:
Grey schreef:
Ik heb niets kunnen vinden op internet over deze manier van leggen, alleen uit de familie gehoord dat dit met gewone speelkaarten werd gedaan en dat deze 7 kaarten voor mensen met een partner zijn, voor vrijgezellen kwam er een achtste kaart bij. Oh ja, en de mensen moest "hun" kaarten met de linkerhand trekken, die is dichter bij het hart zo zei mijn overgrootmoeder.

Ik zat zelf aan lenormand te denken eerlijk gezegd ,maar dat kan ook.

Ik heb het gevonden en je zat goed te denken, boekje is op internet te vinden, dit is de inleiding;

Citaat:
De hiernavolgende informatie stamt uit een boekje uit de eerste helft van de 20e eeuw.
Het ouderwets aandoende taalgebruik is intact gelaten, oude spelling, zoals b.v. 'vroolijk' en 'eene' zijn gemoderniseerd.
Het boekje kostte destijds nieuw 10 cent.
Groot WAARZEGBOEKJE

Handleiding voor iedereen

Met een gewoon spel speelkaarten voor zichzelf en voor anderen het HEDEN, VERLEDEN en de TOEKOMST te voorspellen,
Geachte Lezers en Lezeressen.
Met deze goedkoope handleiding kan ieder bij eenige opiettendheid zieh zelf en voor anderen met een gewoon spei speelkaarten, in de toekomst zien.
Hoogachtend, UEd. dw. Dienaresse MAD. LENORMAND

Geplaatst: wo jun 21, 2017 9:46 pm 

Grey schreef:
Het is wel erg rustig hier steeds he, alle Heksen weggejaagd door Trump?

Ze zouden zich juist moeten verenigen in deze tijden volgens mij :)

Hey ik lees je posts toevallig weer eens en dacht 'zal eens even hoi zeggen'
ik was zelf behoorlijk afgeleid door Trump ja, onvoorstelbaar de negativiteit die toen de zichtbare wereld ingeholpen is.

Hopelijk gaat het hier in het hutje ook nog wel lekker ondanks dat alles ?

Geplaatst: do jun 22, 2017 11:19 am 

Grey schreef:
Ik stel mij dit forum voor als een dorpje in het bos. In dat dorpje heb ik nu een hutje gebouwd waar ik onopvallend leef. (...)
Als je advies zoekt, of gewoon een praatje wilt maken, ben je welkom in mijn hutje (...)

Dat klinkt als een heerlijke plek Grey.

Be Blessed

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur